آخرین اخبار

21. مهر 1396 - 15:24   |   کد مطلب: 30956
مدیر توزیع برق تویسرکان گفت: به زودی ساخت نیروگاه خورشیدی 60 مگا واتی این شهرستان با 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری خارجی مشخص می شود.

«رضا جلیلوند» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: با توجه به پیگیری های انجام شده، تا هشت روز آینده سرمایه گذاران چینی برای ساخت نیروگاه خورشیدی 60 مگا واتی به تویسرکان سفر می کنند و پس از بررسی های فنی، تکلیف ساخت این نیروگاه مشخص و  نهایی می شود.

وی اظهار کرد: زمین موردنیاز این نیروگاه برای ساخت این نیروگاه  85 هکتار است که توسط فرمانداری تویسرکان ودر شرکت شهرک های صنعتی بعد از روستای باقرآباد در اختیار سرمایه گذار قرار داده شده است.

مدیر توزیع برق تویسرکان افزود: سرمایه گذار چینی هم با 300 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت نیروگاه پیش قدم شده و البته این سرمایه گذاری توسط یک شرکت واسط ایرانی به نام شرکت گروه صنعتی کاوه انجام می شود.

جلیلوند تصریح کرد:  با ساخت این نیروگاه، سرمایه گذار چینی تا زمانی که اصل پول آورده سودش را به دست آورد یعنی درحدود پنج سال صاحب نیروگاه است و از فروش انرژی به هزینه کردهای خود دست می یابد و پس از آن نیروگاه در اختیار شرکت ایرانی قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: تویسرکان از ظریفت های لازم برای احداث این نیروگاه برخوردار است، اما با این وجود نظر و بررسی های نهایی هم باید از سوی شرکت چینی ارائه و انجام شود.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان