آخرین اخبار

21. مهر 1396 - 15:54   |   کد مطلب: 30957
کمبود آب، افزایش بیکاری، وضعیت نامناسب بهداشت ودرمان وکمبود پزشک عمده مشکلات روستاییان تویسرکانی است که به طور عمده حتی زمینه ساز مهاجرت روستاییان به شهرها می شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در روزهای گذشته مشکلات ۶ روستای بخش مرکزی و هشت روستای بخش قلقلرود تویسرکان با حضور مسئولان ارشد تویسرکانی در این روستاها بررسی شد.

مسائل و مشکلات روستاهای گل آباد، کلنجان، باباپیر علی، بوجان، سنگجوزان وگشانی از روستاهای تابعه بخش مرکزی و روستاهای جوایه، قلعه نو، لامیان، مراد آباد، علی اباد، قلی لاله سفلی ، قلی لاله علیا و سوتلق از روستاهایتابعه بخش قلقلرود توسط مسئولان مورد بررسی قرار گرفت.

در حالی که شهرستان تویسرکان از مناطق محروم بسیاری برخوردار است، اما از مزایای مناطق محروم بی بهره مانده،  به طوری که جمعیت این شهرستان از 130 هزار نفر در دهه 50 به کمتر از 105 هزار نفر در حال حاضر رسیده و مردم این دیار به دلیل محرومیت ها از جمله نبود فرصت های شغلی و امکانات ضروری به دیگر شهرها مهاجرت می کنند.

به گفته روستاییان پرداخت وام هایی با کارمزد تک رقمی به روستائیان برای اشتغال روستایی و عشایری باید مورد توجه جدی قرار داده شود.

کمبود آب شرب وکشاورزی،بیکاری، مشکلات لوله گذاری و انتقال آب شرب و کشاورزی، وجود برخی نقاط حادثه خیز در جاده های مواصلاتی، اجرای کند برخی پروژه های عمرانی روستاها شامل؛ طرح بهسازی، کمبودفضاهای ورزشی، وضعیت نامناسب بهداشت ودرمان وکمبود پزشک وفرسوده بودن برخی مدارس است.

به گفته «محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی متأسفانه نرخ بیکاری در شهرستان تویسرکان بالاتر از سایر نقاط استان است که باید همه مسئولین توجه ویژه ای به رفع این مشکل اساسی داشته باشند.

وی وضعیت بهداشت و درمان و بیکاری جوانان روستایی را عمده مشکلات مطرح شده از سوی اهالی روستاها اعلام کرد و افزود: متأسفانه این قبیل مشکلات موجب افزایش بیکاری و مهاجرت روستاییان به شهرها شده است.

نماینده مردمتویسرکان در مجلس شورای اسلامی معتقد است، حضور مسئولان در جمع مردم بخصوص اهالی روستاها و دیدارهای چهره به چهره موجب می شود که مسئولان از نزدیک مشکلات اهالی را بررسی کرده و با دید گسترده تری نسبت به رفع مشکلات با توجه به اولویت ها از دیدگاه مردم، برنامه ریزی کاملتر و جامعتری داشته باشند.

مفتح عنوان کرد: نشست هم اندیشی با روستاییان فرصت مناسبی در راستای توسعه و عمران روستاها است و مسئولان در راستای بهبود کیفیت زندگی و حمایت از گروههای آسیب پذیر جامعه روستایی برنامه های مدون مطلوبی را اجرا خواهند کرد.

زنگنه

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان