آخرین اخبار

22. مهر 1396 - 15:27   |   کد مطلب: 30970
مدیرکل استاندارد همدان گفت: این استان در راستای ایجاد زیر ساخت لازم برای استان و غرب کشور و نیز در حوزه توانمندسازی از 17 آزمایشگاه همکار فعال برخوردار است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ مؤسسه استاندارد در صورت کشف کالاهای غیر استاندارد و زیانبار برای سلامت مردم ، ضمن اعلام جرم علیه تولید کنندگان آن کالاها و تقاضای مجازات برای متخلفان از مراجع قضایی ، فرآورده های غیر استاندارد را از مراکز تولید، توزیع و فروش جمع آوری و از ورود آنها به بازار جلوگیری به عمل می آورد.

نامگذاری روز جهانی استاندارد

اندیشه تشکیل سازمان بین المللی استاندارد در چهاردهم اکتبر سال 1947 در نشست رؤسای مؤسسه های استاندارد بیست و پنج کشور در لندن شکل گرفت. مقر این سازمان در ژنو می باشد. از سال 1970، چهاردهم اکتبر برابر با 22 مهر به نام روز جهانی استاندارد تعیین و نامگذاری شد.

از این رو «محمد مددی» مدیرکل استاندارد همدان 22مهرماه؛ روز جهانی استاندارد را گرامیداشت و با بیان اینکه کشور در سال های گذشته از نظر معیارها و شاخصه های استاندارد با پیشرفت قابل توجهی روبرو بوده است، گفت: در حال حاضر در این حوزه جمهوری اسلامی ایران در جایگاه 23 جهان قرار دارد.

وی از پذیرفته شدن طرح یکی از هنرمندان کشورمان در مسابقه  طراحی پوستر روز جهانی استاندارد خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه این پوستر در بیش از 100 کشور عضو سازمانی جهانی استاندارد توزیع شده است.

مدیرکل استاندارد همدان همچنین با اشاره به بازنگری  200 سند در حوزه  توانمند سازی مدیران کنترل کیفی، افزود: در حدود چهار هزار و 300 نفرساعت نیز در این حوزه  آموزش های تخصصی را گذرانده اند.

مددی همچنین از صدور 78 پروانه استاندارد با رویکرد توجه به رعایت قوانین استاندارد در استان خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری همچنین 124 نشان استاندارد مرتبط با واحدهای تولید استان تمدید شدند.

برخورداری همدان از 17 آزمایشگاه همکار فعال در حوزه توانمندسازی استاندارد

وی در ادامه با بیان اینکه در یک سال اخیر از یک هزار و 200 واحد تویدی در سراسر استان نمونه برداری شده است، عنوان کرد: استان همدان در راستای ایجاد زیر ساخت لازم برای استان و غرب کشور و نیز در حوزه توانمندسازی از 17 آزمایشگاه همکار فعال برخوردار است.

مدیرکل استاندارد همدان گفت: در یک سال اخیر از 10 هزار بازرسی در بخش کنترل بازار، 405 نمونه به صورت تصادفی موردآزمون قرار گرفت.

زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان