آخرین اخبار

22. مهر 1396 - 12:12   |   کد مطلب: 30983
کیفیت مسابقات کشتی انتخابی استان همدان، جام سردار شهید حاج حسین همدانی و نیز اقبال بی‌نظیر علاقمندان به این رشته ورزشی از این مسابقات نشان داد کشتی همدان جان دوباره‌ای گرفته است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان مسابقات کشتی آزاد و فرنگی انتخابی استان همدان جام سردار شهید حاج حسین همدانی روزهای پنجشنبه و جمعه در سالن فردوسی همدان برگزار شد.

با وجود حاضر نشدن کشتی گیران نامداری از جمله میثم مصطفی جوکار، مهران میرزایی، مسعود شاه محمدی و برادران کمروند در این مسابقات رقابت‌های جذاب و حساسی در مدت دو روز برگزار شد و استقبال تماشاگران همدانی نیز از این مسابقات در نوع خود بی‌نظیر بود؛ چنان که سالن برگزاری مسابقات مملو از تماشاچی بود و بسیاری از علاقمندان به دلیل پر شدن سالن به صورت ایستاده مسابقات را دنبال می‌کردند.

همدان قهرمان مسابقات فرنگی

در رقابت‌های کشتی فرنگی انتخابی استان همدان که روز پنجشنبه برگزار شد تیم همدان با 80 امتیاز بر سکوی نخست ایستاد و تیم‌های نهاوند با 78 و تویسرکان با 77 امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

یونس علی آبادی از نهاوند، مهران محسنی از همدان، حسین علی بیگی از همدان، حسین صاحبی از همدان، مجید ایمانی از همدان، علی خزائی از اسدآباد، حمید شکوهی از تویسرکان، وحید محمدی نصرت از همدان، مسلم گیوی از نهاوند و سروش رنجبر از همدان با قهرمانی در اوزان ده گانه رقابت‌های فرنگی جواز حضور در مسابقات قهرمانی کشور را کسب کردند.

همدان الف قهرمان مسابقات آزاد

در رقابت‌های کشتی آزاد نیز که روز جمعه در سالن فردوسی پیگیری شد تیم همدان الف با 94 امتیاز بر سکوی اول مسابقات ایستاد. نهاوند الف با 65 امتیاز دوم شد و همدان ب با 63 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

میثم فیروزآبادی از نهاوند الف، علیرضا جعفری از همدان الف، مرتضی فرزین فر از همدان الف، یوسف کامرانی از همدان الف، احسان عبدالملکی از تویسرکان، عباس یزدانی از نهاوند الف، غلیرضا کریمی از همدان الف، هادی وفایی از همدان الف، دانیال شریعتی نیا از همدان و ابوالفضل بربط از همدان الف عنوان نخست 10 وزن مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان استان همدان را کسب کردند تا به عنوان نمایندگان کشتی همدان راهی مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی شوند.

تجلیل از بزرگان کشتی استان همدان

در مراسم اختتامیه این مسابقات که با حضور سردار مهدی فرجی، جانشین سپاه انصارالحسین همدان، رسول منعم مدیر کل ورزش و جوانان، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر همدان و شهرداران مناطق و جمعی از پیشکسوتان و بزرگان کشتی استان همدان برگزار شد علاوه بر اهدای جام مزین به تصویر سردار شهید حاج حسین همدانی به تیم‌های قهرمان و مدال و حکم به نفرات برتر از برخی پیشکسوتان کشتی و خیرین ورزش تجلیل شد.

احیای دوباره کشتی استان همدان

این مسابقات که به پیشنهاد هیئت کشتی استان به عنوان جام سردار شهید حاج حسین همدانی برگزار شد یک نوید برای کشتی دوستان استان همدان به همراه داشت و آن هم این که دوباره خون حیات در رگ کشتی استان همدان به گردش درآمده و کشتی استان با تغییرات به وجود در راس مدیریت آن در حال پوست اندازی و احیا است.

در شش ماهه اول سال 96 مسابقات متعددی از جمله انتخابی خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان و پیشکسوتان برگزار شد و نفرات برتر این مسابقات نیز به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شدند و چندین مدال رنگارنگ برای کشتی استان همدان به ارمغان آوردند. در ابتدای شش ماهه دوم سال 96 هم با برگزاری مسابقات انتخابی بزرگسالان رقابت در کشتی همدان به اوج خود رسید و با توجه به آمادگی نفرات برتر این مسابقات بی تردید استان همدان در مسابقات انتخابی تیم ملی سهمیه کسب خواهد کرد تا پس از حضور کشتی گیرانی از استان همدان در اردوی تیم‌های ملی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بانوان کشتی همدان در تیم ملی بزرگسالان نیز نماینده داشته باشد و دوباره به روزهای اوج خود بازگردد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان