آخرین اخبار

24. مهر 1396 - 17:54   |   کد مطلب: 31024
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان:
کمبود واکسن آنفلوانزا در استان همدان شایعه است
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: کمبود واکسن آنفلوانزا در استان همدان شایعه است.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، ایرج خدادادی ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت روز جهانی غذا برگزار شد، گفت: کمبودهای دارویی در استان همدان تابع وضعیت کشوری است به طوریکه در ۱۰ تا ۲۰ قلم دارو در نوسان است.

وی با بیان اینکه کمبود در استان همدان مقطعی است، گفت: کمبود واکسن آنفلوانزا در استان همدان شایعه است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان از وفور انواع واکسن آنفلوانزای هلندی، روسی و فرانسوی در استان خبر داد و گفت: شهروندان به اختیار خود و با توجه به قیمت دارو واکسن آنفلوانزا را تهیه می کنند.

وی درباره وضعیت داروخانه شبانه‌روزی در شهرستان‌های استان همدان و پاسخ به دلایل اعتراض شهروندان برخی مناطق نسبت به نبود داروخانه شبانه روزی نیز اظهار داشت: ارائه مجوز برای راه اندازی داروخانه‌های شبانه روزی تابع حد نصاب جمعیتی است و به ازای هر ۶۰ هزار نفر باید یک داروخانه شبانه‌روزی وجود داشته باشد.

خدادادی با بیان اینکه در شهر همدان ۱۰ داروخانه شبانه‌روزی و در مجموع در استان همدان ۲۳ داروخانه شبانه‌روزی فعال است، گفت: در مواقع نیاز اجازه فعالیت داروخانه شبانه روزی بیش از حد نصاب داده خواهد شد.

خدادادی در ادامه با بیان اینکه با تغییر در آب و هوا باید نگرش ما به تولید و عادات غذایی تغییر کند، اظهار داشت: شعار امسال روز جهانی غذا «تغییر آینده مهاجرت سرمایه‌گذاری در توسعه روستایی» تعیین شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه سرمایه‌داران باید در توسعه روستایی سرمایه‌گذاری کنند، عنوان کرد: اگر تغییراتی در فرهنگ غذایی اتفاق بیفتد بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی عنوان کرد: موظف به تأمین ایمنی موادغذایی هستیم و با کمک و همکاری سازمان جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت به تأمین امنیت غذایی کمک می‌کنیم.

خدادادی با یاداوری اینکه از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت تا کنون یک هزار میلیارد تومان اعتبار از طرف علوم پزشکی استان همدان در بخش‌های مختلف بهداشتی  درمانی هزینه شده است، گفت: عمده آن برای درمان بیماری‌ها بوده، است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان