آخرین اخبار

25. مهر 1396 - 14:41   |   کد مطلب: 31045
قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه در ورزش‌های ملی و حرفه‌ای کشور از شطرنج تا قوی مردان آثاری از دوپینگ مشاهده می‌شود، گفت: ۸۰ درصد مکمل‌های ورزشی آمریکا تقلبی است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، رشید حیدری‌مقدم پیش از ظهر امروز در پانزدهمین همایش علوم دارویی کشور با اشاره به اینکه دنیای امروز دنیای خشن و بی‌رحم است، اظهار داشت: اگر بخواهیم در دنیا حرفی برای زدن داشته باشیم باید داشته‌های کشور متناسب با نیازهای دنیا باشد.

وی با بیان اینکه با تفکرات کدخدا منشی که در ذهن برخی‌ها وجود دارد نمی‌توانیم به یک ساختار و چارچوبی در دنیا برسیم که در دنیا حرفی برای زدن داشته باشم، افزود: زمانی به جایگاه علمی متعالی می‌رسیم که ارزش اندیشمندان، دانشمندان و کسانی که در این جهاد ملی تلاش می‌کنند را بدانیم.

حیدری‌مقدم با تأکید بر اینکه دنیا امروز از جنگ‌های فیزیکی سخت عبور کرده و به سمت جنگ نرم در حال حرکت است، تصریح کرد: هر کشوری پتانسیل علمی مناسب برای جنگ را داشته باشد این کشور می‌توانند حرفی برای گفتن در دینا داشته باشند.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه کشور ایران به دلیل شرایط جغرافیایی و  مسائل سیاسی و امنیتی خاص باید تولید کالاهای استراتژیک که حیات کشور به آن‌ها وابسته است را در اولویت قرار دهد، گفت: صنایع دارویی کشور یکی از اولویت‌های امنیتی است.

حیدری‌مقدم تأکید کرد: در بهران و یا اتفاقاتی که در تحریم‌ها افتاد نبود اندیشمندان و دانشمندان که در آزمایشگاه و مراکز تولید جانانه برای مرتفع کردن نیازهای کشور تلاش کردند سبب ایجاد فاجعه در بهران تحریم‌ها می‌شد.

وی با بیان اینکه باید به اجبار به سمت‌وسوی حفظ کالاهای استراتژیک در کشور حرکت کنیم، عنوان کرد: جهاد تنها جنگ فیزیکی نیست بلکه کسانی که در آزمایشگاه برای امنیت و سلامتی می‌کنند نیز جهادگر هستند.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه در کشور در بخش‌های جهاد سازندگی، بسیج، سپاه، ارتش و نیروهای هوایی و زمینی به جنگ پرداخته شده است، ابراز کرد: اما در حوزه صنایع دارویی و ارتباط این صنعت با جنگ تحمیلی بازتاب بیرونی نداشته است.

حیدری‌مقدم با اشاره به اینکه دوپینگ و مواد نیروزا یکی از دغدغه‌های مهم جامعه ورزش کشور است، اظهار داشت: باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه 3 تجارت در دنیا جز تجارت‌های پرسود هستند، افزود: قاچاق اسلحه، مواد مخدر و مکمل‌های ورزشی سه تجارت پرسود در جهان است.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه  در ورزش‌های ملی و حرفه‌ای کشور از شطرنج تا قوی مردان آثاری از دوپینگ مشاهده می‌شود، تصریح کرد: اغلب در مسابقات ورزشی دارو یا مکمل‌های ورزشی استاندارد کمتر دیده می‌شود.

حیدری‌مقدم با اشاره به اینکه با بررسی‌های انجام شده در کشور آمریکا مشخص شده است که بیش از 80 درصد مکمل‌های ورزشی در آمریکا تقلبی هستند، بیان کرد: 80 درصد لیبل‌های درج شده بر روی مکمل‌ها با محتویات داخل بسته متفاوت است.

وی با بیان اینکه ما 12 مکمل با برندهای مختلف را شناسایی و برای آزمایشگاه به المان ارسال کرده‌ایم، عنوان کرد: در یکی از مکمل‌ها 72 دارو ترکیب شده بود.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه جامعه ورزشی ما حرص و ولعی برای مصرف مکمل‌ها دارد، اظهار داشت: باید نگاه ویژه‌ای برای رفع دغدغه‌ها به این موضوع شود.

حیدری‌مقدم با اشاره به اینکه تعداد ورزشکاران سامان یافته در کشور 5 میلیون و 10 میلیون نفر نیز به صورت غیرحرفه‌ای ورزش می‌کنند، گفت: گسترده جمعتی جوان و نزدیک 15 میلیون نفر در عرصه ورزش فعال هستند که متأسفانه هیچ متولی ندارد.

وی با بیان اینکه اغلب داروها و مکمل‌های ورزشی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، تأکید کرد: در دو سال گذشته 25 مورد دوپینگ در زمین ورزش اتفاق است که این بحث نیازمند هم‌فکری و تعیین متولی برای این امر است.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه دانشکده داروسازی همدان دانشکده‌ای نوپا است که برای راه‌اندازی آن تلاش‌های متعددی شده است، افزود: این دانشکده دارای هیئت‌علمی جوان و توانمندی بوده و پتانسیل‌های خوبی برای تحصیلات تکمیلی دارد.

حیدری‌مقدم با اشاره به اینکه دانشکده همدان پتانسیل‌های بسیار خوبی در حوزه آموزشی و پژوهشی دارد، تأکید کرد: در ارتباطات بین دانشگاهی و در پروژه‌ها می‌تواند حداکثر مشارکت را داشته باشد تا از توانمندی دیگر دانشگاه‌های داروسازی کشور استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ثمره تلاش‌ها ارتقای سلامت در جامعه و تثبیت جایگاه علمی کشور در دنیا است، عنوان کرد: دانشکده‌های داروسازی یکی از مهم و مؤثرترین مکان‌های تولید علم و ثروت است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان