آخرین اخبار

26. مهر 1396 - 23:51   |   کد مطلب: 31056
رئیس دانشگاه پیام نور همدان احتمال انتخاب منصور غلامی، رئيس دانشگاه بوعلي را به عنوان وزیر علوم زیاد دانست و گفت: در حال حاضر وزارت علوم با چالش‌ شکاف علمی بین صنعت، دانشگاه و بازار مواجه است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، صفی‌الله صفایی ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه 14 واحد پیام‌نور در استان وجود دارد، اظهار کرد: 14 هزار و 500 دانشجو در دانشگاه پیام نور تحصیل می‌کنند که از این تعداد، 13 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و یک‌هزار و 500 دانشجو نیز در مقطع کارشناسی‌ارشد مشغول به تحصیل هستند.

وی دانشجویان ورودی جدید در مقطع کارشناسی پیام نور را 3 هزار و 300 نفر دانست و خاطرنشان کرد: 80 درصد این دانشجویان ثبت‌نام کرده‌اند و 500 نفر نیز در مقطع کارشناسی‌ارشد ورودی جدید هستند.

*ثبت‌نام دوره‌های کارشناسی‌ارشد دانشگاه پیام‌نور از 23 مهر آغاز شده است

رئیس دانشگاه پیام نور همدان با بیان اینکه از 23 مهرماه ثبت‌نام دوره‌های کارشناسی‌ارشد دانشگاه پیام‌نور آغاز شده است، اظهار کرد: داوطلبان مقطع کارشناسی هم می‌توانند برای ثبت‌نام از 30 مهرماه به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

وی اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور را 130 نفر عنوان کرد و افزود: از این افراد 3 نفر دانشیار، 41 نفر استادیار و مابقی مربی هستند.

صفایی دانشگاه پیام‌نور را یکی از دانشگاه‌های فعال در حوزه آموزشی دانست و گفت: از آنجایی که سیستم آموزشی دانشگاه پیام‌نور بر اساس منابع علمی تعیین و سوالات نیز به صورت متمرکز از تهران ارسال شده و امتحانات به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، سطح علمی و کیفی این دانشگاه بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه تحصیل در دانشگاه پیام‌نور از نظر کیفی و عملی بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور در حال حاضر یک‌هزار و 65 مترمربع آزمایشگاه مجهز دارد که دستگاه‌های مختلفی نیز برای انجام آزمایشات خریداری شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور همدان با اشاره به اینکه سرانه آموزشی این دانشگاه به ازای هر دانشجو 5.5 مترمربع است، افزود: سرانه فضای سبز دانشگاه نیز به ازای هر دانشجو 18 متر مربع است.

وی یکی از ویژگی‌های دانشگاه پیام نور را امکان تعیین محل آزمون از سوی دانشجو دانست و گفت: امکان تحصیل در دو رشته همزمان و اجباری نبودن حضور در کلاس از دیگر ویژگی‌های این دانشگاه است.

*امکان تقسیط شهریه مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

صفایی به امکان تقسیط شهریه دانشجویان مقطع ارشد در هر ترم اشاره کرد و گفت: پرداخت وام دانشجویی تا سقف یک میلیون و 200 هزار تومان برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد فراهم شده و آنها می‌توانند بعد از فارغ‌ التحصیلی پرداخت کند.

وی به اقدامات مطلوب دانشگاه در زمینه فرهنگی اشاره کرد و افزود: دانشگاه پیام نور همدان رتبه نخست جشنواره خراسان جنوبی را که در حوزه جشنواره‌های قرآنی بود، کسب کرد و دو تن از دانشجویان پیام نور برای مسابقات انتخابی فوتبال تیم ملی بانوان دعوت شدند که بسیار خوشایند است.

رئیس دانشگاه پیام نور همدان با تأکید بر اینکه دانشگاه پیام نور هیچگونه کاهش دانشجو نداشته است، بیان کرد: تعداد دانشجویان این دانشگاه در سال‌های 91 و 92 بیشتر بود هرچند کاهش دانشجو موجب افزایش خدمات به دانشجویان می‌شود.

وی با بیان اینکه سیاست دانشگاه پیام نور از تهران بوده و از عهده ما خارج است، گفت: زیرساخت ارتباط الکترونیکی دانشجویان هنوز خیلی مناسب نیست که اگر سرعت اینترنت افزایش یابد برای ارتباط الکترونیکی نیز مشکلی نخواهد بود.

صفایی در خصوص توسعه کارآفرینی در دانشگاه پیام نور نیز خاطرنشان کرد: در سال 94 و 95، 35 نفر از فارغ‌التحصیلان مهندسی صنایع جذب کارخانجات شدند زیرا در دانشگاه دوره‌های کارآفرینی متناسب با تخصص دانشجو برگزار می‌شود.

وی در خصوص افزایش شهریه در هر سال تحصیلی بیان کرد: هر سال 10 تا 15 درصد افزایش شهریه در دانشگاه پیام نور داریم که این مسئله طبیعی است و از مرکز و هیأت امنای دانشگاه تعیین تکلیف می‌شود که این افزایش ناشی از اضافه شدن هزینه‌های جاری است هرچند امسال برای ورودی‌های جدید شهریه ثابت در حین ثبت‌نام درخواست نشد.

رئیس دانشگاه پیام نور همدان در خصوص انتخاب دکتر غلامی رئیس دانشگاه بوعلی به عنوان گزینه معرفی شده برای وزارت علوم اظهار کرد: انتخاب وزیر علوم حساسیت‌های خاصی دارد، بنابراین رئیس جمهور باید نظرات نهادهای مختلف را گرفته و و طبق سوابق افراد دست به انتخاب بزند.

صفایی ضمن تأکید بر اینکه در حال حاضر وزارت علوم با چالش‌ شکاف علمی بین صنعت، دانشگاه و بازار مواجه است، تصریح کرد: بر این اساس باید نظام علمی کشور به سمت کاربردی شدن باشد و به مراکز رشد و کارآفرینی اهمیت داده شود.

وی احتمال انتخاب دکتر غلامی به عنوان وزیر علوم را زیاد دانست و گفت: دکتر غلامی در دولت اصلاحات و دولت تدبیر و امید رئیس دانشگاه بوعلی بود و تجربه زیادی در زمینه دانشگاهی دارد که امیدواریم توفیقاتی برای استان و وزارت متبوع داشته باشند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان