آخرین اخبار

26. مهر 1396 - 18:50   |   کد مطلب: 31060
دومین جشنواره ادبی «حبیب حرم» در همدان با تجليل از برترين‌ها به كار خود پايان داد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز دومین جشنواره ادبی حبیب حرم با حضور حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع)، استاندار همدان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و دیگر مسوولان در مجتمع فرهنگی ابن سینای همدان به کار خود پایان داد.

در این مراسم ابتدا مسوول بسیج هنرمندان همدان گزارشی کلی از روند برگزاری این جشنواره که از سال گذشته در همدان آغاز شده است به سمع مخاطبان رسانید و از آقای محقق به عنوان دبیر این جشنواره ادبی حبیب حرم قدردانی و تشکر ویژه نمود.

 سپس شاعران گرانقدری به نام‌های آقایان سلیمیان و دادیار حامدی هر کدام دقایقی با شعرها و غزلیاتی در وصف شهدای مدافع حرم فضایی معنوی را در بین حضاربه وجود آوردند.

پس از دقایقی که از شروع برنامه گذشته بود، غلامعلی حداد عادل با استقبال گرم سردار مجیدی وارد سالن ابن سینا شد.

در این مراسم از دو اثر ارزشمند «حبیب حرم» و مستند «رزمندگان ثارالله» رونمایی شد و سطح آثار مورد بررسی قرار گرفت.

سخنرانی حدادعادل به عنوان سخنران ویژه 45 دقیقه زمان برد و مابین سخنرانی او دو بار طنین شعار «الله‌اکبر» حضار در سالن پیچید؛ یکی از حضار که می‌خواست مابین سخنرانی حدادعادل حرفی بزند اما از سوی سخنران جلسه به سکوت دعوت شد.

تجلیل ویژه و خاص از شهید سعید قهاری در کنار شهید حاج حسین همدانی به عنوان شهید شاخص سال در استان یکی دیگر از بخش‌های این مراسم بود، عکس و پوسترهایی زیبا از این شهید والامقام و گرامیداشت این شهید در سخنرانی مسوولان در کنار شهید سردار حاج حسین همدانی زینت بخش این محفل ادبی و معنوی بود.

در کنار اختتامیه جشنواره حبیب حرم نیز در سالن همجوار تصاویری از شهدای مدافع حرم و شهید حاج حسین همدانی نمایشگاهی را به خود گرفته بود که موجب تامل حضار در لحظه ورود به سالن مراسم می‌شد.

پایان‌بخش مراسم اختتامیه جشنواره ادبی حبیب حرم تجلیل از 14 نفر از هنرمندان و پیشکسوتان در رتبه‌های برتر در بخش های شعر کلاسیک، شعر سپید و بخش ویژه از سراسر کشور بود تا دومین جشنواره ادبی حبیب حرم به کار خود پایان دهد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان