آخرین اخبار

27. مهر 1396 - 18:41   |   کد مطلب: 31081
وزیر ورزش و جوانان گفت: باید با بهره مندی از امکانات ورزش را در بین مردم گسترش دهیم.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، مسعود سلطانی فر عصر پنج شنبه در نشست روسای فدراسیون های ورزشی که در مجموعه ورزشی شهید حاجی بابایی مریانج در حال برگزاری است، عنوان کرد: امیدوارم با هماهنگی تمام ظرفیتها و استفاده از تمام امکانات بتوانیم در تمام ایام سال ورزش را بین مردم گسترش دهیم و موجب سلامتی و نشاط جامعه شویم.

وی با بیان اینکه طی همکاری نزدیک با فدراسیون‌ها در کنار کمیته ملی المپیک درصدد رفع نواقص و ترمیم ضعف تیمها برای حضوری خوب در بازیهای آسیایی جاکارتا هستیم، گفت: ما نمی خواهیم از صفر شروع کنیم که بگوییم دیر شده بلکه می خواهیم ضعف ها را رفع کنیم و فرصت مناسبی نیز داریم.

سلطانی فر با بیان اینکه توصیه جدی من به مسئولان فدراسیون‌ها این است که در اعزام ها، تعداد نفرات اعزام و هزینه های خود دقت و نظارت دقیق داشته باشند، گفت: اگر امکانات ورزشی تمام دستگاه ها را کنار هم قرار دهیم و برنامه ریزی مناسب برای استفاده مردم داشته باشیم قول می دهم شرایط سرانه ورزشی بسیار بیشتر از این خواهد شد.

وی تاکید کرد: تمام مجموعه های ورزشی که توسط وزارت ورزش و سایر ارگانها و نهادها ساخته شده از بیت المال است و تعداد محدودی بخش خصوصی وارد شده است و به همین دلیل باید در جلسات متعدد با مسئولان کشور در این مورد برنامه ریزی و تصمیم گیری کنیم.

وی عنوان کرد: یکی از اولویت های محوری این وزارتخانه محول کردن میزبانی رقابت های آسیایی و جهانی در رشته های ورزشی به استان ها است.

در مسابقات داخل سالن آسیا نتایج خوب و دور از انتظاری کسب شد

سلطانی فر در ادامه با اشاره به مسابقات داخل سالن آسیا در ترکمنستان عنوان کرد: پیش بینی می کردیم در مسابقات داخل سالن آسیا ۹۸ مدال کسب کنیم ولی خوشبختانه نتایج خوب و دور از انتظاری کسب شد و بیش از آن پیش بینی ها مدال گرفتیم.

وی افزود: خوشبختانه در این رقابتها ورزشکاران ما ۱۱۸ مدال کسب کردند که سهم بانوان ۲۱ مدال بود که نشانگر ظرفیت بالای بانوان ایرانی در برخی از رشته ها است.

وی گفت: قبل از مسابقات از سوی روسای فدراسیون ها قول هایی داده شد و باید تعهداتی که روسای فدراسیون داده اند مورد ارزیابی قرار گیرد چرا که تعدادی از فدراسیون علارغم وعده ها خود خوب نکردند و باید این موضوع با حضور روسای فدراسیون ها بررسی شود تا به زوایا این ناکامی برسیم ولی در مجموع عملکرد درخشان و قابل توجه بود.

وی با بیان اینکه مسابقات آسیایی ترکمنستان پیش زمینه و آمادگی خوبی برای بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ بود، عنوان کرد: جلسات بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ تشکیل شده و هفته گذشته نیز جلساتی با مسئولان کمیته المپیک برگزار شد و از این پس نیز جلسات بیشتری با فدراسیون ها خواهیم داشت تا در کنار کمیته المپیک مشکلات و موانع را قبل از مسابقات بر طرف کنیم

فرصت برای برطرف کردن ضغف ها وجود دارد

وزیر ورزش و جوانان با انتقاد از برخی که زمان باقی مانده تا المپیک و بازیهای آسیایی را کوتاه می دانند، افزود: هنوز دیر نشده و فرصت برای برطرف کردن ضغف ها وجود دارد و باید به نحو احسن برای المپییک ۲۰۲۰ آماده شویم.

وی در ادامه با انتقاد از برخی اعزام های خارجی تیم ها افزود: به اعزام های خارج از کشور انتقاد جدی دارم و به طور جدی پیگیر هستم تا اعزام ها به جهت ضرورت صورت گیرد و باید در اعزام ها نحوه هزینه کرد و ترکیب تیم ها و مباحث اخلاقی مورد توجه قرار گیرد.

سلطانی فر عنوان کرد: در اعزام های خارجی باید ملاحظات سیاست، مصالح و منافع ملی در نظر گرفته شود و زمان و مدت اعزام و عدم استفاده از مواد نیروزا و دوپینگ قبل از اعزام در فدراسیون ها بررسی شود.

وی افزود: خیلی از اعزام ها ضرورت ندارد اگرچه اعزام ها هدفمند و سنجیده کار شود بسیاری از این مسابقات برون مرزی اردوهای خوبی برای مسابقات جهانی و المپیک است ولی از روسای فدراسیون ها می خواهیم در نحوه و چگونگی اعزام ها بررسی لازم صورت گیرد.

متاسفانه به خوبی از اماکن ورزشی بهره برداری نمی شود

وی در ادامه با تاکید به اینکه نزدیک به سه هزار مکان ورزشی در آموزش و پرورش وجود دارد، گفت: حدود ۳۰۰ مجموعه ورزشی توسط کارگران احداث شده و حدود هشت هزار مکان ورزشی در نیروهای مسلح وجود دارد و شهرداری های کشور نیز به تناسب ظرفیت و توانمندی خود به احداث مکان های مختلف ورزشی در محله های مختلف پرداخته اند که اگر همه این موارد را در نظر بگیریم سرانه هر نفر ۳ متر مربع خواهد بود اما جز اماکن وزارت ورزش و جوانان متاسفانه به خوبی از دیگر اماکن ورزشی بهره برداری نمی شود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه بیش از گذشته به مدیریت برای بهره برداری از مکان های ورزشی نیاز داریم، افزود: اگر چه در مکان هایی که متعلق به وزارت ورزش و جوانان است روزانه بین ۱۴ تا ۲۰ ساعت بهره برداری صورت می گیرد اما ممکن است امکاناتی در ادارات و بخش های دیگر وجود داشته باشد که روزانه ۵ تا ۶ ساعت از این مکان ها استفاده می شود.

وی عنوان کرد: در بحث سخت افزاری رقم برنامه ریزی مناسب برای بهره برداری از اماکن ورزشی قرار ندارد و علارغم اینکه که بالای ۹۸ درصد از فضاها دولتی هستند و بهره برداری خوبی از این فضاها صورت نمی گیرد.

مسعود سلطانی‌فر بعد از اتمام نشست فصلی روسای فدراسیون‌ها از امکانات مجموعه ورزشی شهید حاجی‌بابایی مریانج بازدید کرد.

این مجموعه ۱۰ هزار نفری دارای امکاناتی چون زمین چمن، استخر، سالن ۲ هزار نفره، سالن چندمنظوره تمریناتی، سالن رزمی و بدنسازی است.

سلطانی‌فر در حاشیه این بازدید گفت: حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده همدان در مجلس زحمات زیادی برای احداث این مجموعه متقبل شد و باید از وی نهایت قدردانی را داشت.

همچنین در نشست روسای فدراسیون‌های ورزشی که در مجموعه ورزشی شهید حاجی‌بابایی مریانج برگزار شد از مدیران کل سابق تربیت بدنی همدان تجلیل شد.

در حاشیه این نشست از سیدمصطفی کریمی، کیومرث هاشمی، احمد گواری، برانوش نیک‌بین و سیدعبدی افتخاری که در گذشته مدیریت ورزش استان همدان را عهده دار بودند، با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار همدان تجلیل به عمل آمد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان