آخرین اخبار

28. مهر 1396 - 14:15   |   کد مطلب: 31086
سرپرست اورژانس کشور از اتخاذ تمهیدات لازم برای هرچه با شکوه تر برگزار شدن پیاده روی بزرگ اربعین خبر داد و گفت: بسته شدن تفاهم نامه سلامت برای خدمت رسانی با زائران حسینی(ع) بین ایران و عراق، استقرار4بالگرد اورژانس در مرزها، مجهز کردن بیمارستان های قصر شیرین و مهران، استقرار بیمارستان سیار سی . بی . آر. ان. ای و تجهیز 6 درمانگاه سیار در مسیر کربلا تا نجف تنها بخشی از خدمات اورژانس کشور در ایام اربعین است.

«پیرحسین کولیوند» در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار رودآور؛ درباره تمهیدات اورژانس کشور برای پیاده روی بزرگ اربعین سال جاری؛ گفت: در حدود یک سالی است که برنامه ریزی برای خدمات سلامت ویژه زائرن اربعین حسینی(ع)، انجام شده و برنامه ریزی ها بیشتر حول محورهای بهداشت و سلامت، بهداشت محیط، بهداشت کار و مدیریت بیماری های واگیر، فوریت های پژشکی هم پیش بیمارستانی و هم بیمارستانی، مسئله پدافند غیرعامل و آمادگی برای حوادث و اتفاقات ناگواری انجام شده است.

تهمیدات اورژانس برای جلوگیری از ورود بیماری های واگیر به داخل کشور

وی اظهار کرد: خدمات اورژانس از مرزهای شرقی و شمالی تا مرزهای غربی است، به طوری که آمادگی لازم برای ورود زائران شرق کشور، شامل کشورهای افغانستان، پاکستان، هند و بسیاری افراد دیگری که از این مرزها وارد می شوند را داریم و باید از نظر بهداشت مدیریت بیماری های واگیر هم دقت بیشتری داشته باشیم تا حتی یک نوع بیماری وارد کشور نشود و در همین راستا به طور کامل برنامه ریزی شده و بهداشت ما تیم های بیشتری آموزش داده شده است و هم جایگاهایی را که باید مستقر بشوند شناسایی شده اند.

سرپرست اورژانس کشور افزود: در مرزها برای خروج از کشور و به ویژه زمان ورود زائران به کشور تمهیدات ویژه ای را اتخاذ شده است، که اگر زائری دچار بیماری واگیری شده باشد بلافاصله همان جا مسائل درمانی آن را پیگری و حل کنند تا بیماری داخل اجتماع کشور نشود.

نظارت کامل بر مواد غذایی و آب آشامیدنی برای پذیرایی از زائران حسینی(ع)

کولیوند تصریح کرد: نظارت بر تهیه و پخت و توزیع مواد عذایی که توسط بسیاری از خیران به صورت نزورات در مسیر انجام می شود بسیار مهم است که این غذاها فاسد نشود و مشکل گوارشی برای زائری ایجاد نکند، در این زمینه تیم های خبره و  مسلطی را برای این کار برنامه ریزی کردیم و در مسیرهای مربوطه و رستوران در رستوران ها بازرسی و نظارت می کنند.

وی عنوان کرد: بهداشت محیط به ویژه چشمه هایی که برای سرویش بهداشتی های بین راهی استفاده می شود، مایع صابون هایی که باید باشد و به ویژه آب آشامیدنی سالمی که باید وجود داشته باش نیز مورد بررسی قرار گرفته شده است.

از کرمانشاه تا قصر شیرین هر 10 کیلومتریک آمبولانس و هر 15 کیلومتر یک اتوبوس آمبولاس مستقر می شود/از قصر شیرین تا مرز خسروی هر دو تا پنج کیلومتر یک آمبولانس وجود دارد

سرپرست اورژانس کشور در ادامه با اشاره به استقرار پایگاه های اورژانس و آمبولانس های بین راهی، گفت: فوریت های پزشکی، بستری و درمانی بیماران همچون هر ساله در نظر گرفته شده است و علاوه بر پایگاه های اورژانس و بیمارستان هایی که از قبل وجود دارد و خدمات خودشان را انجام می دهند، از کرمانشاه تا قصر شیرین هر 10 کیلومتر یک آمبولانس و هر 15 کیلومتر سعی شده که یک اتوبوس آمبولانس داشته باشیم که این اتوبوس آمبولانس خودشان همچون یک درمانگاه محسوب می شوند.

بهره مندی از اورژانس هوایی در مرز مهران و خسروی/بیمارستان قصر شیرین مجهز به آی.سی.یو و سی.سی.یو و 20 تحت اضافه شد

کولیوند تصریح کرد: از قصر شیرین تا خود مرز خسروی هم هر پنج یا دو کیلومتر یک آمبولانس مستقر می شود و در محل مرز هم تعداد بسیاری آمبولانس و بالگرد مستقر می شود یعنی دو فروند اورژانس هوایی هم آنجا داریم.

وی در ادامه از استقرا درمانگاه های سیار و صحرایی در مرزها خبر داد و اظهار کرد: بیمارستان قصر شیرین را مجهزتر کردیم، سعی کردیم که تجهیزات آی.سی.یو و سی.سی.یو این بیمارستان را تکمیل کنیم و حتی 20 تخت به تخت های بیمارستانی آن در راستای تجهیز زیرساخت های آن اضافه شد، چرا که این بیمارستان از این بخش ها برخوردار نبود.

بهره مندی از دیالیز سیار برای کمک به زائران حسینی(ع)

وی عنوان کرد: برای بیماران دیالیزی زائر هم تمهیداتی اندیشیده شده و حتی از دستگاه های دیالیز هم در این بیمارستان استفاده می شود.

استقرار بیمارستان سیار سی . بی . آر. ان. ای (تهدیدات شیمیایی، میکروبی، پرتوزاینده، هسته‌ای و زیستی CBRNE)

سرپرست اورژانس کشور در ادامه افزود: از منابع نیروهای مسلح هم برای ایجاد برای سی . بی . آر. ان. ای (تهدیدات شیمیایی، میکروبی، پرتوزاینده، هسته‌ای و زیستی CBRNE) مستقر می شود و اگر اتفاق تروریستی روی دهد این بیمارستان خدمات دهی لازم را انجام می دهد.

از ایلام تا مهران و از مهران تا مرز هم آمبولانس و اتوبوس آمبولانس مستقر می شوند

کولیوند با بیان اینکه یک بیمارستان سیار جنرال هم توسط خود وزارت بهداشت در مرز خسروی افتتاح می شود، گفت: در مرز مهران هم از ایلام تا مهران هر 10 کیلومتر یک آمبولانس و هر 15 کیلیومتر یک اتوبوس آمبولانس و نیز از مهران تا مرز هم هر سه کیلومتر یک آمبولانس مسقر می شود و اما در مرز  یک یا دو فروند بلگرد نیز برای اورژانس هوایی در نظر گرفته می شود.

وی اظهار کرد: با اینوجود بیمارستان مهران هم تقویت شده است، یک ستاد فرماندهی فوریت های پزشکی تدارک دیده شده که در یکی دو روز آینده تکمیل و راه اندازی می شود و به تعداد کافی در مرزها نیرو، پزشک و متخصص مستقر می شوند، چرا که به نظر می رسد بیشترین زائر از مرز مهران عبور کنند، ضمن آن که در مرزهای چزابه و شلمچه هم به همین منوال خدمات دهی انجام می شود.

تفاهم نامه 15 بندی اورژانس ایران و طرف عراقی برای خدمت رسانی به زائران اربعین

سرپرست اورژانس کشور در ادامه از توافق با طرف عراقی برای خدمت رسانی به زائران حسینی(ع) در ایام اربعین خبر داد و گفت: روز گذشته با رایزنی های انجام شده تفاهم نامه سلامت در 15 بند با طرف عراقی که معاونان وزیر بهداشتشان بود بسته شد تا در بیمارستان های عراق متخصصین ایرانی از جراحی عمومی، قلب و عروق، مغز و اعصاب، ارتوپد و دیگر متخصصین برای کمک رسانی حضور داشته باشند.

تجهیز 6 درمانگاه سیار در مسیر کربلا تا نجف

کولیوند عنوان کرد: در مسیر کربلا تا نجف هم موکب هایی که هستند از طرف هلال احمر جمهوری اسامی 6 موکب یعنی 6 درمانگاه سیار کامل و تجهیز شده در آنجا مستقر شده و درمانگاه های کربلاو نجف هم فعال و تقویت می شوند.

وی تصریح کرد: در مرز بدره  و کوک، یک بیمارستان سیار بسیار مجهز به اتاق عمل مستقر می کنیم و قرار شد در چهار قرارگاه نجف، کربلا، کاظمین و سامراء همکاران ما حضور داشته باشند که تمام مسائل بهداشت و درمان آنجا را رصد و اطلاع رسانی کنند.

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه بیش از ۹ هزار کادر درمانی در مرز‌های چهار گانه برای اربعین حسینی(ع) خدمات دهی می کنند، تأکید کرد: بهره مندی از ۴۲۰ نیروی تخصصی، 6 هزار پیراپزشک و سه هزار پزشک عمومی بخشی از خدمات اورژانس کشور در راستای فراهم شدن رفاه عمومی برای زائران حسینی(ع) است تا اربعین به خوبی و با شکوه تمام برگزار شود.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان