آخرین اخبار

28. مهر 1396 - 22:32   |   کد مطلب: 31093
جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که طرح استقلال کردستان یک سیاست آمریکایی بود، گفت: موضع ایران در مورد استقلال کردستان شایسته بود و حکومت عراق به‌زودی استیلای خودش بر کردستان عراق را بیشتر می‌کند.

به گزارش رودآور به‌ نقل از شبکه خبری تهران نیوز؛ امیر امیر پوردستان جمعه شب در حاشیه سومین سالگرد مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی در جمع خبرنگاران در ارتباط با سرانجام بحث استقلال کردستان عراق اظهار داشت: این طرح در ادامه طرح خاورمیانه جدید و در واقع یک سیاست آمریکایی بود.

وی گفت: به‌دلیل اینکه آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در هجوم به عراق و اسرائیل موفق نبودند، این بحث را از اقلیم کردستان عراق شروع کردند و دم از تجزیه‌طلبی زدند.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران هم‌‌چنین یادآور شد: موضع‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران در این مورد بسیار خوب بود که به همکاری خوب کشور ما و دولت عراق و در نتیجه نقش بر آب کردن این توطئه منجر شد.

امبر پوردستان در ادامه بیان داشت: این همراهی سبب شد تا آن‌ها از مواضعشان عقب‌نشینی کنند و امروز یک آرامش مطلوبی در منطقه به وجود بیاید. در روزهای آینده نیز حکومت عراق، استیلای خودش بر این منطقه را بیشتر هم خواهد کرد.

وی در ارتباط با امنیت مرزهای داخلی در ایام جدایی‌طلبی اقلیم کردستان تاکید کرد: ما در مرزها چه در مرز شمال غرب و چه در مرز غرب هیچ نگرانی و مشکلی نداشتیم چرا که از اقتدار بسیار خوبی برخوردار هستیم.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطرنشان کرد: ما متناسب با حرکت‌های دشمنان ظرفیت دفاعی را ایجاد و پیش‌بینی می‌کردیم که در نتیجه هیچ تنش و تهدیدی در مرزها ایجاد نشد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان