آخرین اخبار

2. آبان 1396 - 8:19   |   کد مطلب: 31136
رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان اینکه مفسدان اقتصادی گاهی با فشارهای سیاسی برنامه های خود را پیش می برند، گفت: هزاران میلیارد تومان توسط مفسدان اقتصادی از بیت المال غارت شده است، اما به زودی 31مفسد اقتصادی به قوه قضائیه معرفی می شوند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ رهبر معظم انقلاب چندین سال است که بر تدوین برنامه های اقتصاد مقاومتی و ارائه راهکارهایی از سوی مسئولان در راستای تحقق این امر مهم تأکید بسیار دارند.

علاوه بر ارائه برنامه هایی جامع برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی، باید موانع پیش روی آن را نیز برداشت، یکی از این موانع فیش های نجومی هستند و دیگری وام های نجومی که به طور عمده بدون وثیقه یا با بهره های ناچیز به عده ای خاص داده می شوند، وام های کلانی که شنیده شده گاهاً از هزار میلیارد تومان هم بالاتر می رود و هیچ تضمینی برای بازپس گیری آن نیست و این گونه هم سرمایه های مردمی و بیت المال به دست نیستی سپرده می شود و هم زمینه برای ورشکستگی بانک ها مهیا می شود.

31مفسد اقتصادی به زودی به قوه قضائیه معرفی می شوند/غارت هزاران میلیارد تومانی مفسدان اقتصادی از بیت المال

در این زمینه « امیر خجسته» رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: به زودی نام 31 نفر از سران مفاسد اقتصادی به قوه قضائیه و به دستگاه های نظارتی اعلام کنیم که این افراد اموال مردم و بیت المال را غارت کرده اند.

وی با تأکید بر اینکه در برخورد با مفسدان اقتصادی ملاحظه کسی را نمی کنیم چه آقا زاده باشد چه غیر آقازاده، اظهار کرد: راه ما دفاع از بیت المال و حقوق مردم است، این فسادهای اقتصادی رخ داده بسیار بسیار بیشتر از فیش های نجومی است، چرا که همین سران مفاسد اقتصادی هزاران میلیارد تومان از بیت المال غارت کردند و رفتند.

 رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: این غارتگران بیت المال با برخی بانک ها زد و بند و توانی کردند، پول را گرفتند و در حساب غیرمعتبر گذاشتند، به طوری که حساب های اینان غیر قابل وصول است، با این حال با اجرای قوانین، مفاسد اقتصادی را تحت فشار قرار می دهیم که اموال بیت المال بازگردانده شود.

تحقق اقتصاد مقاومتی در کوتاه کردن دست غارتگران بیت المال است/مفسدان اقتصادی گاهی با فشارهای سیاسی برنامه های خود را پیش می برند

خجسته با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی زمانی اجرایی و محق می شود که دست غارت گران بیت المال را کوتاه کنیم، تصریح کرد: آفت اساسی کشورمان همین غارت بیت المال است که توسط برخی آقازاده ها یا عوامل آنان در سطح بالایی از ارتباط ها برقرار می شود و انجام می دهند.

وی عنوان کرد: برخی از این زد و بندهایی که انجام شده، نشان می دهد که گاهی مفسدان اقتصادی با تحمیل فشارهای های سیاسی که برای برخی مسئولان به وجود می آورند، برنامه های مفسدانه خویش را پیش برده اند.

 رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: برخی از آقازاده ها نیز در پشت پرده به دنبال غارت اموال بیت المال هستند، به طور مثل با یک ردگیری که انجام شد، متوجه شدیم فردی یک هزار و 100 میلیارد تومان وام گرفته از آن طرف پول را به شرکتی برده است که یکی از سران مفاسد اقتصادی جزء اعضای آن شرکت است، با این حال تلاش هایمان را برای جلوگیری از این فسادهای کلان انجام دادیم و می دهیم.

مسئولان قضایی و نظارتی راه را برای نفس کشیدن برنامه های اقتصادی باز کنید

به گزارش رودآور؛ این روزها دیگر فیش های نجومی به تنهایی یقه اقتصاد کشورمان را نگرفته است، بلکه وام های کلان بدون وثیقه یا با بهره های ناچیز که توسط برخی آقازاده ها یا عوامل آنان گرفته می شود تا سالیان سال هم قصد بازپرداختش را ندرند، کمر اقتصاد کشورمان را شکسته است، در جایی که نیازمندان جامعه برای دریافت یک وام دو میلیون تومانی با هزاران مشکل دست و پنجه نرم می کنند، این گونه فسادها نه تنها سبب بی اعتمادی آنان به مسئولان می شود بلکه از اجرای برنامه های اقتصای جلوگیری می کند و گاهی هم به دلیل عدم بازگشت پول ها به بانک ها، زمینه ورشکستگی ها را فراهم می سازد.

امید آن که دستگاه قضایی و نظارتی بیش از پیش در راستای برخورد قاطعانه با این مفسدان اقتصادی گام بردارند تا با کوتاه کردن دست غارتگران نجومی، راه نفس کشیدن برای اقتصاد مقاومتی باز شود.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان