آخرین اخبار

8. آبان 1396 - 0:08   |   کد مطلب: 31231
رییس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: قدم نخست ما با ارائه نامه درخواست از وزیز برای عملیاتی شدن راه آهن همدان ـ ملایر و ایستگاه همدان است و اگر چاره ای در کوتاهترین زمان ممکن برای رفع این قصور اندیشیده نشود، به ناچار اقدامات بعدی از جمله تذکر به وزیر و حتی طرح سوال از او نیز مطرح می شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ ساعاتی پیش نامه ای در کانال خبری رودآور منتشر شد که نمایندگان استان همدان از وزیر راه  شهرسازی درخواستی داشتند و با امضای خود مهر تأییدی بر آن مطالبه زدند.

در متن این نامه آمده است: "اطلاعات واصله حاکی از بی توجی به شروع راه آهن همدان ـ ملار و ایستگاه راه آهن همدان است، خواهشمند است دستورات و نیز اقدام مقتضی مبذول گردد."

از این رو «امیر خجسته» رییس مجمع نمایندگان استان همدان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به نامه یاد شده، گفت: این نامه با به امضای 10 نماینده مجلس رسیده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه راه آن همدان ـ ملایر نزدیک به 20 سال مورد بحث و بررسی بوده و مدت زمان بسیاری کار تحقیقاتی ومطالعاتی آن انجام شده و به اتمام رسیده است و حتی چند ماه پیش وزیر راه و شهرسازی با حضور خود در همدان به نمایندگان و دیگر مسئولان ارشد استانی قول مساعد برای عملیاتی شده پروژه را داده بود، اما این روزها شاهد هستیم که اقدامی برای شروع به کار آن نشده است.

بی توجهی متولیان امر به عملیاتی شدن راه آهن همدان ـ ملایر و ایستگاه همدان

رییس مجمع نمایندگان استان همدان افزود: متأسفانه مدتی است که متولیان امر در انجام این کار کوتاهی کرده  و کاری از پیش نبرده اند، به این دلیل 10 نماینده ذیل نامه درخواست را امضاء کرده اند، چرا که اجرایی شدن پروژه نقش محوری برای جنوب و غرب کشور دارد و انتظار می رفت اقدامات مقتضی به صورت ویژه انجام می شد.

تذکر و طرح سوال از وزیر در صورت عدم پاسخگویی، در دستور کار قرار می گیرد

خجسته تأکید کرد: قدم نخست ما با ارائه نامه درخواست است و اگر چاره ای در کوتاهترین زمان ممکن برای رفع این قصور اندیشیده نشود، به ناچار اقدامات بعدی از جمله تذکر به وزیر و حتی طرح سوال از او نیز مطرح شده و در دستور کار ما قرار می گیرد.

کوتاهی معاون وزیر راه  شهرسازی در کم توجهی به پروژه راه آهن همدان ـ ملایر مشهود است

وی عنوان کرد: گرچه می دانیم وزیر در این زمینه نقش خود را ایفا کرده است، اما زیرمجموعه او به ویژه خادم، معاونش برای عملیاتی شدن پروژه اقدام مثبتی انجام نداده است، انتظار می رفت پروژه را زودتر عملیاتی کنند و همان گونه که برای کرمانشاه و سایر استان های دیگر  کار می کنند برای همدان هم فعال باشند.

کوتاهی در ساخت ایستگاه راه آهن همدان را نمی پذیریم

رییس مجمع نمایندگان استان همدان با بیان اینکه راه و شهرسازی در یک بازه زمانی کوتاه مدت برای همدان به نحوی مطلوب اقداماتی انجام داد، تصریح کرد: اما آنچه که بعد از افتتاح راه آهن همدان به تهران شاهد بودیم، چیزی جز کوتاهی در ساخت ایستگاه همدان نبود، که به هیچ عنوان این کوتاهی را نمی پذیریم.

خجسته اظهار کرد: چگونه می شود که این وزارتخانه برای دیگر بخش های کشور از جمله گیلان و رشت با عدت و شدت بیشتری کار می کند اما در همدان این گونه با جدیت عمل نمی کند، در حالی که چندین مرتبه از خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی درخواست های بسیاری از سوی ما برای پیگیری پروژه شده بود.

برخی مسئولان همدان هم در عملیاتی نشدن راه آهن همدان ـ ملایر مقصرند

وی با بیان اینکه کوتاهی برخی مسئولان استانی هم در عدم پیگیری برای به نتیجه رسیده راه آهن همدان ـ ملایر را هم نمی پذیریم، گفت: در نهایت اگر به زودی اقدام مطلوب و درخورد توجهی از سوی وزارتخانه مربوطه انجام نشود، ازابزارهای نظارتی با قدرت استفاده می کنیم تا این پروژه هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان