آخرین اخبار

10. آبان 1396 - 0:36   |   کد مطلب: 31258
در حرکت خودجوش مردمی، بیش از چهار تن سیب جمع آوری شده در قالب نذر برای پذیرایی از زائران اربعین از سوی باغدارن فرسفجی به زودی به عراق ارسال می شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ این روزها بسیاری از مردم در تب و تاب اخذ گذرنامه و ویزا برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(ع) هستند، و اما در این میان عده یا هم به فکر پذیرایی از زوار در بین راه هستند تا اگر نتوانستند زمینه ای برای حضور خود در چهلم اباعبدالله حسین(ع) در کربلا مهیا سازند، با عنوان جاماندگان اربعین به نوعی خادم زائرانش شوند و ارادت خود را به شیوه ای دیگر به خاندان عصمت و طهارت(ع) نشان دهند.

یکی مسئول موکبی می شود و با دوستان خود غذای زائران را فراهم می کند، آن یکی کفش های زائران را واکس می زند و دیگر هم آبی می آورد برای رفع تشنگی زائران کوی یار.

در حال و هوایی این چنینی عمده باغداران شهر فرسفج که به شهرشکوفه های سیب معروف است، آستین های همت خود را بالا زده اند و به جمع آوری سیب برای پذیرایی از زائران اربعین پرداخته اند.

این مطلب برای نخستین بار به پیشنهاد مدیر کانال فرسفج سهراب فرزام انجام گرفت که با استقبال مردمی همراه شد.

فرزام در این باره در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: تاکنون سعادت حضور در بارگاه مطهر امام حسین(ع) را نداشته ام و همیشه به حال زائران آن حضرت غبطه می خورم، نمی توانستم زائر نباشم و دست روی دست بگذارم، از این رو پیشنهاد جمع آوری سیب را مطرح کردم و خوشبختانه باغداران این دیار یعنی فرسفج استقبال کردند.

وی اظهار کرد: نه تنها باغداران فرسفجی، بلکه هستند باغداران دیگری از روستاهای اطراف که به میدان آمده اند و در این عمل خیر و پرثواب خود را به نحوی شریک می کنند.

فرزام با بیان اینکه تاکنون بیش از چهار تن سیب جمع آوری شده است، افزود: به زودی این سیب ها برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی(ع) به عراق ارسال می شود.

حاجی رضا بیات یکی از باغداران فرسفجی هم که مسئولیت جمع آوری سیب ها را به عنوان بر عهده گرفته از عشق و دلدادگی خود به سیدالشهداء می گوید، آنجا که پیاده رفتن برای زیارت آن حضرت را بر خود واجب می داند و دانه دانه سیب ها را به زوار حسینی(ع) دادن هم عشقی معنوی دیگر.

در گذر از این اینجا عشق حسینی(ع) مشاهده می کنید و بس.

زنگنه
 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان