آخرین اخبار

11. آبان 1396 - 7:59   |   کد مطلب: 31278
شنیده شده به زودی از میدانی در ورودی شهرک قائم تویسرکان شاید به شعاف دو متر کمی پایین و بالا رونمایی می شود، هنوز پروژه فنی و کارشناسایی شده به بهره برداری نرسیده!، تاکسیداران و شهروندان گلایه مندند که جای دور زدن ندارند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ فضا و مبلمان شهری تویسرکان سال های سال است که دنده عقب گرفته است و نه تنها در این زمینه توسعه نیافته بلکه هر روز با گذر زمان نمادهای شهری هم رنگ می بازند تا شهری که گفته می شود، دستخوش سیاست زدگی برخی مسئولانش شده است همچنان در حسرت یک المان شهری مناسب بسازد و بسوزد.

و حال این روزها  شنیده شده به زودی از میدانی در ورودی شهرک قائم تویسرکان شاید به شعاع دو متر و البته کمی پایین و بالا رونمایی می شود، با این وجود هنوز پروژه فنی و کارشناسایی شده به بهره برداری نرسیده!، تاکسیداران و شهروندان گلایه مندند که جای دور زدن ندارند.

عبدالمالکی یکی از شهروندان تویسرکانی است که در شهرک قائم این شهر زندمی کند او در این باره در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: صورت مسئله را که می توانستند با زدن یک چراغ قرمز مرتفع کنند، می خواهند با ساخت میدانی در قد و قواره بسیار کوچک جبران کنند.

وی اظهار کرد: از صبح که با تاکسیداران سر و کار دارم به طور عمده از مدیریت فضای شهری بسیار گلایه مندند و این گونه طرح ها را جز ایجاد اعصاب خوردی برای شهروندان چیز دیگری نمی دانند.

عناوین برخی میدان های تویسرکان با شکل ظاهریشان متفاوت است

میدان ها و المان های شهری تویسرکان در خور و شایسته این دیار با فرهنگ غنی نیست، همچنان که در ورودی شهر از سمت منطقه سرابی مشاهده می کنیم، میدانی با المان گردو نقش بسته شده، در حالی که نامش میدان جانبازان است.

 به گفته همشهریان رعایت حقوق شهروندی از سوی مسئولان و احترام به خواسته های مردم یک اصل است، اما آن چه که لااقل در مشاهده مبلمان شهری دیده می شود، چیزی جز این مسائل است.

چشم هایی که بسته شده و گوش هایی که نمی خواهند بشنوند

بختیاری دانشجوی معماری است او هم عنوان کرد: هر شهر و دیاری با نمادها والمانش هایش شناخته می شود و هویت خود را حفظ می کند، در حالی که در تویسرکان علاوه بر تضاد بین عناوین تعدادی از میدان ها با نمادهای به کارگرفته در آن، شاهد پسرفت معماری شهری نیز هستیم.

مبلمان نامناسب شهر تویسرکان، هویت تاریخی وفرهنگی را به زودی به باد می دهد

همشهری دیگری هم عنوان کرد: تا شهر رنگ و بوی سیاست زدگی به خود گرفته است، هیچ گاه پیشرفتی نخواهد داشت، این را می توان از مهاجرت بالای افراد تحصیل کرده به طور کامل لمس کرد.

وی تصریح کرد: چگونه می شود، شهری با این همه قدمت تاریخی چنین مبلمانی داشته باشد؟ و اگر به زودی مسئولان چاره ای نیاندیشند، مبلمان شهر که به نوعی محرکی برای جذب مسافران است، بیش از این ها رنگ و روی خود را می بازد و هویت تاریخی و فرهنگی این دیار را به باد می دهد.

استقبال از مسافران با زباله در ورودی شهر تویسرکان از سمت جاده کرمانشاه!

شهروند دیگری هم از جانمایی نامناسب تخلیه موقت زباله ها آن هم درست در ورودی شهر از سمت جاده کرمانشاه گلایه مند بود و گفت: می گویند چرا مسافرانی که به تویسرکان سفر می کنند رغبتی برای ماندن ندارند، خودتان قضاوت کنید، مگر می شود با زباله به استقبال کسی برویم و او هم روی خوش به ما نشان دهد.

منصوری دانشجوی برق هست، او نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: میدانی را به نام میان زکات نامگذاری کرده اند، در حالی که از سنگ های ریز و درشتی در وسط میدان برخوردار است که یک سالی بیشتر می شود مثلا برای زیباسازی، سنگ ها رنگ زده اند!

وی از شهرداری و شورای شهر خواست تا به مطالبات مردمی گوش چشمی بیاندازند.

به گزارش رودآور، مطالبات مردم از شهردر و شورای شهر این روزها اوج گرفته است، اما آیا آنان پاسخگوی افکار عمومی هستند؟! و اگر باشند رودآور گفته های آنان را هم منتشر می کند، هرچند که سابق بر این مسئولان متولی امر گفته اند که مشکلات مبلمان شهری حل شدنی است، اما همچنان مشکلات باقی است و تاکنون نیز پاسخی به این همه گلایه ها نداده اند.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان