آخرین اخبار

11. آبان 1396 - 14:47   |   کد مطلب: 31296
در حرکتی خودجوش انجام شد؛
پیاده تا کربلا به نیابت از شهدا+تصاویر
گرچه شهدای مدافع حرم رفتند و برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) جان خود را فدا ردند و با چشمان حقیقیشان به چشمان سیدالشهداء نگریستند و امسال در بین زاائران اربعین نیستند، اما هستند زائرانی که به نیابت از آنان، تا کربلای حسین(ع) می روند، آن هم با پایی پیاده.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ اربعین دیگری در راه است، تنها یک هفته باقی مانده، همه عزم سفر دارند به کربلای حسین(ع)، بسیاری نیز رفته و رسیده اند به کربلای حسین(ع)، این روزها مشهور است که جاماندگان بیشتر ه چشم می آیند، آنان که رفته اند بوی حسینی(ع) گرفته اند و آنانی که مانده اند در تکاپوی روزگار در هر جایی خدمتی به زائران اربعین می کنند.

آنانی که اربعین امسال پای پیاده در مسیر یار قدم از قدم بر می دارند، راه رسیدن به عشق را پیاده خوب می دانند تا همنوا با اسرای دشت کربلا شوند حتی برای روزهایی هرچند کوتاه.

توزیع ۲۰۰پوستر از تصاویر شهدای مدافع حرم بین زائران اربعین

می خواهند زیارت اربعین را در کربلا بخواند، در بین الحرمین به نیابت از شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم.

شهدای مدافع حرمی که شاید برخی از آنان در زمان حیاتشان چشمانشان به ضریح مطهر سید الشهداء نخورده است، اما برای دفاع از حریم آل الله  و بارگاه حضرت زینب(س)، آن طرف تر در سوریه چشمان جانشان به چشمان سید الشهداء دوخته شد.

برخی از شهدای مدافع حرم هم بودند که سال گذشته و یا سال های دورتر مسیر رسیدن به کربلا را پیاده رفتند با کوله باری از دلدادگی به یار همچون شهید همدانی ها، شهید حججی ها و شهید حسینی ها و ...

حال این روزها خانواده منصوری برای یادآوری نام شهدا، تصاویری از تمثال آن بزرگواران را در قالب پوستری تهیه کرده و در حدود 200 پوستر را در بین زائران اربعین توزیع کرده اند.

پیاده تا کربلا به نیابت از شهدا/جای خالی شهید دهه هفتادی مدافع حرم، در اربعین امسال

«زینب منصوری» در این باره به خبرنگار رودآور گفت: هدف این است که اگر این شهیدان جسم خاکی شان در پیاده روی نیست، ما با جسم خاکی مان به نیابت از این بزرگواران شهید، قدم می گذاریم و می رویم.
وی اظهار کرد: به ویژه به نیابت از شهید محسن حججی و شهید سید محمد حسینی که سال گذشته در پیاده رویی اربعین بودند و امسال نیستند و اگر بودند به طور حتم در این همایش عظیم مردمی حضور می بافتند.

منصوری درباره این جهادگر بسيجی افزود: ابن شهید متولد سال 75 و زاده شمیران تهران بود و دانشجو ممتاز رشته عمران دانشگاه امير كبير، حافظ قرآن بود و رزمی كار در رشته های مختلف و به زبان های انگليسی و فرانسه تسلط کاملی داشت.

وی تصریح کرد: شهید حسینی ها در مملکت ما شاید آن طور که باید شناخته شده نباشند، اما او نابغه ای بود که راه سعادت حقیقی را یافت و به شهدای مدافع حرم پیوست.

این زائر اربعین عنوان کرد: پیاده روی بزرگ اربعین و این همایش ستودنی، در هیچ باوری تحریف نمی شود ودشمنان اسلام از همین حرکت های خودجوش می ترسند.

به گزارش رودآور؛ پیاده روی عظیم اربعین چندسالی است که رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته است، در بین زائران حسینی(ع) حتی نوزادانی را هم می بینید که در آغوش والدین خود، رسم عشق و عشق بازی را می آموزند.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان