آخرین اخبار

13. آبان 1396 - 13:09   |   کد مطلب: 31327
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه همفکری اقتصاددان دنیا، زمینه ساز تدوین برنامه حذف دلار در راستای مقابله با تسلط ارز امریکایی بر تبادلات بین المللی است، گفت: با مشورت و همفکری اقتصاددان ملت های آزاده جهان می توان برنامه ای جامع و کامل برای حذف تدریجی دلار از مبادلات اقتصادی تدوین کرد.

«محمدمهدی مفتح» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ درباره منویات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار پوتین با ایشان گفت: رهبر انقلاب بارها و بارها در زمینه های متعددی روشن، واضح و شفاف مقابله با امریکا را بیان کردند، چرا که انقلاب اسلامی برخواسته از آموزه های اسلامی است و استکبارستیزی هم جز جدانشدنی از این آموزه ها است.

وی با بیان اینکه امریکا در سالیان گذشته نشان داده که با اسلامی بودن انقلاب ما مشکل دارد و از آن می ترسد، اظهار کرد: نمونه اخیر از نمایش مستکبرانه امریکا نقض همان پیمانی است که درباره برجام بسته شد و آنان ناقضان اصلی برجامی بودند که خود امضاء کردند!

ایستادگی در برابر امریکا، وحدت جهانی می خواهد

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: رویارویی و ایستادگی در برابر  دولت امریکا که از روش های مختلف برای تسلط بر جهان اسلام و مستضعفان دنیا از جمله غلبه فرهنگی و اقتصادی استفاده می کند نیاز به وحدت همه امت های آزاده جهان دارد.

مفتح تصریح کرد: امروز دیگر مقابله نظامی معنایی ندارد و در برابر جنگ نرم و اقتصادی امریکا باید از روش های دیگری استفاده کرد، امریکا این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به دنبال بهره برداری و مسلط شدن بر اقتصاد کشورهای جهان است و با این پیش زمینه نقشه های خود را عملیاتی می کند تا دیگر کشورها را به زانو درآورد.

امریکا با دلار، نظامی پولی کشورها را کنترل می کند

وی عنوان کرد: در حوزه اقتصادی که حوزه بسیار مهمی  محسوب می شود یکی از ابزارها پول است و آن واحد پولی که در تبادلات اقتصادی و تجاری بین المللی استفاده می شود و امروزه متأسفانه مهمترین این ابزار دلار امریکا است  به گونه ای که نظام پولی و بانکی دنیا هم بر مبنای آن شکل گرفته است و حساب های اقتصادی بین خریداران و  فروشندگان  کشورها، شرکت ها و فعالان اقتصادی در سراسر دنیا از طریق مبادله دلار انجام می شود.

ضرورت اجماع ملت های آزاده جهان برای حذف دلار

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: این نظام بانکی مبتنی بر دلار و حاکم بر جهان از سوی مستکبری همچون امریکا کنترل می شود و اگر ملت های آزاده جهان می خواهند راهی برای نابودی این سلطه مالی بیایند باید دلار را از مبادلات و تجارت های خود حذف کنند.

همفکری اقتصاددان دنیا، زمینه ساز تدوین برنامه حذف دلار

مفتح تصریح کرد: مطرح شدن حذف دلار در دیدار پوتین با رهبر معظم انقلاب هم سرآغازی دیگر برای تبادل نظر در راستای اجماع عمومی برای حذف دلار و غلبه بر نظام پولی مبتنی بر دلار در دنیا است تا بر اساس آن، واحد پولی مناسبی برای مبادلات تعریف شود و با یک برنامه اساسی، جامع و بی نقص از سوی مسئولان اقتصادی، بانک مرکزی و مشورت و همفکری با اقتصاددان دیگر کشورها این مهم محقق شود.

وی تأکید کرد: و این گونه به تدریج سلطه دلار در اقتصاد دنیا را که یک نوع سلطه امریکایی است را می توان از بین برود.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان