آخرین اخبار

15. آبان 1396 - 17:37   |   کد مطلب: 31374
عملکرد مناسب تیم کشتی آزاد استان همدان در مسابقات قهرمانی کشور و کسب ۳ مدال نقره و یک مدال برنز از این مسابقات حاکی از آن است که کشتی همدان دوباره در مسیر پیشرفت قرار گرفته است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، مسابقات قهرمانی کشور در گروه الف با شرکت 10 تیم برتر کشور در تاریخ یازدهم و دوازدهم آبان ماه در شهرستان خرم آباد برگزار شد و تیم کشتی آزاد همدان با کسب 4 مدال رنگارنگ و ایستادن در جایگاه پنجم مسابقات بهترین عملکرد خود را در 4 سال اخیر مسابقات به نمایش گذاشت؛ چنان که کارشناسان حاضر در این مسابقات به بازگشت کشتی همدان به مسیر پیشرفت اذعان کردند.

 آزادکاران همدانی فراتر از انتظار

کارشناس و گزارشگر مطرح کشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با بیان این که مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی کشور اخیرا در 3 گروه و به صورت  تیم به تیم برگزار می شود در رابطه  با معایب و محاسن برگزاری این مسابقات به این نحو گفت: با توجه به این که هدف از برگزاری مسابقات ورزشی فقط رقابت نیست و دوستی‌ها و تبادلات فرهنگی در این مسابقات اتفاق می‌افتد، برگزاری مسابقات به شیوه جدید به دلیل پراکنده شدن تیم‌ها چنین فوایدی ندارد. ضمن آن که از گرمی مسابقات هم کاسته شده است.

هادی عامل افزود: البته برگزاری مسابقات به این شیوه محاسنی هم دارد که از آن جمله می‌توان به بالا رفتن سطح کیفی مسابقات در گروه الف، بالا رفتن سطح میربانی مسابقات به دلیل حضور تیم‌های کمتر و نیز راحت شدن کار تماشاگران و خبرنگاران برای دیدن و پوشش مسابقات مهمتر و حساس‌تر اشاره کرد.

وی عنوان کرد:امسال مسابقات کشتی آزاد و فرنگی در گروه الف از سطح بالایی برخوردار بود و کشتی گیران مطرح و شناخته شده ای در این مسابقات حضور داشتند. ضمن آن که جوانانی نیز خود را در این مسابقات به سطح اول کشتی کشور معرفی کردند.

وی از دیدار تیم‌های کرمانشاه و مازندران در فینال مسابقات و تهران و مازندران و نیز همدان و کرمانشاه در دور مقدماتی  به عنوان مسابقات جذاب این دوره یاد کرد و در رابطه با وضعیت تیم کشتی آزاد همدان در مسابقات قهرمانی کشور گفت: تیم کشتی آزاد همدان با کسب 3 مدال نقره و یک برنز و ایستادن در  رتبه پنجم مسابقات بهترین عملکرد خود را در سه، چهار سال اخیر به نمایش گذاشت.

جوانان همدان آینده داران کشتی

این کارشناس و گزارشگر مطرح کشتی کشور تصریح کرد: تیم همدان نسبت به چند سال اخیر بسیار رشد کرده و کشتی گیران جوان همدانی با انگیزه در این مسابقات ظاهر شدند و حتی در کشتی‌هایی که واگذار کردند از جمله مسابقه با کرمانشاه نتیجه بسیار نزدیک بود و هر لحظه ممکن بود جای تیم برنده و بازنده عوض شود.

عامل افزود: آنچه تیم همدان در این مسابقات به نمایش گذاشت امیدوار کننده بود و از بازگشت روزهای درخشان کشتی همدان نوید می‌داد.

وی در رابطه مدال آوران کشتی همدان در این مسابقات هم گفت: از آنجا که 3 نفر برتر این مسابقات می‌توانند در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کنند همه کشتی گیران با آمادگی کامل شرکت کرده بودند، اما چند کشتی گیر همدانی در این میان پرقدرت و فراتر از انتظار ظاهر شدند.

فیروزآبادی کشتی‌گیر خوبی نشان داد و فراتر از انتظار ظاهر شد. دانیال شریعتی نیا قهرمان جوانان آسیا از آینده داران کشتی کشور در اوزان سنگین است و در برابر روزبه محبی عملکرد خوبی داشت. اسدی پور، کریمی و میرزایی نیز با انگیزه و سرحال حاضر شدند.

عامل با اشاره به این که هیئت‌های استانی برای اعزام نفرات خود به مسابقات قهرمانی کشور نباید اسیر نام ها شوند و باید نفرات برتر مسابقات انتخابی استان را به مسابقات قهرمانی کشور اعزام کنند در رابطه با تیم جوان  شده استان همدان و غیبت برخی افراد نامدار و مطرح در این تیم گفت: به عقیده من هیئت کشتی استان همدان با اعتماد به نفرات برتر مسابقات استانی بهترین کار ممکن را کرد و نتیجه آن را هم دید.

کشتی گیران مطرح استان‌ها باید در مسابقات انتخابی استان شرکت کنند تا هم آمادگی خود را حفظ کنند و هم انگیزه‌ای برای جوانان ایجاد کنند. اگر نفرات برتر مسابقات انتخابی کنار گذاشته شوند و نام‌ها راهی مسابقات کشوری شوند انگیزه در جوانان کشتی گیر نابود می‌شود.

وی با بیان این که در رشته ای مثل کشتی نزول و افول به دلیل بی توجهی و غفلت به یکباره اتفاق می افتد اما پیشرفت سالها به طول می انجامد و باید پله پله باشد تاکید کرد: عملکرد کشتی همدان در مسابقات قهرمانی کشور حکایت از آن داشت که کشتی همدان دوباره در مسیر پیشرفت قرار گرفته و متولیان کشتی استان ضعف‌های گذشته و نقاط قوت را به خوبی رصد کرده اند و برای بازگشت به روزهای اوج به زمان نیاز است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان