آخرین اخبار

18. آبان 1396 - 13:24   |   کد مطلب: 31420
یک کارشناس مذهبی گفت: دختر امیرمؤمنان(ع) با به نمایش گذاشتن صبوری خود، در حرکتی اصولی پایه های نهضت حسینی(ع) را از ابتدا استوار بنا کرد تا امروز آزادگان جهان با حضور در پیاده روی اربعین نشان دهند که هنوز قیام سرخ امام حسین(ع) در دل ها نفوذ دارد.

«حجت الاسلام عبادی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره اهمیت پرداختن به مسئله اربعین  تبیین فلسفه پیاده روی این روز عظیم گفت: در نخستین اربعین سالار شهیدان کاروان اسرای عاشورا به دشت کربلا رسیدند و اوج حرکت زینبی(س) که در شام نشان دادند، در همین بازگشت ایشان به کربلا در چهلم برادرش رقم خورد.

وی اظهار کرد: اگر آن خطبه خوانی با صلابت حضرت زینب(س) نبود، بی تردید در اربعین سالار شهیدان به کربلا نمی رسید، حضور ایشان در نخستین اربعین حسینی(ع) سرآغازیی برای پابرچا ماندن نهضت سرخ برادر بود.

این کارشناس مذهبی افزود: دختر امیرمؤمنان(ع) با به نمایش گذاشتن صبوری خود، در حرکتی اصولی پایه های نهضت حسینی(ع) را از ابتدا استوار بنا کرد تا امروز آزادگان جهان با حضور در پیاده روی اربعین نشان دهند که هنوز قیام سرخ امام حسین(ع) در دل ها نفوذ دارد.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: امروز تمام نگاه ها به سمت کربا و حرکت عظیم شیعیان در پیاده روی عظم اربعین دوخته شده و این حرکت خار چشم دشمنن اسلام شده است.

وی با تأکید بر اینکه در این روز توصیه به قرائت زیارت اربعین شده است، عنوان کرد: درک این روز عظیم می تواند روشن کننده راه سعادت هر انسانی شود، چرا که مکتب حسینی(ع) با آن حرکت زینبی(ع) تا قیامت پابرجاست.

این کارشناس مذهبی افزود: هر ساله نه تنها خیل عظیمی از دوستداران شیعی اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، بلکه بسیاری ازسنی ها، مسیحیان و یهودیان در راهپیمایی بزرگ اربعین حضور دارند و این نشان دهنده نفوذ قیام اباعبدالله حسین(ع) در دل های همه مردم در تمامی دوران ها است.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان