آخرین اخبار

20. آبان 1396 - 13:20   |   کد مطلب: 31446
یک کارشناس حوزه بین الملل کشورمان گفت: حوادث اخیر در لبنان تیر سعودی از کمان غاصبان اسرائیلی است که به سنگ می خورد، چرا که حزب الله لبنان توانست در سه جنگ شاخ اسراییل را به طور کامل بشکند، هر چند که بازی جدید برای منطقه و به ویژه لبنان، حزب الله لبنان و سیدحسن نصرالله هزینه دارد.

 «محمود قاسمی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور در واکنش به بازداشت سعدالحریری در عربستان سعودی و اینکه او از بازگشت به لبنان منع شده است، گفت: شرایط فعلی در لبنان و بازداشت حریری و استعفای ساختگی او در کشور آل سعود، نشان از حرکت بعدی استکبار جهانی در منطقه به دنبال شکست های آنان دارد.

بازداشت سعدحریری، نشان از شکست لاوی صهیونیست به همراهی امریکا در منطقه دارد

وی اظهار کرد: این گونه رفتارهای سعودی ها که عوامل استکبار هستند، نشان می دهد که امریکایی ها و لاوی صهیونیست و اتاق های فکر مشترکشان  با شکست در جبهه یمن و عراق و همچنین شکست در آخرین آتشی که می خواستند در کردستان عراق روشن کنند، احساس حقارت و ضعف کرده اند.

کارشناس حوزه بین الملل کشورمان افزود: استکبار در سالیان گذشته در منطقه از ترکیه گرفته تا عراق به دنبال جنگ و خونریزی و ادامه بازی، ماجراجویی و مسلمان کشی و فروش تسهیلات خودشان را هستند و اما با هوشیاری جبهه مقاومت در این میدان شکست خورده و دچار مشکل شده اند، از این رو به تحریک عربستان آمده اند تا آتش خشم خود را به لبنان بکشانند.

حزب الله لبنان در بین مردم کشورش محبوبیت دارد

قاسمی تصریح کرد: با وجود قبایل و طوایف متعددی در لبنان، حزب الله این کشور بین مردم چه مسلمانان و چه سایر ادیان و چه در دولت جایگاه و محبوبیت خاصی دارد، با این حال همین حزب الله هم مخالفانی دارد.

وی عنوان کرد: بازی جدیدی که توسط آل سعود و به دستور امریکا شروع شده تحریک مخالفان حزب الله در کشور لبنان است و دقیقاً مشابه کاری که امریکایی  ها 6 سال پیش در سوریه انجام دادند.

حزب الله قابل قیاس با دولت بشار اسد نیست

کارشناس حوزه بین الملل کشورمان گفت: یعنی مستکبران زمانی که می خواستند کشورسوریه را که به عنوان خط مقاومت در برابراسرائیل و رژیم غاصب صهیونیستی به هم بریزند و آشوب به پا کننده، دقیقاً همین کار را انجام دادند و مخالفان دولت بشاراسد را تحریک و حتی تظاهرات ساختگی درست کردند و اپوزسیون های خارجی زیر نظر استکبار جهانی تشکیل دادند.

قاسمی عنوان کرد: آن ها موفق هم شدند و در واقع 6 سال کشور سوریه را به خاک و خون کشیدند و صدها هزارکشته وبیشتر از این زخمی برجای ماند و کشور سوریه را به نوعی تخریب کردند، اما باید در اینجا دقت داشت که  شرایطی که دولت بشار اسد داشت با حزب الله لبنان قابل قیاس نیست.

تیر سعودی از کمان صهیونیست به سنگ می خورد

وی تصریح کرد: در اینجا و در لبنان تیر سعودی ها از کمان غاصبان اسرائیلی به سنگ می خورد، چرا که حزب الله لبنان توانست در سه جنگ شاخ اسراییل را به طور کامل بشکند، هر چند که بازی جدید ممکن است برای منطقه و به ویژه لبنان، حزب الله لبنان و سیدحسن نصرالله هزینه داشته باشد.

کارشناس حوزه بین الملل کشورمان همچنین گفت: این احتمال هست که برای مدتی جبهه مقاومت درگیر آشوب جدید فتنه گران مستکبر شود، اما به طور قطع فرآیند و شرایط نشان می دهد که حزب الله پیروز آخر میدان است.

تفکر وهابیت و دلارهای نفتی، ریشه  تشکیل گروره های ترویستی منطقه

قاسمی افزود:  متأسفانه ریشه تمام این فتنه ها، خیانت ها و جنایت ها تروریست ها در منطقه در یک بازه زمانی به ویژه از 11 سبتامبر و تشکیل گروه القاعده به بعد و ایجاد داعشی های تکفیری تا امروز در تفکر وهابیت و با حمایت های دلارهای نفتی عربستان است.

وی عنوان کرد: این روزها هم که محمدبن سلمان در یک رقابت خطرناک در داخل کشورش دست به پاکسازی زده و یکی پس از دیگری شاهزاده های دیگر سعودی را با همکاری امریکایی ها کنار می زند و و از سویی دیگر با لاوی صهیونیست برای نابودی حزب الله نقشه کشیده اند.

آل سعود در آتش بازی جدید خودش نابود می شود

کارشناس حوزه بین الملل کشورمان تأکید کرد: به طور قطع این آتش بازی جدید آل سعود مقدمه ای برای نابودی خودش است و جز این برداشتی دیگر از حوادث منطقه نمی توان داشت.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان