آخرین اخبار

20. آبان 1396 - 19:58   |   کد مطلب: 31457
آئین رونمایی از لوگوی بیست و پنجمین دوره کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حضور مسئولان در استان همدان برگزار شد.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، آئین رونمایی از لوگوی بیست و پنجمین دوره کتاب، کتابخوانی و کتابدار ظهر شنبه همزمان با آغاز ویژه برنامه‌های هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در کتابخانه مرکزی همدان و با حضور مسئولانی استانی برگزار شد.

در این مراسم نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان، فرماندار همدان و دیگر مسئولان استانی حضور داشتند.

در حاشیه رونمایی لوگوی جشنواره بیست و پنجمین دوره کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان همدان و آغاز برنامه‌های این دوره، مسئولان استانی از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی به ویژه بخش کتابخانه تحصصی دکتر اذکائی بازدید کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در حاشیه این مراسم به تشریح برنامه‌های مختلف استان در بیست و پنجمین دوره کتاب، کتابخوانی و کتابدار پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌های متنوع و بسیار گسترده‌ای در ۱۱۰ باب کتابخانه عمومی استان اعم از شهری و روستایی برگزار خواهد شد.

عاطفه زارعی برگزاری نشست‌های کتابخوان مدرسه‌ای و کتابخانه‌ای مسابقات مختلف کتابخوانی، قصه‌گویی، نقاشی، تشکیل‌ کانون‌های مطالعاتی، نقد کتاب را گوشه‌ای از برنامه‌های بیست و پنجمین دوره کتاب، کتابخوانی و کتابدار دانست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در بازدید از کتابخانه تخصصی دکتر اذکایی، عنوان کرد: با راه‌اندازی کتابخانه اذکائی که مجموعه‌ای از غنی‌ترین پایگاه‌های اطلاعاتی در حوزه تاریخ و فلسفه کشور است، دانشجویان رشته‌های مختلف به این مرکز مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانشجویان خارجی نیز به کتابخانه تخصصی دکتر اذکایی مراجعه کرده و از امکانات موجود این بخش بهره می‌برند، گفت: از منابع اطلاعاتی منحصر به فرد دکتر اذکائی نظیر نسخه‌های سنگی، سربی و خطی در بخشی که به نام اوست استفاده می‌شود.

زارعی، با اشاره به اینکه دکتر اذکائی از چهره‌های ماندگار استان بوده که آثار فراوانی از او در این مجموعه گردآوری شده است، افزود: در حال حاضر تمام منابع اطلاعاتی دکتر اذکائی فهرست‌نویسی، ساماندهی و وارد سیستم اطلاعاتی شده که قابلیت سرچ کشوری دارند.

وی عنوان کرد: نکته حائز اهمیت این است که دکتر اذکائی در طول هفته سه روز در این بخش حضور دارد و خدمات مشاوره‌ای را به محققان ارائه می‌دهد که خوشبختانه ما در این مجموعه از ظرفیت فکری و علمی ایشان بهره می‌بریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، ادامه داد:  آنچه اطمینان دکتر اذکایی را به مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی جلب کرد، این بود که فرآیند حاکم بر اینجا اصول حرفه‌ای کتابخانه‌ای است.

وی از وجود کتابداران توانمند و متخصص در مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان سخن گفت و در بخش دیگری از سخنانش افزود: بیش از ۷۳ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان همدان هستند.

زارعی آمار عضویت در کتابخانه‌های استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امسال با توجه به سیاست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای اقدامات کیفی قدم‌های خوبی برداشته‌ایم که امیدواریم به رشد بالاتری در این زمینه دست پیدا کنیم.

وی با اهمیت به نقش کتابداران در ارتقای فرهنگ مطالعه افزود: از نظر ما کتابداران می‌توانند در آموزش شیوه خواندن و مهارت مطالعه به مردم نقش مربیگری را داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی متعددی در کتابخانه‌های عمومی استان طی سال برگزار می‌شود، گفت:  کتابخانه‌های عمومی روستایی به عنوان تنها مرکز فرهنگی در این مناطق ظرفیت برگزاری کلاس‌ها و برنامه‌های مختلف را دارند و خوشبختانه این امر اثرگذار بوده است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان