آخرین اخبار

21. آبان 1396 - 13:24   |   کد مطلب: 31473
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: همدان به قطب برگزاری برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان تبدیل می‌شود.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، فاضل عبادی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد استانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان، در استانداری همدان برگزار شد، گفت: بر اساس هدفگذاری انجام شده در سال های اخیر برنامه های علمی، فرهنگی و هنری کودک و نوجوان در همدان برگزار می شود.

فاضل عبادی با بیان اینکه تلاش ما تبدیل همدان به قطب برگزاری برنامه های حوزه کودک و نوجوان است، گفت: امسال بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با شعار «کودکی همسفر قصه ها» از ۱۰ تا ۱۵ اذر و همزمان با هفته وحدت در همدان برگزار خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم در این دوره از جشنواره هم همچون سال های گذشته با هم افزایی دستگاه های اجرایی، جشنواره ای ماندگار برگزار کنیم.

رئیس بیست چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان عنوان کرد: امسال بیش از ۴۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که نسبت به سال گذشته با رشد ۲۵ درصدی همراه است.

عبادی تأکید کرد: این جشنواره علاوه بر ستاد اجرایی دارای شورای سیاستگذاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ویژگی این دوره از جشنواره را رشد کمی و کیفی نمایش ها و حضور افراد برجسته این رشته برای برگزاری کارگاه های آموزشی دانست و افزود: این جشنواره در ۸ بخش مسابقه‌های کودک، نوجوان، خردسال، بین الملل، کارگاه های آموزشی، تئاتر خیابانی، نمایش نامه نویسی و تئاتر دانش آموزی برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نیز در این جلسه نشاط را از ضرورت های جامعه امروز برشمرد و گفت: مردم به شادی و نشاط نیاز دارند و برگزاری جشنواره بستر مناسبی برای این امر فراهم می کند.

مهرداد نادری فر با تاکید بر توجه ویژه به مناطق حاشیه شهر، کودکان کار و کودکان تحت پوشش بهزیستی گفت: در برگزاری جشنواره، سهم کودکان میانمار را فراموش نکنیم.

وی عنوان کرد: انتظار می رود این جشنواره نسبت به دوره های گذشته از نظر کمی و کیفی پیشرفت قابل توجهی داشته باشد؛ البته ما برای برگزاری این جشنواره نیازمند اطلاع رسانی گسترده در سطح ملی و بین المللی هستیم.

نادری فر تاکید کرد: همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت کشورهای آسیایی انتخاب شده است و می توان از این ظرفیت برای فضاسازی در راستای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره بین‌المللی استفاده کرد.

در ادامه این جلسه شرح وظایف دستگاه های اجرایی استان برای برگزاری جشنواره ارائه شد.

بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مریم کاظمی آذر ماه امسال در همدان برگزار می شود

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان