آخرین اخبار

22. آبان 1396 - 22:02   |   کد مطلب: 31505
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان:
کتابخانه‌های شهری و روستایی استان همدان تجهیز می‌شود
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: کتابخانه‌های شهری و روستایی استان همدان تجهیز می‌شود.

به گزارش خروداو به نقل از مهر، عاطفه زارعی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با تسلیت جان باختن شماری از هموطنان در حادثه زلزله شب گذشته به برنامه‌های بیست و پنجمین دوره کتاب، کتابخوانی و کتابدار اشاره و عنوان کرد: امسال شعار هفته کتاب «آینده روشن با خانواده کتاب‌خوان» انتخاب شده که این شعار این اهمیت کتابخوانی در خانواده‌ها را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیست و پنجمین دوره کتاب، کتابخوانی و کتابدار از ۲۰ آبان تا ۲ آذرماه ادامه دارد، گفت: عضویت رایگان به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در ۲۴ آبان ماه مدنظر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از افتتاح کتابخانه شهر فرسفج تویسرکان خبر داد و افزود: تنها دو شهر فرسفج و زنگنه فاقد کتابخانه بودند که کتابخانه فرسفج در این دوره راه اندازی می‌شود و اقدامات کتابخانه شهر زنگنه نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به برگزاری همایش استانی تکریم کتاب، کتابخوانی و کتابدار، گفت: مراسم تکریم کتاب، کتابخوانی، کتابدار یکم آذرماه امسال برگزار می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان به تشکیل نمایشگاه کتاب‌های ثبت شده در ماه‌های اخیر بر اساس فضای موجود اشاره کرد و افزود: دعوت مدارس به منظور بازدید از کتابخانه ها، حضور کتابداران در مدارس برای تبیین جایگاه کتاب و کتابخوانی و انجام بازدید از کتابخانه‌های استان و ارزیابی فعالیت کتابخانه‌ها از جمله اقدامات در نظر گرفته شده برای دوره کتاب، کتابخوانی و کتابدار است.

برگزاری ۱۶۶ نشست کتاب‌خوان در سطح کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای

زارعی با بیان اینکه نشست کتاب خوان تخصصی شعر طی ۲۳ آبان با همکاری مؤسسه شهر ادب معاصر برگزار خواهد شد، گفت: برگزاری ۱۶۶ نشست کتاب‌خوان در سطح کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای، ۴۹ نقد کتاب، رونمایی از ۱۴ عنوان کتاب، ۳۶۶ برنامه متنوع نظیر قصه‌گویی، کاردستی، نقاشی، نمایشگاه کتاب، جمع‌خوانی، نمایش عروسکی خلاصه‌نویسی طی بیست و پنجمین دوره کتاب، کتابدار و کتابخوانی در نظر گرفته شده است.

وی به برگزاری ۴۰ مسابقه کتاب‌خوانی در سطح کتابخانه‌ای اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت باشگاه‌های کتابخوانی کمیته امور کتابخانه‌ها در دستور کار است.

زارعی همچنین با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد نیروی اداره کل کتابخانه‌های استان همدان را بانوان تشکیل می‌دهند، از تعمیر، تجهیز و تکمیل کتابخانه‌های شهری و روستایی، آسفالت محوطه کتابخانه مرکزی و راه‌اندازی دو دستگاه آسانسور، احداث پارکینگ، ساخت رمپ ویژه معلولین، اصلاح سیستم سرمایشی و گرمایشی کتابخانه‌ها خبر داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان به برگزاری ۴۴۲ برنامه اوقات فراغت در فصل تابستان نظیر کلاس‌های قرآنی، نقد نویسی، نقاشی، کاردستی اشاره کرد و افزود: انجام فرآیند رفخوانی در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان و اختصاص بخشی از کتابخانه آزادی به نابینایان استان در راستای توجه به قشر روشندل از جمله اقدامات دیگر است.

زارعی با بیان اینکه خرید ۳۰ عنوان کتاب از  نویسندگان بومی در زمینه حمایت از ناشرین و مؤلفین بومی استان انجام شده است، گفت: ۱۱۰ باب کتابخانه عمومی در استان همدان با تعداد عضو فعال کتابخانه‌های استان همدان شامل ۷۳ هزار نفر فعال است.

انجمن خیرین کتابخانه‌ساز، غیر سیاسی و غیر انتفاعی است

نائب رئیس انجمن خیرین کتابخانه‌ساز همدان نیز با بیان اینکه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز، انجمنی غیر سیاسی و غیر انتفاعی به منظور جذب، ساماندهی منابع، امکانات و جلب مشارکت‌های مردمی در امر خیر کتابخانه‌سازی و توسعه فضای کتابخانه‌ای است، گفت: نهادینه کردن ارتباط بین کتاب و جامعه از جمله وظایف انجمن است.

علی مظاهری با اشاره به اینکه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز از سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: ۶ باب کتابخانه روستایی در شهرستان بهار و کبودراهنگ ساخته می شود.

نائب رئیس انجمن خیرین کتابخانه‌ساز همدان با اشاره به جلب مشارکت مردمی در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، به اجرای طرح «گلریزان کتاب» توسط انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان همدان اشاره کرد و گفت: طرح گلریزان کتاب انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان با اولویت کتابخانه‌های روستایی و محروم و نیازسنجی کتابخانه‌ها در دستور کار است.

مظاهری با بیان اینکه ۴۵ عنوان و ۸۷ نسخه کتاب برای دو کتابخانه روستایی خریداری شده است، گفت: در صورت مساعدت مالی خیرین، کتاب‌های بیشتری خریداری خواهد شد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان