آخرین اخبار

23. آبان 1396 - 2:20   |   کد مطلب: 31512
قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه، دانشجویان سال آخر فوریت‌های پزشکی، پرستاری، هوشبری و اتاق عمل به کارگیری شدند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، امشب جلسه اطلاع‌رسانی بحران دانشگاه علوم پزشکی همدان با حضور رئیس دانشگاه در مرکز آموزشی درمانی بعثت برگزار شد.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان که فرماندهی عملیات دانشگاه در خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان را دارد، توضیحاتی در خصوص تشکیل کمیته بحران استانداری در شب گذشته بیان کرد و گفت: ارزیابی حوزه‌های مختلف دانشگاه در جلسه صبح امروز کمیته بحران دانشگاه انجام شد.

رشید حیدری‌مقدم به اقداماتی همچون مکاتبه با شرکت‌های دارویی برای در اختیار قرار دادن دارو اشاره کرد و توضیحاتی در مورد اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه فوریت‌های پزشکی، معاونت‌های، آموزش، بهداشت، توسعه، دانشجویی و درمان را مطرح کرد.

وی از اعزام تیم‌های پزشکی، تجهیزات دارویی، اقلام خوراکی، شیرخشک، واکسن و ... به استان کرمانشاه خبر داد و افزود: دانشجویان سال آخر فوریت‌های پزشکی، پرستاری، هوشبری و اتاق عمل به کارگیری شدند.

فرمانده عملیات دانشگاه علوم پزشکی در خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان با بیان اینکه کشور ایران جزو 10 کشور حادثه‌خیز جهان است اظهار کرد: همدلی بین تمام ارگان‌های دانشگاه، مشخص شدن ظرفیت‌های نهفته بهداشت و درمان استان و استفاده از ظرفیت دانشجویان و توزیع آنان در بخش‌های مختلف از جمله درس‌های زلزله اخیر است.

سعید شاهرخی، معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز رضایت خود را از خدمت‌رسانی مطلوب به مصدومان اعزامی به بیمارستان بعثت اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز از ارسال هزاران دز واکسن٬ شیرخشک و نیروی متخصص به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه خبر داد.

جلال‌الدین امیری ضمن همدردی با بازماندگان این حادثه تصریح کرد: هزاران دز واکسن توام،  واکسن ام. ام. آر به همراه حلال٬ 360 ویال سرم عقرب٬ 90 هزار سرم هاری٬ 5 هزار عدد شیر خشک٬ 500 کیلو پودر کلر و همچنین 100 کیلو مواد گندزا به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است.

وی افزود: همچنین نیروهای متخصص در قالب چهار تیم با تخصص بهداشت محیط٬ مبارزه با بیماری‌های واگیر، ماما و سلامت روان عصر امروز به این مناطق اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان