آخرین اخبار

26. آبان 1396 - 18:18   |   کد مطلب: 31537
وزیر کشور عراق پس از آزادی شهرستان «رواه» تأکید کرد که کار داعش در عراق به پایان رسیده است.

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «قاسم الاعرجی» وزیر کشور عراق دقایقی پس از اعلام آزادی کامل شهرستان «راوه» از اشغال تروریست‌های داعش اعلام کرد که داعش از لحاظ نظامی در عراق پایان یافته است.

الاعرجی در گفت‌و‌گو با شبکه السومریه نیوز، آزادی شهرستان راوه را به مرجیعت دینی و مردم عراق تبریک گفت.

حیدرالعبادی، نخست‌ وزیر عراق هم پس از آزادی این منطقه، در بیانیه‌ای تأکید کرد که آزادی شهرستان راوه در طی چند ساعت، نشان دهنده قدرت بالای نیروهای عراقی است.

«ابراهیم جعفری» وزیر خارجه عراق نیز در دیدار با سفرای کشورهای فرانسه، انگلیس، روسیه و چین و همچنین کاردار سفارت آمریکا اعلام کرد که «عراق به کار داعش پایان داد و تنها تعداد کمی از داعشی‎ها در خاک این کشور باقی مانده‎اند.»

راوه از آخرین پایگاههای تروریست‌های داعش در عراق محسوب می‌شود و پیش از این نیز شهر و منطقه «الرمانه» آزاد شده بود. در حال حاضر تروریست‌های داعش هیچ شهر مهمی را در عراق تحت اشغال خود ندارند و صرفا در مناطق حاشیه‌ای و برخی روستاها تردد می‌کنند.

هفته گذشته عملیات آزادسازی شهرستان‌های «راوه» و «الرمانه» به عنوان آخرین پایگاههای عمده تروریست‌های داعش در عراق و غرب استان الانبار آغاز شد. شهرستان راوه مشرف به مرز سوریه است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان