آخرین اخبار

27. آبان 1396 - 7:45   |   کد مطلب: 31540
گرچه مردم مناطق زلزله زده از وصل شدن برق در شهر رضایت دارند، با این وجود آنان به دلیل سوء مدیریت دولتی ها با پلاکاردهای نصب شده در تعدادی از مکان ها این گونه عنوان کرده اند که مامدیون کمک های مردم هستیم نه دولت، مسئله ای که به طرق مختلف از سوی مردم به عنوان درد و دل در همه شبکه های اجتماعی در حال انتشار است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ شامگاه یک‌شنبه بیست‌ویکم آبان‌ماه زلزله‌ای به بزرگی ۷.۳ریشتر غرب کشور را به لرزه درآورد. این زلزله تاکنون بیش از ۴۰۰ کشته برجای گذاشته است. بیشترین آسیب‌ها در اثر این زلزله در شهرستان سرپل‌ذهاب استان کرمانشاه بوده است.
گرچه این روزها مردم مناطق زلزله زده به ویژه در روستاها با چالش های بسیار روبرو هستند و به گفته شهروندان سرپل ذهابی چالش های سوء مدیریتی بر سر زلزله زدگان هم آوار شده است و هر چند که فعالیت اداره برق به گفته تعدادی از اهالی سرپل ذهاب، مناسب بوده، گاز و آب وصل هم شده، اما سوء مدیریت دولتی ها در جمع آوری کمک های مردمی و توزیع عادلانه زمینه ساز نارضایتی های بسیار مردم شده است و زلزله زدگان هنوز نمی دانند تا چند روز دیگر اوضاع و احوالشان به همین منوال است.

آنان نگران از آینده، به وانت ها و کامیون های کمک های ارسالی نزدیک می شوند، شاید کمی هم بیشتر ازحد نیاز روزانه خود مواد غذایی تهیه می کنند، امری طبیعی است چرا که نمی دانند چند روز و چند هفته و یا حتی چند ماه دیگر به همین طریق باید به زندگی کردن در چادر و به زودی هم در زیر باران را ادامه دهند.
سوء مدیریتی در حوزه امیدبخشی و رها کردن توزیع عادلانه اقلام و کمک های رسیده شده از سوی مردم سراسر کشور و جمع آوری نشدن زباله ها را به گزارشی دیگر موکول می کنیم و اما در این میان به عملکرد دستگاه شرکت برق می پردازیم، شرکت برق استان همدان به عنوان یکی از استان های معین استان کرمانشاه از همان ساعات اولیه وارد میدان شد و با حضور در مناطق زلزله زده شده، سعی در وصل شدن برق قطع شده این مناطق داشت تا جایی که روز گذشته کارشان به اتمام رسیده بود.
«روزبیانی» مدیر روابط عمویم شرکت برق استان همدان که شب گذشته هم در سرپل ذهاب حضور دارد، وی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از وصل شدن برق تمام روستاهای این منطقه خبر داد و گفت: برق در شبکه اصلی وصل شده است.

«محمدمهدی شهیدی» سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان هم در این باره گفت: در مرحله اول سه اکیپ عملیاتی با هشت نفر نیروی متخصص از شرکت توزیع نیروی برق این استان به استان کرمانشاه اعزام شدند.
وی اظهار کرد: دومین گروه همکه شامل سه اکیپ عملیاتی دیگر بود به کمک مردم مناطق زلزله زده رفتند و تجهیزات آنان شامل سه دستگاه خودرو با تجهیزات کامل از قبیل یک دستگاه خودرو پیکاپ، یک دستگاه بالابر و بود که به به همراه 20 نفر نیرو به آن جا اعزام شدند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: تمام مدیران و نیروهای شرکت استانهمداندر تمام شهرستان ها هم از همان ساعات الیه وقوع زلزله در آماده باش کامل بودند و هم اینک نیز هستند.

به گزارش رودآور، با وصل شدن برق، همین اینک نانوایی ها مشغول پخت نان هستند و روشنایی هم در شهر حاکم است.
با این وجود آنان به دلیل سوء مدیریت دولتی ها با پلاکاردهای نصب شده در تعدادی از مکان ها این گونه عنوان کرده اند که مامدیون کمک های مردم هستیم نه دولت، مسئله ای که به طرق مختلف از سوی مردم به عنوان درد و دل در همه شبکه های اجتماعی در حال انتشار است.

آنان می گویند: درد و داغ دلمان و غم از دست دادن یک یا چند نفر از اعضای خانواده به اندازه کافی ما را زمین گیر کرده است، لطفا مدیری پیدا شود و سر وسامانی به کمک ها بدهد، برق وصل شده، خوب است اما اگر از آن طرف مدیریتی در موارد دیگر نباشد، این هم به چشم شاید نیاید.

زنگنه

 

 

 

 

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان