آخرین اخبار

1. آذر 1396 - 21:20   |   کد مطلب: 31612
روایت یادگار هشت سال دفاع مقدس از تفحص شهدا
معجزه نقش انگشتري!
يكي از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در تشریح خاطرات تفحص شهدا گفت: در جريان تفحص یک شهید پیدا کردیم، تمام بدن کاملاً اسکلت شده بود ولی انگشتی که انگشتر در آن بود کاملاً سالم و گوشتی مانده بود. همه بچه‌ها به دورش جمع شدند، خاک‌های روی عقیق انگشتر را که پاک کردیم؛ روی آن نوشته شده بود «حسین جانم».

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، بهرام دوست‌پرست در پنجمین شب شعر و خاطره در همدان با بیان اینکه مردم بدون توجه به اینکه دولت، سپاه و ارتش در کمک به زلزله‌زدگان چه می‌کنند وارد کمک به همنوعان خود شدند، اظهار کرد: مردم ایران در کمک به زلزله‌زدگان سنگ تمام گذاشتند.

وی با بیان اینکه باید قدر این مردم را دانست و همیشه نسبت به آنها خدمتگزار بود، در ادامه نابودی داعش را به تمام مردم ایران تبریک گفت و افزود: این اتفاق بزرگ با تدابیر رهبری و مجاهدت نیروهای انقلابی میسر شد.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به پیشگامی سردار همدانی در مقابله با جریان داعش در سوریه، این شهید بزرگوار را قافله‌سالار عملیات‌های ضد تکفیری دانست و گفت: سردار همدانی در دوران حیات خود به بازماندگان دفاع مقدس کمک می‌کرد و همیشه دغدغه آنها را داشت.

وی با اشاره به اینکه همدان بعد از تهران بالاترین تعداد شهدای تفحص را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: این شهدای بزرگوار توانستند 5 هزار شهید را به پشت جبهه‌ها برگردانند.

دوست‌پرست در ادامه سخنانش به تشریح خاطراتی از حضور و نقش بانوان در هشت سال دفاع مقدس و همچنین حضور در عملیات تفحص پرداخت.

وی با بیان  اینکه یک خانم کرد به کمک بچه‌های تفحص آمد و توانست بیش از 100 پیکر مطهر از شهدا را پیدا کند، به خاطره جالبی اشاره کرد و گفت: چند روزی می‌شد که در اطراف کانی مانگا در غرب کشور کار می‌کردیم، شهدای عملیات والفجر 4 را پیدا می کردیم، اواسط سال 71 بود. از دور متوجه پیکر شهیدی داخل یکی از سنگرها شدیم، سریع رفتیم جلو، همانطور که داخل سنگر نشسته بود، ظاهراً تیر یا ترکش به او اصابت کرده و شهید شده بود.

این یادگار دوران دفاع مقدس در ادامه صحبتهایش گفت: خواستیم که بدنش را جمع کنیم و داخل کیسه بگذاریم، در کمال حیرت دیدیم در انگشت وسط دست راست او انگشتری است؛ از آن جالب‌تر اینکه تمام بدن کاملاً اسکلت شده بود ولی انگشتی که انگشتر در آن بود کاملاً سالم و گوشتی مانده بود. همه بچه‌ها به دورش جمع شدند، خاک‌های روی عقیق انگشتر را که پاک کردیم، اشک همه‌مان درآمد. روی آن نوشته شده بود «حسین جانم».

یکی دیگر از جانبازان هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه همه دوران دفاع مقدس و تفحص خاطره بود، اظهار کرد: شهدای تفحص بسیار مظلوم هستند.

اصغر پرکان با بیان اینکه عده‌ای خودخواسته می‌خواهند که گمنام باشند، افزود: این افراد پیدا نخواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تفحص برای افرادی که دفاع مقدس را دیدند بسیار سخت بود، تصریح کرد: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از جان خود برای حیات و استمرار انقلاب اسلامی مایه گذاشتند و شهدای ما بسیار مظلوم بودند.

این جانباز هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه هنگام تفحص افراد جمجمه شهدا را می‌بوسیدند، ادامه داد: آبی که در قمقمه شهدا یافت می‌شد سالم و گوارا بود در حالی که آب راکد بماند، قابل استفاده نیست.

وی با اشاره به اینکه شهدا به دنبال دنیا و لذات آن نبودند، خاطرنشان کرد: ما جانبازان این موضوع را یک افتخار می‌دانیم که عضوی از بدن خود را تقدیم اسلام کردیم و به خاطر این نعمت خدا را شاکریم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان