آخرین اخبار

6. آذر 1396 - 19:17   |   کد مطلب: 31700
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردمان کرمانشاه در طول دفاع مقدس جانانه از مرزهای کشورمان پاسداری کردند، گفت: سخنان عبدالحمید پایه علمی ندارد و با این وجود همگی ما باید همیشه و در همه حال از بیان صحبت هایی که زمینه ساز رنجش هم وطنانمان می شود و بوی تفرقه می دهد خودداری کنیم و مرهمی بر زخم کرمانشاهیان باشیم نه نمکی بر زخمشان.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ پس از انتشار سخنان مولوی عبدالحمید امام جماعت مسجدی در زاهدان، که زلزله بم و کرمانشاه را عذاب الهی برای مردم این دو شهر  دانسته است، انش های متعددی از سوای مسئولان و به ویژه نمایندگان مجلس در این باره روی داد.

به طوری که «امیر خجسته» نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: اینکه در چنین اوضاع و حال و روز مردم زلزله دیده کرمانشاه بیاییم و چنین حرف هایی بزنیم و یا اینکه داغ مردمان بم را تازه کنیم، چه سودی می تواند به حال کسی داشته باشد.

برخی نقاط کشور ما بر روی گسل های زلزله قرار دارد

وی با بیان اینکه سخنان عبدالحمید پایه علمی هم ندارد، اظهار کرد: ایران یک از کشورهایی است که در آن حدود 36 مورد از بلایای طبیعی در آن رخ می دهد و هستند تعدادی دیگر از کشورها که گاه و بی گاه در آن ها حوادث طبیعی از جمله زلزله در آن ها رخ می دهد، از جمله در چین و ژاپن، اما اینکه بگوییم عذاب الهی بوده است، قابل قبول نیست.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: بی تردید اگر قبل از وقوع زلزله مدیریتی جامع و کاملی در مقاوم سازی و ساخت مساکن می شد، تعداد کشته ها در این حادثه کمتر از این میزان بود و شاید اصلاً فردی فوت نمی کرد، همان گونه که در کشور ژاپن هرزچندگاهی شاهد رخ دادن لزله هستیم، اما آنان با نحوه مقاوم سازی صحیح، میزان خسارت های مالی و جای را به حداقل رسانده است.

باید قبل از وقوع زلزله با تدبیر و مدیریت با مقاوم سازی ها، خسارات را به حداقل برسانیم

خجسته تصریح کرد: این حوادث باید ما را نسبت به وقوع چنین بلایی طبیعی هوشیارتر سازد تا با آمادگی و برنامه ریزی بهتر برای آینده بتوانیم از بروز خسارات بکاهیم، نه اینکه بیاییم آنجا که خانواده ای داغدار شده است زخمی بر دلش بگذاریم.

وی عنوان کرد: به طور مثال سال هاست که می گویند تهران بر روی چهار گسل زلزله قرار دارد و اگر آمادگی لازم مهیا نباشد و مقاوم سازی های مناسب انجام نشود، به طور قطع خدایی ناکرده با وجود چنین رویدادهایی تعداد فوتی ها بسیار می شود، اما اگر از همین اینک به فکر پیشگیری باشیم و با تدبیر و مدیریتی صحیح برنامه ریزی های خود درباره مقاوم سازی ها را پیش ببریم، در هنگام بروز زلزله کمتر دچار خسارت می شویم.

فداکاری کرمانشاهیان در جنگ فراموش نشده

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد مجدد از سخنان مولوی عبدالحمید، گفت: زلزله یک بلای طبیعی است و نباید مباحث را با هم این گونه خلط کرد، مردمان کرمانشاه مردمانی نجیب، فداکار و ایثارگر هستند که حتی در طول هشت سال دفاع مقدس نقش آفرینی کردند، چگونه می توانیم آن جوانمردی های مردمان قصر شیرین و سرپل ذهاب را فراموش کنیم و این روزها به جای آن که مرهمی بر دردشان باشیم با حرف های نامناسب خواسته و ناخواسته نمکی بر زخم هاشان بزنیم.

سخنان تفرقه آمیز دشمن را شاد می کند

خجسته اظهار کرد: تنها امیدواریم که مولوی عبدالحمید منظوری از حرف های خود نداشته باشد که به نظر این گونه بوده است، با این وجود همگی ما باید همیشه و در همه حال از بیان صحبت هایی که زمینه ساز رنجش هم وطنانمان می شود و بوی تفرقه می دهد خودداری کنیم، چرا که دشمن منتظر همین تفرقه ها و چنددستگی هاست.

وی عنوان کرد: ما به عنوان یک انسان باید با زلزله زدگان همدردی کنیم و از هر کاری از دستمان ساخته است برای کمک به آنان دریغ نکنیم.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان