آخرین اخبار

8. آذر 1396 - 11:17   |   کد مطلب: 31719
امام جمعه تویسرکان با تأکید بر اینکه امروزه ماهواره های و شبکه های اجتماعی، بوق های شیطانی برای نابودی بنیان خانواده ها هستند، گفت: حضرت خدیجه(س)، الگو و شاخصی برای بانوان در برابر ناملایمات باشد و این گونه خود را از دسترس تیرهای دشمنان دور سازند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ صبح امروز مراسم جشن سالروز ازدواج پیامبراکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) در سالن فردوسی تویسرکان با حضور گسترده بانوان این شهرستان برگزار شد.

«حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان در این مراسم با گرامیداشت این روز فرخنده، گفت: اقدامات و کارهای ارزشی گاهی اوقات از سوی برخی مردم ترد می شود و به آن توجهی نمی شود، همچون زمانی که حضرت خدیجه(س) با آن ثروت به عقد پیامبراکرم(ص) درآمد و ایشان را تحریم کردند به گونه ای که حتی زمان متولد شدن زهرای مرضیه(س) بانویی از عرب در کنار آن حضرت نبود.

عنایت خدا شامل بانوانی است  که آداب همسرداری را می دانند 

وی اظهار کرد: با این وجود خدیجه(س) تمام ثروتش را وقف اسلام کرد، از این رو است که به عنوان یکی از پنج زن برتر اهل بهشت نبی مکرم اسلام به ایشان این وعده را داده بود، امروز نیز بانوان ما نباید در مسیر حق و حقیقت عقب نشینی کنند حتی اگر مورد تمسخر برخی قرار بگیرند.

امام جمعه تویسرکان با اشاره به روایات بسیاری از ائمه اطهار(ع) درباره خوب همسرداری از سوی بانوان و اجر و ثواب آن با بیان اینکه عنایت خدا شامل بانوانی است که آداب همسرداری را می دانند، افزود: هر بانویی که در خانه شوهرش چیزی را جا به جا می کند، خدای متعال نظر عنایت به او می کند و کسی که خدای نظر به او داشته باشد، عذاب نمی شود.

ماهواره های و شبکه های اجتماعی، بوق های شیطانی برای نابودی بنیان خانواده ها

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: با این مضمون نقل شده که ام سلمه از نبی خدا سوالی می پرسد درباره چرایی اینکه مردان با حضور در جنگ با کفر و جهاد اجر بالایی می برند در حالی که زنان از فرصت های این گونه و ثواب بردن ها بهره ای نمی برند و رسول خدا(ص) در پاسخ به ایشان گفتند که ثواب هر زنی که که پس از عقد و ازدواج باردار می شود همانند آن مجاهد فی سبیل الله است که باجان و مالش در جبهه ها با دشمن نبرد می کند و شب ها را به اقامه نماز می ایستد.

وی عنوان کرد: حتی در ادامه همین روایات آمده که برای هر بار مکیدن شیر توسط نوزاد ثواب آزاد کردن بنده از نوادگان حضرت ابراهیم نصیب یک زن می شود، با این وجود متأسفانه این روزها شاهد هستیم که بوق های شیطانی با بهره گیری از ماهواره ها و شبکه های اجتماعی نه تنها جوانان ما را از ازدواج کردن دور می سازنند بلکه آنان را از فرزندآوری دور می کنند.

امام جمعه تویسرکان افزود: متأسفانه شاهد هستیم که برخی بانوان جامعه ما به جای انس ومحبت کردن به همسر و یا فرزند تن به حقارتی همچون همنشینی با یک گربه یا سگ می دهند و جایگاه و شأنیت انسانی خود را به اندازه یک حیوان پایین می آورند چرا که محبت خود را خرج حیوان دست آموز خودمی کنند.

مهریه کم نشانه خوش یمنی یک خانم است 

حجت الاسلام موحدی در ادامه با تأکید بر اینکه طبق روایت مهریه کم برکت در زندگی می آورد، گفت: در روایاتی هست که بانوان با مهریه پایین را خوش یمن و با مهریه بالا را بدیمن و بدم قدم معرفی می کند، چرا که هیچ گاه مهریه بالا تضمین کننده یک زندگی خوب نیست.

وی اظهار کرد: هستند در جامعه ما خانواده هایی که به دور از هر گونه چشم و هم چشم با برگزاری مراسم های ازدواج آسان و مهریه پایین برکت را به زندگی خود می آورند و از همین خانواده ها است که فرزندانی اصلح و مؤمن تربیت می شوند که به اسلام خدمت می کنند.

امام جمعه تویسرکان گفت: اگر معتقد هستیم که باید زهرای مرضیه(س) را الگوی خودمان قرار دهیم باید در عمل همچون آن بانوی بزرگ رفتار کنیم.

سه عامل اصلی پیشرفت اسلام در سرزمین حجاز

«سعید سعیدی» فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان هم در این مراسم، گفت: سه عامل اصلی سبب پیشرفت و توسعه اسلام در روزهای نخستین آن در سرزمین حجاز داشت، یکی حسن خلق نبی مکرم اسلام(ص)، دیگری پول حضرت خدیجه(س) و همچنین شمشیر امام علی(ع).

وی اظهار کرد: همراهی آن بانوی فداکار تاجر با پیامبر خدا(ص) و در اختیار قرار دادن اموالش در راه اعتلای اسلام زمینه ساز آن شد که ایشان به عنوان یکی از برترین بانوان عالمین شناخته شود و مادر بی بی دو عالم حضرت فاطمه(س).

به گزارش رودآور، پخش کلیپ، اجرای مداحی و توزیع یادبود مراسم و همچنین اهداء جوایز به بانوان با مهریه 14 سکه بهار آزادی از بخش های دیگر این مراسم بود.

دهم ربیع الاول در تاریخ به عنوان سالروز ازدواج حضرت خدیجه(س) ثبت شده است.

زنگنه 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان