آخرین اخبار

8. آذر 1396 - 22:21   |   کد مطلب: 31737
‌جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ‌ـ همدان/
داوران بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند
‌"هنینگ فن گاف"، "حمیدرضا نعیمی" و "اردشیر صالح‌پور" به عنوان داوران بخش بین‌الملل بیست و چهارمین دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، مریم کاظمی دبیر بیست و چهارمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ‌عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به معرفی داوران بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اظهار داشت: هنینگ فن گاف از هامبورگ آلمان، حمیدرضا نعیمی بازیگر و کارگردان تئاتر ایرانی و اردشیر صالح پور کارگردان و مدرس تئاتربه عنوان داوران این بخش انتخاب شدند.

وی با اشاره به شرح حالی از داوران افزود: هنینگ فن گاف به عنوان دستیارکارگردان درتئاترهای کودک مرکزتئاترجمهوری فدرال آلمان در فرانکفورت مشغول به فعالیت است. وی فارغ‌التحصیل رشته تاریخ وادبیات آلمانی هامبورگ بوده و از سال 1981 تا 1989 در مرکز تئاترشهرهای کوبورگ، آسنابورک و برِمن به عنوان نمایشنامه‌نویس حضور داشته است.

این هنرمند برای ارتقاء نمایشنامه‌نویسی و روابط بین‌المللی در حیطه تئاترکودک ونوجوان تلاش می‌کند. وی عضو هیئت مدیره و از داوران مؤسسه تئاترگوته است. هنینگ فان گاف در سال 1995 «جامعه اروپای متاثر»را برای ارتقاء نمایشنامه‌‌نویسان جوان اروپایی بنیان‌گذاری کرد و تاکنون کتاب‌های مختلفی را با محتوای ادبیات نمایشی برای کودکان به چاپ رسانده است.

کاظمی در مورد حمیدرضا نعیمی نیز عنوان کرد: وی متولد سال 1353 نمایشنامه نویس، بازیگر و کارگردان تئاتر ایرانی است، نعیمی در نمایش‌های بسیاری از جمله "خانه‌ کاغذی"، "وعده‌گاه نهنگ‌ها"، "شهر آدم ، شهر حیوان"، "آژاکس"، ”خانه‌ کاغذی"،"ددالوس و ایکاروس" ایفای نقش کرده است.

حمیدرضا نعیمی تا کنون جوایز متعددی از جمله جایزه ویژه‌ی فیلمنامه‌نویسی برای فیلمنامه بلند داستانی"مخمصه" از یازدهمین جشنواره بین‌المللی روستا، جایزه اول نمایشنامه نویسی از دوازدهمین جشنواره سراسری دانشجویان برای نمایشنامه "وعده‌گاه نهنگ‌ها"، لوح تقدیر به عنوان نمایشنامه‌نویس فعال در"روز جهانی تئاتر" و غیره را دریافت کرده است.

دبیر این دوره از جشنواره به معرفی اردشیر صالح پور دیگر داور این بخش پرداخت و گفت: وی متولد 1336 در شهر ایذه نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و مدرس تئاتر در جامعه هنری ایران است که دارای دکترای تخصصی پژوهش هنر از دانشگاه هنر است و تا کنون کتاب‌های بسیاری در زمینه تئاتر و نمایش را به چاپ رسانده است.

کتاب‌های "گرامافون ونمایش"، "بنفشه‌های سوگوار"،" پیکرک ها"، "عروسک ها و صورتک های ایران باستان"، "تردید زرد" از جمله کتب به انتشار رسیده است ضمن اینکه وی که دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بوده و تاکنون جایزه سه دوره گویندگی و اجرا از سوی رادیو، شبکه فرهنگ، سه دوره دیپلم افتخار کارگردانی سینمای مستندو غیره را دارد.

گویندگی و کارشناسی رادیو بیش از 500 برنامه، سابقه 22 سال تدریس در دانشکده‌های مختلف هنری کشور، عضو هیئت علمی فرهنگ و هنر، مدیریت تئاتر استان‌های کشور، عضویت در کانون ملی منتقدان تئاتر، مدیریت هنری انجمن موزه‌های جهانی(ایکوم ایران) نیز از جمله فعالیت‌های وی در چندین سال گذشته است.

به گزارش تسنیم، بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان 9 آذر ماه جاری با مراسم افتتاحیه ای که در ساعت 9 صبح در شهر همدان برگزار می شود به طور رسمی کار خود را آغاز می‌کند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان