آخرین اخبار

11. آذر 1396 - 0:00   |   کد مطلب: 31745
یک بانوی تویسرکانی که روزگاری خود مددجوی کمیته امداد بوده، این روزها با آموختن حرفه خیاطی و راه اندازی یک کارگاه کوچک، نه تنها برای خود اشتغال ایجاد کرده، بلکه زمینه ساز اشتغال دو مددجوی دیگر هم شده است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ توانمندسازی مددجویان دو نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی برای خودکفا شدن و در نتیجه رسیدن به مرحله درآمدزایی هرچند اندک، از اهداف اصلی طرح های اشتغال محور این دو نهاد است.

گاهی این نهادها با برگزاری دوره های آموزشی زمینه فراگرفتن حرفه و فنی را برای مددجویان خود فراهم می سازند و گاهی دیگر با در اختیار قرار دادن تسهیلات اشتغالزایی به ویژه درخصوص مشاغل خانگی آنان را برای ورود به فعالیت های اقتصادی آماده می سازند.

دوره های آموزشی از جمله قالی بافی، خیاطی و منبت کاری جزء فعالیت هایی است که مورد توجه مددجویان مرد و زن کمیته امداد و بهزیستی قرار گرفته است.

در این میان یکی از بانوان مددجوی تویسرکانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) که البته اکنون دیگر نمی شود به او عنوان مددجو را داد، آستین های همت خود را بالا زده است و با توکل به خدا، دست گذاشتن بر روی زانوان خود و با تلاش و استقامت، بر مشکلات روزه مره اش غلبه کرده و پس از آموختن هنر خیاطی، این روزها دست به کار شده و با دریافت تسهیلات خوداشتغالی کارگاه کوچک خیاطی اش را راه اندازی کرده است.

حال او سرپرستی چند یتیم را هم بر عهده گرفته است، تا با آموختن خیاطی، ماهی گیری را به آنان نشان دهد، نه اینکه ماهی را خود بگیرد و به آن ها دهد تا بخورند.

کارگاه کوچک خیاطی اش را تنها با 15 میلیون تومان تسهیلات راه اندازی کرده و حتی برای دو مددجوی دیگر نیز به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است، تا مسیر راه و رسم کسب درآمد حلال را با هم طی کنند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ هستند تعداد بسیاری از مددجویان نهادهای مختلفی حمایتی که تنها با توجه به شرایط سخت زندگی شان بیش از پیش نیاز به روحیه و انگیزه دارند، تا خود را باور کرده و یا علی گویان آستین های همت خودکفایی را برای خود بالابزنند.

امید آن که برنامه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این نهادها متناسب با روحیه مددجویانشان پیش برود تا مددجویان امیدوار به آینده یشان چشم بدوزند.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان