آخرین اخبار

9. آذر 1396 - 15:31   |   کد مطلب: 31748
آغاز به کار جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان
افتتاحیه‌ بیست و چهارم چنگی به دل نزد
بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان آغاز شد اما افتتاحیه آن که در قالب جشنی کودکانه بود، چنگی به دل نزد که امیدواریم در ادامه روند رو به رشدی را شاهد باشیم.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، همه ما می‌دانیم «افتتاحیه» چشم یک جشنواره و یا همایش است و با برجسته شدن اتفاقات آن می‌توان ادامه برنامه را نیز بهتر پیش برد اما امسال نیز چون سال‌های گذشته مراسم آغازین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان چنگی به دل نزد، اما امیدواریم ادامه جشنواره روند رو به رشدی را داشته باشیم.

اینکه افتتاحیه با حضور کودکان خردسال برگزار شود، اتفاق قشنگی در جشنواره کودک و نوجوان است و جز این نیز انتظار نمی‌رود اما وقتی برنامه‌ها و آیتم‌های جذابی برای اجرا در نظر گرفته نشود، خود موجب بی‌محتوا شدن برنامه می‌شود و از اعتبار بین‌المللی بودن آن می‌کاهد.

چند سالی است که همه اهالی رسانه بر قوی بودن افتتاحیه و اختتامیه جشنواره تأکید دارند، و دلیل آن نیز این است که افتتاحیه بتواند به عنوان زنگ جشنواره در کشور به صدا درآید و همگان از برگزاری یک رویداد فرهنگی بین‌المللی در همدان مطلع شوند اما گویا گوش مسئولان به این درخواست بدهکار نیست و یا اعتبار جشنواره اجازه چنین کاری را نمی‌دهد که پس حرفی نیست.

در سال‌های گذشته اگر هر بخشی از افتتاحیه مشکل داشت دیگر صوت و یا دکور سالن ابن سینا مشکلی نداشت اما امسال این دو نیز به آسیب‌های این بخش افزوده شده بود، به طوری که در طراحی دکور به دو بنر بزرگ از پوستر جشنواره بسنده شده بود که نه جذابیتی برای کودکان و بزرگسالان حاضر در جشنواره بود و نه در حد نام یک جشنواره بین‌المللی!

اما صوت سالن نیز شاید مشکل نداشت اما با توجه به پیچیدن صدا با هیاهوی بچه‌های حاضر در جشنواره، هنگام سخنرانی و صحبت مجری کیفیت صدا بسیار پایین بود و همین موجب می‌شد، نظم سالن از دست مجری خارج شود.

اما خالی شدن زودهنگام سالن نیز یکی دیگر از بی‌نظمی‌ها بود، هرچند شاید این مسئله به ناچار رخ داد زیرا حاضران در برنامه مهدهای کودک بودند که با توجه به ضرورت بازگشت به مهد، باید زودتر سالن را ترک می‌کردند.

در هر حال بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان آغاز به کار کرد و قرار است از فردا تا 15 آذرماه مصادف با هفته وحدت 48 گوره نمایشی در بخش‌های کودک، نوجوان، خردسال، بین‌الملل، خیابانی، دانش‌آموزی و ویژه همدان به رقابت بپردازند که امیدواریم شاهد اجراهای با کیفیت همراه با سالن‌های پر از تماشاگر باشیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان