آخرین اخبار

12. آذر 1396 - 19:18   |   کد مطلب: 31787
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امروز وحدت و هماهنگی بین استاندار و سایر مسئولان در استان وجود دارد، گفت: برای پیشرفت همه جانبه به همین وحدت و یکپارچگی نیاز داریم که موجود است، حال در یک زمینه ای همچون نرخ بیکاری اختلاف نظر وجود دارد، در اینجا باید باهمکاری با یکدیگر و با کار کارشناسایی شده برای رفع بیکاری تلاش کرده و برنامه هایی ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار رودآور، به تازگی خبری در فضای مجازی استان همدان با عنوان "خط و نشان استاندار براي دکتر حاجي بابايي" منتشر شده که در ظاهر حاکی از اختلاف شدید نیکبخت استاندار و نماینده همدان داشت، که امروز این مطلب به طور کامل از سوی استاندار همدان هم هم به صورت کتبی و هم در تماسی با حاجی بابایی تکذیب شد.

 حاجی بابایی معتقد است که نرخ بیکاری در استان همدان دورقمی است، حال در بخشی از آن خبر که توسط استاندار تکذیب شده با این مضمون آمده بود که نیکبخت در جلسه ای گفته که هر کسی که می گوید نرخ بیکاری دو رقمی است، خودش برود و سرمایه گذار و بودجه جذب کند!

اما همان گونه که گفته شد، استاندار همدان از صفر تا 100 آن خبر منتشر شده در فضای مجازی را رد و تکذیب کرده است.

خبر منتشر شده در فضای مجازی هم به صورت کتبی و هم در گفت وگویی از سوی استاندار تکذیب شد

در این زمینه «حمیدرضا حاجی‌بابایی» نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: آن خبر منتشر شده را استاندار همدان به طور کتبی تکذیب کرد و هم به صورت شفافی در تماسی با بنده تأکید داشتند که چنین مطلبی را هیچ گاه عنوان نکرده اند و حتی استاندار، دستور پیگیری داده اند که چه کسانی حرف ها را زده اند.

اعلام نرخ بیکاری بین 17 تا 21 درصددر استان همدان، دلیل بر زیرسوال بردن کسی نیست

وی اظهار کرد: نرخ بیکاری 17 تا 21 درصدی اعلام شده از سوی بنده، دلیل بر این نیست که خدایی ناکرده کار کسی را زیرسوال ببریم یا بگوییم کسی کاری انجام داده و آن دیگری انجام نداده، بلکه با وجود تمام زحمات، تلاش ها و نیز اقداماتی که استانداران ما در سال های متعدد انجام داده اند و مدیران هم زحمات بسیار کشیده اند و من در اینجا از همه آن ها صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم، باید عنوان کرد که نرخ بیکاری در استان ما دو رقمی است.

اعلام نرخ بیکاری دو رقمی با کاری کارشناسایی شده، یعنی اختصاص بودجه اشتغال بیشتر از سهم کشوری

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اما بنده از منظر دیگری به کار نگاه می کنم، افزود: آن منظر این است که اگر نرخ بیکاری تک رقمی باشد، یک نوع بودجه اشتغال به استان تعلق می گیرد و اگر بین 17 تا 21 درصد باشد، رقمی به طور کامل متفاوت از بودجه اشتغال فعلی به خود اختصاص می دهد.

حاجی بابایی تصریح کرد: در حقیقت با کارهای کارشناسی که انجام شده، وضعیت اشتغال این استان نیز همچون استان های دیگر است و این مورد را می توان به راحتی در کوچه ها و خیابان ها، در بین مردم لمس کنیم.

جذب بودجه بیشتر، فرصت های شغلی برای جوانان را بالا می برد و به کارخانه ها نقدینگی بیشتری تزریق می شود

وی عنوان کرد: حال اگر نرخ بیکاری مطابق با اقدامات و کارهای کارشناسی شده  دو رقمی اعلام شود، چندین فایده دارد، نخست اینکه میزان سهم بودجه های استان در اشتغال از کشور، واقعی می شود و دوبرابر آن چیزی که هم اینک است و بدین ترتیب با این بودجه ارائه شده متناسب با بیکاری، فرصت های شغلی بیشتری برای جوانان مهیا می شود، اشتغال رشد بیشتری به خود گرفته و می توان به کارخانجات نقدینگی بیشتری تزریق کرد و تولید و اقتصاد هم پویا تر می شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: از طرف دیگر با اعلام نرخ بیکاری دو رقمی در استان، به طور قطع تلاش و کوشش ما چندین برابر می شود، تا با تمام توان برای کاهش نرخ بیکاری فعالیت کنیم و در اینجا همه ما دست به دست، با کمک به همدیگر و یکپارچگی برای رفع بیکاری تلاشی مضاف می کنیم.

حاشیه سازی بر خلاف مصالح استان است/امروز هم استاندار و هم سایر مدیران هماهنگ هستند

حاجی بابایی اظهار کرد: همه ما مسئولان استان دوست نداریم حاشیه سازی شود، چرا که حاشیه سازی درست بر خلاف مصالح استان و در مسیر ضرر و زیان رساندن به مردم است.

با وجود هر اختلاف نظری، وحدت در استان حاکم است

وی با تأکید بر اینکه ما معتقدیم که امروز هم استاندار و هم سایر مدیران هماهنگ هستند، افزود: ما در استان برای پیشرفت همه جانبه در تمامی ابعاد نیاز به همین وحدت و یکپارچگی داریم که موجود هم هست، حال در یک زمینه ای همچون نرخ بیکاری اختلاف نظر وجود دارد، در اینجا باید باهمکاری با یکدیگر و با کار کارشناسایی شده برای رفع بیکاری تلاش کرده و برنامه هایی ارائه دهیم.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان