آخرین اخبار

13. آذر 1396 - 11:02   |   کد مطلب: 31812
نماینده دسته 94 کیلوگرم کشورمان به ۳مدال طلای رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری در آمریکا دست یافت.

به گزارش رودآور به نقل از فارس، در ادامه مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان که از دوشنبه هفته گذشته در آناهایم آمریکا آغاز شده است بامداد امروز (دوشنبه) نمایندگان کشورمان در دسته 94 کیلوگرم به مصاف 9 وزنه‌بردار دیگر از کشورهای بلغارستان، کره‌جنوبی، آلمان، آمریکا، برزیل، مصر، لیتوانی، ازبکستان و قطر رفتند.

حرکت یک‌ضرب:

سهراب مرادی، قهرمان المپیک ریو و رکورددار جهان، در نخستین حرکت یک ضرب وزنه 176 کیلویی را مهار کرد. وی در دومین حرکت نیز وزنه 182 کیلوگرمی را بالای سر برد. مرادی در حرکت سوم نیز وزنه 184کیلویی را ثبت و مدال طلای این حرکت را از آن خود کرد.

سیدایوب موسوی دیگر نماینده کشورمان در این دسته در نخستین حرکت یک‌ضرب در مهار وزنه 166 کیلویی ناکام بود، اما وی در دومین حرکت موفق به مهار این وزنه شد. موسوی در حرکت سوم نیز وزنه 171 کیلویی را بالای سر بُرد تا با این وزنه و کسب جایگاه پنجم در این حرکت به کارش پایان دهد.

فرخودبیک سوبیروف از ازبکستان با 183 کیلوگرم مدال نقره را به خود اختصاص داد. آئوریماس دیدزبالیس از لیتوانی نیز با 176 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

به گزارش فارس، هیون سئوپ جونگ و یورگن کریستین اشپیسز وزنه برداران کره جنوبی و آلمان در حرکت یک ضرب اوت کردند. توماس برنز وزنه بردار آمریکایی نیز که در نخستین حرکت یک ضرب وزنه 163 کیلوگرمی را مهار کرده بود در حرکت دومش مصدوم شد و از ادامه رقابت انصراف داد تا مسابقات در حرکت دو ضرب با 9 وزنه بردار پیگیری شود.

حرکت دوضرب:

مرادی برای نخستین حرکت دوضرب وزنه 220 کیلویی را درخواست کرد تا فاصله‌اش را با رقبا برای رسیدن به مدال طلا بیشتر کند که موفق هم شد. وی برای دومین حرکت وزنه 233 کیلویی را درخواست کرد تا به رکورد مجموع و دوضرب جهان حمله کند که با مهار این وزنه بعد از 17 سال این رکورد را شکست و طلایی شد. مرادی پس از شکستن رکورد جهان از حرکت سوم انصراف داد.

مرادی با مهار وزنه 233 کیلوگرمی، رکورد دوضرب 232 کیلوگرم سیمون کلچی وزنه بردار لهستانی را بعد از 17 سال شکست. رکورد مجموع هم با 413 کیلو دست خود سهراب بود که با مهار این وزنه، 4 کیلوگرم آن را ارتقا داد.

موسوی نیز در نخستین حرکت دوضرب وزنه 208 کیلویی را مهار کرد. وی در حرکت دوم نیز وزنه 214 کیلوگرمی را بالای سر بُرد تا مدال دوضرب و مجموعش قطعی شود. موسوی برای سومین حرکت وزنه 218 کیلوگرمی را درخواست کرد که در مهار آن ناکام بود تا با برنز دو ضرب و برنز مجموع 385 کیلوگرم به کارش پایان دهد.

مدال نقره دوضرب نیز به ابراهیم فارس الباخ با 220 کیلوگرم از قطر رسید. وزنه برداری قطری در مجموع با 383 کیلوگرم چهارم شد.

مدال نقره مجموع نیز آئوریماس دیدزبالیس از لیتوانی با 388 کیلوگرم رسید. این وزنه بردار در دوضرب با 212 کیلوگرم چهارم شده بود.

به گزارش فارس، از نکات جالب توجه دوضرب اوت کردن فرخودبیک سوبیروف از ازبکستان بود. وی در حالی که در رقابتی نفس گیر مدال طلای یک ضرب را از دست داد و بر گردن سهراب مرادی انداخت، در حرکت دوضرب دو بار در مهار وزنه های 203 کیلوگرمی ناکام ماند و در حرکت سوم نیز موفق به مهار وزنه 205 کیلوگرمی نشد تا یکی از رقبای اصلی مرادی و البته موسوی از گردونه مسابقات کنار برود و نمایندگان کشورمان با خیال راحت تری مسابقه را پیگیری کنند.

رده بندی نهایی دسته 94 کیلوگرم:

حرکت یکضرب:
1- سهراب مرادی (ایران): 184 کیلوگرم (طلا)
2- فرخودبیک سوبیروف (ازبکستان): 183 کیلوگرم (نقره)
3- آئوریماس دیدزبالیس (لیتوانی): 176 کیلوگرم (برنز)

حرکت دوضرب:
1- سهراب مرادی (ایران): 233 کیلوگرم (طلا)
2- ابراهیم فارس الباخ (قطر): 220 کیلوگرم (نقره)
3- سیدایوب موسوی (ایران): 214 کیلوگرم (برنز)

مجموع:
1- سهراب مرادی (ایران): 417کیلوگرم (طلا)
2- آئوریماس دیدزبالیس (لیتوانی): 388 کیلوگرم (نقره)
3- سیدایوب موسوی (ایران): 385 کیلوگرم (برنز)

به گزارش فارس، پیش از این کیانوش رستمی مدال نقره حرکت یک ضرب دسته 85 کیلوگرم را از آن خود کرده بود، اما در حرکت دوضرب اوت کرد و از کسب مدال در این حرکت و مجموع بازماند. علی میری دیگر نماینده ایران در این دسته نیز به عنوانی بهتر از هفتمی نرسید.

بدین ترتیب تیم ملی وزنه برداری کشورمان با 3 مدال طلای سهراب مرادی و یک نقره کیانوش رستمی و 2 برنز ایوب موسوی به جدول رده بندی مدال ها راه یافت.

ساعت رقابت سایر نمایندگان ایران به شرح زیر است: (ساعت مسابقات به وقت ایران است)

* گروه A دسته 105 کیلوگرم:

سه شنبه 14 آذر - ساعت 4:55 بامداد (علی هاشمی و علیرضا سلیمانی)

* گروه A دسته 105+ کیلوگرم:

چهارشنبه 15 آذر - ساعت 4:55 بامداد (بهداد سلیمی و سعید علی‌حسینی)

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان