آخرین اخبار

13. آذر 1396 - 23:25   |   کد مطلب: 31822
مدیرکل آموزش‌وپرورش همدان گفت: خوشبختانه در سال گذشته ۶۰ نمازخانه و امسال نیز ۳۰ نمازخانه در مدارس همدان تجهیز شد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، مصطفی خزایی پیش از ظهر امروز با تشریح موفقیت‌های آموزش‌وپرورش همدان اظهار داشت: کسب رتبه دوم معاونت سوادآموزی کشور، پوشش صددرصدی سواد و انتقال، افزایش مراکز یادگیری محلی برای بازماندگان از تحصیل، کسب رتبه اول در فعالیت مجلات رشد، اجرای موفق طرح زندگی پژوهی در کشور، کسب 15رتبه برتر کشوری در مسابقات جشنواره‌ها، ‌افزایش سهم پوشش دختران در هنرستان‌ها و کسب رتبه چهارم کشور در توسعه مراکز فنی حرفه‌ای و کار و دانش ازجمله پیشرفت‌های و موفقیت ما در سال گذشته و امسال است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های این نهاد در بخش افزایش سهم دانش آموزان ، نمرات میانگین دانش آموزان پیش‌دانشگاهی افزود: در تابستان امسال علاوه بر اجرای موفقیت‌آمیز جشنواره سبک زندگی، در بخش قرآن، عترت نماز نیز جشنواره‌های خوبی را برگزار کردیم .

مدیرکل آموزش‌وپرورش از تجهیز 60 نمازخانه در سال گذشته و 30 نماز در سال جاری خبر داد و بیان کرد: در راستای اجرایی کردن مصوبات قبلی شورای آموزش‌وپرورش استان درباره کمک به دانش آموزان اتیسم مبلغ 140 میلیون تومان برای خرید خودرو و ایاب و ذهاب آن ها در نظر گرفته شد.

وی بابیان اینکه اقدامات اولیه برای ساخت و ایجاد مدرسه اوتیسم در همدان انجام‌شده است گفت: ما در موضوع تغییر کاربری املاک این نهاد نیز علاوه براینکه موضوع تبدیل به احسن کردن مراکز را در نظر داریم به دنبال تامین منابع مالی برای مدارس نیز هستیم.

خزایی افزود: آموزش‌وپرورش نیاز به منابع و درآمد پایدار دارد چراکه ما اعتبار لازم برای مدارس را نداریم به همین دلیل اگر مدرسه‌ای بتواند نیاز جزئی خود را تأمین کند دیگر ما  نگرانی ویژه‌ای برای تأمین نیازهای اولیه آن ها نداریم.

وی اظهار داشت: اگر شرایط ما به‌گونه‌ای بود که ازنظر اقتصادی نگرانی خاصی نداشتیم به موضوع تغییر کاربری نمی‌پرداختیم اما واقعیت این است که ما در سال‌های گذشته به ازای هر دانش‌آموز توانستیم سه هزار تومان به‌حساب آن ها واریز کنیم پولی که حتی به‌اندازه قبض گاز مدرسه هم نیست.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان