آخرین اخبار

14. آذر 1396 - 22:51   |   کد مطلب: 31833
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: «حصر» مصوبه شورای عالی امنیت ملی است و امروز هم همان مرجع می‌تواند آن را رفع کند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، مصطفی کواکبیان امشب در جشن میلاد پیامبر اکرم و امام جعفرصادق(ع) بدر حسینیه شالبافان همدان با بیان اینکه ما با اهل سنت در روز میلاد پیامبر اکرم اختلاف داریم اما این امر مانع وحدت نمی‌شود، اظهار کرد: برخی افراد از اختلاف بین شیعه و سنی نان می‌خورند که باید مراقب این ترفند بود.

وی ادامه داد: هفته وحدت به این معنی نیست که سنی‌ها، شیعه شوند و یا بالعکس؛ بلکه حرکت دادن اتوبوس اسلام به جلو توسط همه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی به شدت شستشوی فکری داده شده‌اند، تصریح کرد: امروز داعش از نظر تشکیلاتی از بین رفته است اما تفکر داعش همچنان در برخی نقاط وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سلفی‌ها شیعه را کافر نمی‌دانند، اما وهابیون شیعه را کافر می‌دانند، چون شستشوی فکری شده‌اند، ادامه داد: آنها با هزینه و پول این تبلیغات را گسترش می‌دهند.

کواکبیان با بیان اینکه هفته وحدت برای اتحاد بین مسلمانان در داخل و خارج از کشور است؛ اظهار کرد: خداوند در قرآن به پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید که مردم را در حکومت مداخله بده و با آنان با محبت رفتار کند، این پیام نشان از آن دارد که اگر با مردم به خوبی رفتار نشود مخالف آموزه‌های قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه هر کس که از مردم فاصله گرفت باید از اریکه قدرت پیاده شود، افزود: دیدیم که سرنوشت صالح، حسنی مبارک، قذافی، صدام و شاه سابق به چه شکلی رقم خورد؛ چون از مردم فاصله گرفتند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید دید که اخلاق پیامبر در جامعه و اجتماع ما ساری و جاری هست یا خیر، تصریح کرد: از زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید همه مدعی هستیم که اخلاق اسلامی را دنبال می‌کنیم، در صورتی که کار در این حوزه زیاد است.

وی با اشاره به اینکه در سطح جامعه افرادی هستند که اخلاق پیامبر حکم می‌کند باری از دوش آن‌ها برداریم، ادامه داد: سالانه 20 هزار نفر بر اثر تصادفات فوت می‌شوند یعنی 40 برابر زلزله کرمانشاه تلفات داریم.

کواکبیان با بیان اینکه در زمان دولت اصلاحات مرکز تست خودرو داشتیم که زمان احمدی‌نژاد تعطیل شده، اما چند سالی که دوباره راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: جالب آنکه ایران خودرو و سایپا سهامدار آن‌ هستند که مشکل به همین مسئله بازمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه اگر مردم نباشند ما مشروعیت نخواهیم داشت، گفت: رهبر معظم انقلاب به واسطه رأی مردم توسط مجلس خبرگان انتخاب می‌شوند و رئیس جمهور و نمایندگان مجلس نیز به صورت مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند، این اتفاق نشان از آن دارد که پایه حکومت، مردمی است.

*برخی از مسئولان ما گوش ندارند و تنها حرف می‌زنند

کواکبیان با بیان اینکه برخی از مسئولان ما گوش ندارند و تنها حرف می‌زنند، اظهار کرد: این در حالی است که اخلاق پیامبر جنبه‌های مختلفی دارد و پیامبر اعظم سخنان مردم را نیز گوش می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه تا پیش از امام صادق(ع) شیعه و سنی نداشتیم و بعد از آن تفکیک ایجاد شد، افزود: هر چهار عالمی که چهار شاخه مذهب سنی را ایجاد کردند شاگردان امام جعفر صادق(ع) بودند و همه آنان عالمیت این امام همام را قبول داشتند، اما بعد از آن حکومت‌ها به دلیل اینکه ابزار لازم را در دست بگیرند در اسلام ایجاد انشقاق کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع حصر را از دولت دنبال می‌کنیم چون شورای عالی امنیت ملی تصمیم به حصر گرفته و امروز هم همان مرجع می‌تواند آن را رفع کند.

وی با اشاره به اینکه درباره آقای خاتمی مصوبه‌ای مبنی بر ممنوع تصویر بودن وجود ندارد، اظهار کرد: صدها پرونده تخلف از کمیسیون 90 و بازرسی و دیگر دستگاه‌ها در بره دولت نهم و دهم وجود دارد که باید رسیدگی شد.

کواکبیان با انتقاداتی از دولت قبلی در وضعیت ساخت مسکن مهر گفت: این دولت هم در ساخت و ساز دقت کند، امروز هم نباید یک مرکز بهداشتی که به تازگی ساخته شده بر اثر زلزله فروریخته است.

وی با اشاره به اینکه در مقابل فارغ‌التحصیلان بیکار شرمنده هستیم، خاطرنشان کرد: پرداخت 60 هزار میلیارد تومان یارانه هزینه سنگینی است که از دستاوردهای دولت گذشته است.

کواکبیان با بیان اینکه مگر افتخار است که بگوییم 6 میلیون نفر زیر پوشش کمیته امداد هستند، گفت: باید هر چه زودتر شرایط طوری شود که با توانمندسازی اعضای زیر پوشش، دیگری نیازی به این نهاد نباشد. 

وی با بیان اینکه به عنوان یک دبیرکل حزب از دولت هیچ درخواستی نداشتم، اظهار کرد: البته دولت باید بداند پایگاه رأی آن کجاست و چون اصلاح‌طلبان به دولت رأی دادند به تقاضای این قشر پاسخ دهد، چرا که هیچ حزب اصولگرایی به دولت رأی نداد.

دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه این مشکلات به دلیل نبود تفکر حزبی است، تصریح کرد: اگر پشتیبان افراد مشخص بود امروز می‌تواستیم چه کسی را بازخواست کنیم، اما در دور بعد انتخاب، در حزب مردم سالاری افراد با شناسنامه را معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان نیز در مساجد بیش از گذشته فعال باشند، ادامه داد: نباید اجازه داد که مساجد و هیأت‌ها تنها در اختیار جریان‌های دیگر باشد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان