آخرین اخبار

15. آذر 1396 - 12:39   |   کد مطلب: 31840
این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه معنای هفته وحدت آن نیست که سنی، شیعه یا شیعه سنی شود، گفت: امروزه همزیستی و تقریب شیعه و سنی در ایران اسلامی موج می زند و نشانه عمیق بودن یکدلی و یکرنگی بین شیعیان و سنیان است.
حدت

به گزارش خبرنگار رودآور، در هفته مبارک وحدت هستیم، سال های سال است که رهبران بزرگ چه شیعی و چه سنی بر ترویج وحدت بین مسلمانان اهل سنت و شیعه و حتی مسلمانان و مسیحیان تأکید دارند، تا جایی که حتی در سایه همین وحدت عمومی بود که نظاره گر آن بودیم که تعدادی از شهدای کشورمان هم در هشت سال دفاع مقدس از مسیحیان اند، در نابودی بر داعش این تفکیری های عصر ما نیز دیدیم چه سنیان و چه شیعیان و حتی مسیحیان دست دردست یکدیگر دادند تا دست پرورده های شیطان بزرگ و لاوی صهیونست را که به دنبال اختلاف افکنی در سرزمین های موحدان هستند، را نابود سازند.

وحدت مسلمین، واژه مقدس آموزه های دینی ما

در این باره «حجت الاسلام محمد محمودزاده» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با گرمیداشت میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع)، گفت: در قرآن کریم و در آموزهای دینی با بر وحدت بین مسلمان بسیار تأکید شده است و این واژه مقدسی در دین مبین اسلام است.

وی اظهار کرد: اتحاد این امر مهم چه در بین خانواده ها، چه در بین یک کشور و چه در بین جامعه مسلمانی جهان امری است که امروزه بیش از پیش احساس می شود، چرا که دشمن به دنبال آن است تا از کوچکترین اختلافی بهره گیری سیاسی کند و آتش دشمنی را بین مسلمانان روشن کند.

معنای هفته وحدت آن نیست که سنی، شیعه یا شیعه سنی شود/تقویت مشترکات اصلی برای همه مسلمانان باشد

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: تقویت مشترکات و دوری از بیان اختلافات زمینه ساز گره خوردن اوج وحدت بین اجتماع مسلمانان است، ما نقاط مشترک بسیاری از جمله توحید، نبوت و کتابی واحد داریم و تفرقه نباید معنایی در بین ما داشته باشد.

حجت الاسلام محمودزاده تصریح کرد: همان گونه که شاهد هستیم امام(ره)نمی گویند که شیعه بیاید سنی شود یا سنی شیعه، از خود اهل سنت هم کسی نمی آید و بگوید دیگری که حنبلی  است، مالکی شود، یا شافعی حنبلی، اینجا معنای وحدت آن است که همگی ما برمشترکات تکیه کنیم و از هرگونه اختلافی دور، تا این اجتماع بزرگ در سایه همین وحدت اسلام را به همه جهانیان بشناسانیم.

اختلاف زمینه ساز نابودی وحدت است / همزیستی و تقریب شیعه و سنی در ایران اسلامی موج می زند

وی عنوان کرد: هر جا که ما وحدت خودمان را حفظ کردیم عوامل و اثراتش را هم دیدیم و شاهد پیشرفت بودیم و هرجا مسئله وحدت به چالش کشیده شد، با ترکیب برنامه های شوم دشمنان مسیر تفرقه هم پیداش شد، از جمله اینکه پیدایش تفکیری های زمان ما به دلیل همین دامن زدن ها بر آتش اختلاف بود، به گونه ای که با ورود خرافات و بهره گیری دشمن کینه و تکفیر جایگزین وحدت شد.

 این کارشناس مسائل مذهبی تأکید کرد: امروز همزیستی و تقریب شیعه و سنی در ایران اسلامی موج می زند و نشانه عمیق بودن یکدلی و یکرنگی بین شیعیان و سنیان است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ دشمنان اسلام همیشه از وحدت بین مسلمانان به وحشت افتاده اندو تأکید علمای سنی و شیعی همیشه بر حفظ وحدت مسلمانان است چرا که خوب می دانند، اختلاف زمینه ساز از بین بردن وحدت است. 

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان