آخرین اخبار

16. آذر 1396 - 14:13   |   کد مطلب: 31849
نماینده جنبش حماس درتهران با تأکید بر اینکه باید با تمام توان جلوی این اقدام ایستاد، گفت: مجامع بین المللی در برابر تصمیم ترامپ تماشاگر نباشند و سکوت نکنند، چرا که عواقب ناشی از تنش و بی ثباتی ناشی از تصمیم اخیر ترامپ، متوجه دولت امریکا است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ دولت آمریکا در اقدامی سفارتخانه خود از تل اویو به بیت المقدس اشغالی و اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس را اعلام کرد، به دنبال انتشار این خبر وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، این اقدام را به شدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار قطعنامه های بین المللی دانست.

از این رو، «خالد قدومی»، نماینده جنبش حماس در تهران در گفت و گو خبرنگار رودآور؛ گفت: اين اقدامی که دولت آمریکا توسط شخص رئیس جمهورش ترامپ بدان دست زد، برای هیچ شخصی که منطق، منافع انسانی و امنیت بین المللی را در نظر گرفته باشد، قابل پیش بینی و قابل انتظار نبود.

وی اظهار کرد: اما چنین به نظر می رسد که این رئیس جمهور آمریکا تمامی خطوط قرمز را زیر پا گذاشته و مجامع و قوانین بین المللی را به خصوص آنچه که به جایگاه قدس در قوانین بین المللی مربوط می شود، نادیده انگاشته است.

اعلام قدس به عنوان پایتخت اسراییل، از سوی ترامپ، او را در مقابل مجامع و قوانین بین المللی قرار داده است

نماینده جنبش حماس در تهران افزود: قدس تحت اشغال است و طبق قوانین بین المللی اشغالگر حق ندارد در آن دخل و تصرفی داشته باشد، در نتیجه باید گفت که با این اقدام، دولت امریکا و شخص ترامپ اولا خود را در برابر و رودر روی احساسات همه جهان عرب و امت اسلام و حتی مسیحیان در قبال مقدساتشان قرار داده است، ثانیا ترامپ دست به اقدامی زد که از بدو اشغال فلسطین تا کنون هیچ یک از روسای جمهوری امریکا جرات دست زدن به آن را نداشته اند و از این رهگذر خود را در مقابل مجامع و قوانین بین المللی قرار داد.

باید با تمام توان مقابل اقدام اخیر امریکا ایستاد/عواقب ناشی از تنش و بی ثباتی ناشی از تصمیم اخیر ترامپ، متوجه دولت امریکا است

قدومی تصریح کرد: باید با تمام توان جلوی این اقدام ایستاد، خواه از طریق تحریم آمریکا باشد و یا به واسطه اتخاذ تدابیر و اقدامات دیپلماتیکی که این رویکرد آمریکا را محکوم می کند و نیز در قالب تحرکات و فعالیت هایی که مردم ما انجام خواهند داد.

وی عنوان کرد: ما به نوبه خود پیشتر هشدار داده بودیم که چنین اقدامی موجب تنش و بی ثباتی در منطقه می شود که تمام عواقب آن متوجه دولت آمریکا است.

با وجود دولت امریکا، نمی توان امنیت و صلحی را در منطقه متصور بود

نماینده جنبش حماس در تهران تأکید کرد: با وجود چنین دولتی که آشکارا از رژیم صهیونیستی حمایت می کند و این حمایت خود را نه قولا که عملا به نمایش گذاشته است، نمی توان امنیت و صلحی را در منطقه متصور بود.

مجامع بین المللی در برابر تصمیم ترامپ تماشاگر نباشند و سکوت نکنند

قدومی ما از مجامع عربی و اسلامی و بین المللی خواست که نقش تماشاگر را نداشته باشند و سکوت نکنند و عکس العمل آن ها در مرز نکوهش و محکومیت متوقف نشود و باید فشارهای بین المللی اعمال شود تا از این اقدام عقب نشینی شود، چرا که همانطور که گفته شد این امر موجب و بی ثباتی در منطقه خواهد شد و مسئولیت آن با دولت آمریکا خواهد بود.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان