آخرین اخبار

18. آذر 1396 - 23:56   |   کد مطلب: 31859
رئیس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هتک حرکت عاشورای 88 را محکوم می‌کنیم، گفت: آن هتک حرمت‌های 88 توطئه بود و مبنای ما صحبت‌های رهبری است.

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمدرضا عارف شامگاه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شهرکرد با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور امریکا، اظهار کرد: بی‌تدبیری ترامپ با تدبیر ملت‌های اسلامی باید برطرف شود.

وی با اشاره به 16 آذرماه و روز دانشجو ادامه داد: جنبش دانشجویی تاریخ رسمی 74 ساله و ریشه در ارزش‌های اسلامی دارد، این جنبش همواره در حل بحران‌های کشور پیش‌قدم بوده، راه آن با راه رهبری گره خورده است و در راستای منویات ایشان قدم برمی‌دارد.

رئیس فراکسیون امید در مجلس با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی باید درگیر جزئیات و تقابل تشکل با تشکل نشود و افراط و تفریط را در همه بخش‌ها کنار بگذارد، افزود: جنبش دانشجویی علاوه بر خدماتی که داشته مشمول آسیب‌هایی هم شده است و یکی از آن آسیب‌ها را می‌توان عدم داشتن استقلال سیاسی در یک مقطع از تاریخ دانست.

وی افزود: پروسه اصلاح امور پیوسته است و جنبش دانشجویی باید همواره به اصلاح بپردازد و با توجه به اینکه گفتمان اصلاحات همیشه به دنبال آرامش بوده است، انتظارمان این است حداقل بخشی از جنبش دانشجویی با گفتمان اصلاحات هماهنگ باشد و مشکلات را با این گفتمان حل کند.

عارف با اشاره به اینکه وظیفه دانشجو علم‌آفرینی است، توضیح داد: دانشجو باید علم را به ثروت و فناوری تبدیل کند و جنبش دانشجویی باید برنامه راهبردی برای دهه پنجم داشته باشد چرا که مدیران دهه آینده همین دانشجویان امروز هستند.

وی اضافه کرد: علیرغم اختلاف‌نظرها باید همه تشکلات دانشجویی وفاق داشته باشند، روی تاکتیک‌ها اختلاف هست اما روی رویکردهای کلی یک نظر مشترک وجود دارد.

عارف با انتقاد از نحوه برخورد با دانشجویان گفت: برخوردهای امنیتی پاسخ دانشجویان ما نیست چون دانشجویان بهتر از هر کسی مسائل امنیتی را می‌شناسند.

وی با تاکید بر اینکه وزیر محترم علوم باید بحث ستاره‌دار کردن دانشجوها را خاتمه دهد، خاطرنشان کرد: مبنای سنجش دانشجویان صلاحیت علمی است و با مشکلات آن‌ها باید با سعه صدر رفتار شود.

رئیس بنیاد ملی امید ایرانیان گفت: وزیر علوم، رئیس انجمن علمی مدرسان بوده و خودش را اصلاح‌طلب می‌داند ضمن اینکه نظر بسیاری از اساتید مطرح کشور بر روی انتخاب ایشان مساعد بود و فقط برخی از دانشجویان با وزارت ایشان مخالف بودند.

وی با اشاره به قانون‌محوری در دانشگاه اضافه کرد: درخواست‌های دانشجویان اصلاح‌طلب در چارچوب قانون است و اگر قانون مخالف برگزاری یک برنامه‌ای در دانشگاه باشد تمکین می‌کنند ولی پیگیری لازم برای عدم برگزاری را هم خواهد داشت.

به گزارش فارس، عارف با تاکید بر اینکه هتک حرمت عاشورای 88 را محکوم می‌کنیم، بیان کرد: هتک حرمت‌های 88 توطئه بود، هتک حرمت عاشورای 76 هم توطئه بود و باید در قبال هر دو موضع گرفت؛ مبنای ما صحبت‌های رهبری است که ریشه فتنه‌گری را در خارج از کشور می‌داند نه در داخل.

وی ادامه داد: ما اعتدال را گفتمان نمی‌دانیم، اعتدال یک رویداد است و یک روشی است که در دهه فعلی ضرورتی برای پیشرفت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان