آخرین اخبار

22. آذر 1396 - 15:02   |   کد مطلب: 31890
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نه تنها در بودجه قرآن بلکه در امر ورزش نیز شاهد این مشکل و اختصاص پیدا نکردن کامل بودجه هستیم.

به گزارش رودآور؛ پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص کاهش بودجه قرآنی در سال 97 اظهار داشت: نشر فرهنگ  قرآنی در جامعه ما یک ضرورت است و اعتقاد دارم با انجام این کار در دیگر ابعاد اخلاقی جامعه نیز رشد خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه این موضوع باید کار کارشناسی شود تا ببینیم چرا بودجه قرآنی این میزان کاهش پیدا کرده است، افزود: به عنوان نماینده مردم و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی این مهم را در دستور کار خود قرار داده و در کمیسیون مطبوع مطرح خواهم نمود.
 

سلحشوری با اشاره به اینکه در سال ۹۵ نیز بودجه فعالیت های قرآنی با مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومانی تنها ۱۵ میلیارد آن اختصاص پیدا کرده بود، بیان کرد: نه تنها در بودجه قرآن بلکه در امر ورزش نیز شاهد این مشکل و اختصاص پیدا نکردن کامل بودجه هستیم.
 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احتمالا درآمد ها در این موضوعات محقق نشده و دولت ها نتوانسته اند بودجه پیشنهادی را به واقعیت تبدیل کنند.
 

وی ادامه داد: تلاش ما بر این است که در مجلس شورای اسلامی محقق نشدن درآمدها را شفاف سازی کنیم که این هزینه ها به کجا رفته  و به چه صورت خرج می‌گردد.
 

گفتنی است چند روز پیش متن لایجه سال ۹۷ از سوی رییس جمهوری در صحن علنی مجلس تقدیم شد. در این لایحه که توسط رییس جمهور تقدیم مجلس شد، بودجه فعالیت های قرآنی با کاهش ۶۰ درصدی از سال گذشته برخوردار شد. در سال ۹۶ بودجه فعالیت های قرآنی با مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که برای بودجه سال ۹۷  با تصویب رقم ۴۰ میلیارد تومان، شاهد کاهش شصت درصدی رقم این بودجه بوده ایم.
 

گرچه در سال ۹۵ نیز بودجه فعالیت های قرآنی با مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومانی تنها ۱۵ میلیارد آن اختصاص پیدا کرده و هیچ  اعتباری در سال ۹۶ تاکنون اختصاص پیدا نکرده است.
 

بنا بر لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده، ۴۰ میلیارد تومان بودجه پیشنهادی برای برنامه حمایت از اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی همچون «حمایت از اجرای سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن»، «حمایت از اجرای سند راهبردی توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی»، «حمایت از اجرای سند راهبردی توسعه پژوهش و آموزش عالی»، «راهبری اجرای اسناد راهبردی منشور توسعه فرهنگ قرآنی» و «حمایت از اجرای برنامه‌های قرآنی برنامه‌های مصوب شورای‌های هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی در راستای اسناد سه‌گانه در استان‌ها» اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان