آخرین اخبار

10. دى 1396 - 8:11   |   کد مطلب: 32175
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأیید مطالبات به حق مردم از آنان خواست از مجاری قانونی مشکلاتشان را بیان کرده و پیگیر حل مطالباتش باشند، گفت: در این بین اغتشاش و یا تخریب اموال عمومی به صلاح نیست و تنها امنیت و آرامش ملی را زیر سوال می برد و اگر امنیت نباشد فرصت های دیگر برای بیان مطالبات و پیگیری حل آنان پیش نمی آید.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به دنبال تجمعات غیرقانونی در سطح کشور و به دنبال آن در برخی شهرستان های استان همدان که در آن عده ای به بهانه بیان مطالبات دست به اقدامات ضد امنیتی زدند و اغتشاشگرانه و ساختارشکنانه حتی مجروج شدن تعادی از مردم شدند به گفت و گو با رییس مجمع نمایندگان استان همدان نشستیم.

مردم اند که صورت مستقیم یا غیر مستقیم مسئولان را انتخاب می کنند/حکومت ما مردمی است

«محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان و سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: حکومت و مسئولان ما مردمی هستند و همه با رأی مردم انتخاب شده اند، حال برخی با رأی مستقیم و برخی دیگر همچون وزرا با رأی غیر مستقیم مردم، یعنی رییس جمهوری که توسط مردمی که انتخاب شده، وزرا را معرفی می کند و نمایندگان مجلسی هم که توسط مردم انتخاب شده اند، به آنان رأی می دهند و وزیر می شوند.

وی اظهار کرد: حکومت ما، حکومتی به طور کامل مردمی است و درآمیخته با آنان است، بنابراین مسولان باید ارتباط نزدیکی با مردم داشته باشند و مطالبات و خواسته های مردم را به طور کامل بشنوند.

مسئولان وظیفه دارند در بین مردم باشند

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: بنده در حوزه انتخابیه خود علاوه بر ارتباط چهره به چهره با مردم در مراسم های مختلف و حتی در روستاگردشی ها و مسجد گردشی ها که مردم مشکلات خودشان را رودرو بیان می کنند، ماهی یک مرتبه نیز دیدار مردمی دارم و از نزدیک با مشکلات آنان به ویژه معضل بیکاری جوانان آشنا هستم.

مفتح تصریح کرد: حتی در طول زمان نمایندگی مردم تویسرکان، برای آن که مطالبات مردم در حوزه های متعدد به صورت مستقیم به مسئولان ارشد کشوری منتقل شود، بارها سعی شده تا آن مسئولان از معاون رییس جمهور و معاون رییس قوه قضائیه گرفته تا وزرا و معاونان وزرا در تویسرکان حضور یابند و مردم نیز بارها مطالبات به حقشان را بیان کرده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه ما نمایندگان نیز بر رفع معضل بیکاری بسیار تأکید داریم و مکرر در مجلس عنوان کرده ایم، گفت: اخیراً تصمیم در مجلس تصویب شده که یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشته بود و به اندازه آن هم بانک های پولی برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در میان بیاورند.

مسئولان به صورت مستقیم یا غیر مستقیم توسط خود مردم انتخاب شده اند و باید به حرف مردم گوش دهند

رییس مجمع نمایندگان استان همدان اظهار کرد: موضوع گرانی و تورم نیز بارها از تریبون های مختلف به مسئولان گفته شده، بنابراین هم در جریان خواسته های مردم هستیم و هم دیگر مشکلات مردم و اینجا باید دیگر مسئولان هم پای صحبت مردم بنشینند، چرا که منصبی که در آن هستند و مسئولیتی که بر عهده دارند، مردم به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به آنان داده اند.

مردم حق دارند مشکلاتشان را بیان کنند/مردم مطالباتشان را از ظرفیت ها و مجاری قانونی پیگیری کنند

مفتح عنوان کرد: مشکل گرانی و بیکاری و مشکلات دیگر حل شدنی است، اما باید تدبیر درستی داشت و مردم را در جریان برنامه ها گذاشت و برنامه های مناسب و جامعی هم طرح ریزی شود، مردم حق دارند که مشکلاتشان را بیان می کنند، چرا که گرانی، بیکاری و تورم است و آنان نگران هستند، اما با توجه به تدابیر اندیشیده شده قانونی، در قانون ظرفیت های مناسبی برای بیان خواسته ها و مطالبات مردم تعریف شده و آنان می توانند از آن ظرفیت ها بهره بگیرند و از مجاری خودش مشکلاتشان را پیگیری کنند.

بیان مطالبات به شکل هنجارشکنانه، خواسته به حق مردم را مخدوش می کند

وی تصریح کرد: به طور قطع آن چه که می تواند این مشکلات را حل کند و خواسته مردم را به نتیجه برساند، بیان کردن خواسته ها به شکل صحیح و به دور از برخی مسائلی است که می تواند اصل مطلب را تحت الشعاع خود قرار دهد و این خواسته به حق را مخدوش کند، اگر این شائبه ها نباشد و به درستی خواسته مطرح و مستقیم به مسئول گفته شود، مشکلات حل شدنی است و البته مسئولان هم باید به دنبال حل مشکلات مردم باشند.

مخالفت با افزایش قیمت بنزین برای جلوگیری از تورم بیشتر پیگیری مطالبات مردم در مجلس بود

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه با تأکید بر اینکه بارها مطالبات مردمی در مجلس مطرح شده و تمام تلاشمان بر این بوده تا آنان به سختی نیافتند، گفت: از جمله این موارد مخالفت شدید با طرح افزایش قیمت حامل های انرژی به ویژه بنزین در لایحه دولت بود که به مجلس تقدیم کرد و تاکنون نیز ما با این افزایش قیمت که با شرایط معیشتی و اقتصادی مردم تناسبی ندارد، مخالفت داشته ایم.

مفتح ادامه داد: از همان روزهای نخست ارائه لایجه بودجه 97 به شدت با افزایش قیمت بنزین در شرایط سخت معیشتی مردم مخالفت کردیم، چرا که این افزایش تورم را بالا می برد و زمینه ساز افزایش قیمت کالاهای دیگر می شود.

وی با تأیید مطالبات به حق مردم از آنان خواست از مجاری قانونی مشکلاتشان را بیان کنند و پیگیر حل مطالباتش باشند و گفت: در این بین اغتشاش و یا تخریب اموال عمومی به صلاح نیست و تنها امنیت و آرامش ملی را زیر سوال می برد و اگر امنیت نباشد فرصت های دیگر برای بیان مطالبات و پیگیری حل آنان پیش نمی آید.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان