آخرین اخبار

18. دى 1396 - 0:44   |   کد مطلب: 32279
یکشنبه هفته گذشته در تویسرکان، اغتشاشگران علاوه بر شعارهای هنجارشکنانه دست به تخریب اموال عمومی و استفاده از سلاح های گرم و سرد حتی علیه مردم زدند، اما این اوضاع طولی نکشید که با حضور به موقع مردم و به ویژه نیروهای امنیتی در روزهای بعد، کنترل شد و این روزها مردم با تأکید بر اینکه پیشرفت اقتصادی خود را در سایه آرامش طلب می کنند، با توزیع شیرینی و میوه از حافظان امنیت تقدیر کردند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ درست هفت روز پیش بود که با حضور اغتشاشگران غیربومی در تویسرکان و تحریک تعدادی از اراذل و اوباش، تجمع غیرقانونی مردم در تویسرکان به یک باره به سمت ناامنی،  تخریب اموال عمومی و حتی تهدید جان مردم رفت، تا جایی که در کمتر از 10 دقیقه مغازه داران از ترس حمله ور شدن اغتشاشگران کرکره هایشان را پایین کشیدند و تا چند روز هم زودتر از ساعت معمول، تعطیل می کردند.

بازار تاکسیداران هم کساد شد، چرا که مردم کمتر به خیابان ها می آمدند تا مبادا دوباره اتفاقات بعدازظهر سیاه یکشنبه هفته گذشته در تویسرکان تکرار شود.

داشتن حس امنیت پس از گذشت یک هفته در تویسرکان

اما این روزها حضور فعالتر نیروهای امنیتی در گلوگاه های ورودی شهرستان، چهار راه ها، میادین و حتی عبور و مرور آنان در خیابان های اصلی، حس آرامش بخشی را در وجود مردم ایجاد کرده است، حس داشتن امنیت.

مغازه داری در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: اوضاع و احوال شهر در یکشنبه گذشته، به گونه ای بود که با شروع اغتشاشات، سریع درب مغازه ام را قفل کردم و کرکره ها را پایین کشیدم، اما به چشم خود دیدم که آشوب طلبان چگونه بر سر راهشان حتی تعدادی از وسایل مغازه داران را که در پیاده رو بود به سمت نیروهای امینتی پرتاب می کردند.

وی اظهار کرد: آشوب طلبان هرآنچه در دستشان بود بی هدف به سمت همه پرتاب می کردند، انگار نه انگار مردم در هر گوشه از خیابان هستند و آن سنگ های بزرگ به سرشان می خورد.

در یک چشم برهم زدن، بی حیایی اغتشاشگران از فحاشی و حرف های نامناسب گذشت  و به تخریب اموال عمومی و پرتاب سنگ به سمت مردم کشیده شد

احمدوند یکی از بانوان تویسرکانی نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: اغتشاشگران اصلاً توجهی نمی کردند که در بین عابران و رهگذران از میدان و خیابان اصلی شهر و یا حتی کوچه پس کوچه ها، بانوان هم حضور دارند، یا فحاشی می کردند و حرف های زشت و نامناسب می زدند و یا اینکه با پرتاب سنگ نه تنها به نیروی های امنیتی حمله کرده، بلکه تعدادی از آن سنگ ها نیز به مردم عادی برخورد می کرد.

وی تصریح کرد: آشوب طلبان به یک باره با چوب و چماق و حتی قمه و سلاح های خطرناک سرد و گرم دیگری می خواستند امنیت را در یک چشم برهم زدن، از بین ببرند که خوشبختانه در یک هفته گذشته با حضور نیروهای امنیتی آرامش به شهر بازگشته است.

هنوز تب فرزندم از مشاهده آشوب هفته گذشته، فروکش نشده است

عزیزی، یکی دیگر از همشهریان تویسرکان هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور، عنوان کرد: در روز آشوب خانه ما در نزدیکی یکی از مکان عمومی بود که توسط آشوب طلبان شیشه هایش شکسته و بخشی از آن به آتش کشیده شد، فرزند خردسالم همان شب تب کرد و هنوز بعد از گذشت یک هفته تبش فروکش نشده است.

با مشاهده و حضور نیروهای امنیتی جان تازه ای گرفته ایم

وی تأکید کرد: وحشت، اضطراب و استرس آن روز نه تنها مرا بلکه فرزندم را هم بیمار کرده است، اما خوشبختانه امروز با دیدن نیروی های امنیتی و حضورشان در شهر جان تازه ای گرفته ام.

مردم برای برقراری امنیت مجدد، آن راهپیمایی بزرگ خود علیه اغتشگران را به راه انداختند

محمدی هم که شغل آزاد دارد در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: خدا را شکر مردم این روزها بیشتر قدر امنیت را می دانند و برای برقراری امنیت مجدد و صلح و ثبات در شهرستان با حضور پرشور خود در راهپیمایی 13 دی ماه علیه اغتشاشگران، از آنان برائت جستند.

اقتصاد در سایه امنیت محقق می شود

وی عنوان کرد: همین حضور مردم با پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و خوشحالی از حضورشان در راهپیمایی، نشان داد که مردم اقتصاد را در سایه امنیت می خواهند.

محمدی تأکید کرد: اگر امنیت نباشد مغازه داران و کسبه نمی توانند به راحتی حتی تا پاسی از شب، خرج و مخارج زندگیشان را درآورند، اگر امنیت نباشد، من نمی توانم فرزندم را تنها راهی مدرسه کنم و اگر امنیت نباشد من نمی توانم تنهایی حتی برای خرید یک قرص نان به بازار بیاییم.

شهروند دیگری هم اظهار کرد: هم اینک ما امنیت کامل را در شهر احساس می کنیم و به یاری خدا نقشه اغتشاشگران راه به جایی نبرد و البته همه این موارد با حضور بصیرانه و به موقع مردم و به ویژه احساس امنیتی بود که نیروهای امنیتی در شهر به وجود آوردند.

تقدیر مردم از نیروهای امنیتی با توزیع میوه و شیرینی

به گزارش رودآور؛ اگر این روزها در تویسرکان قدم برداریم، خواهیم دید که مردم این دیار به دلیل بازگشت آرامش و امنیت مجدد به شهرشان، با توزیع شیرینی و میوه از نیروهای امنیتی تقدیر می کنند، حتی برخی از مردم وسایلی برای گرم شدن آن دسته از نیروهای امنیتی که در خیابان ها هستند، چوب مهیا کرده، تا آنان سوز و سرمای تویسرکان را کمتر احساس کنند.

کمی که سرمان را هم بچرخانیم خواهیم دید که هستند برخی خانواده های تویسرکانی که برای نیروهای امنیتی وعده های غذایی یا میان وعده هایی دیگر تهیه و با چه ذوق و شوقی تنها برای تقدیر از آنان تقدیم می کنند.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان