آخرین اخبار

29. دى 1396 - 11:31   |   کد مطلب: 32455
"آیین دایره زُدایی از یک درگچ مانده قفقازی" عنوان نمایشنامه هنرمندان تویسرکانی به نویسندگی و کارگردانی "سجاد طهماسبی" است که قرار است روز جمعه ششم بهمن ماه سال جاری در تالار هنر به عنوان یکی از28نمایش راه یافته به سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به روی صحنه رود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با میزبانی ۲۸ اثر نمایشی در بخش های مختلف خود از روز گذشته یعنی  ۲۸ دی، به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

جشنواره سال جاری با دبیری فرهاد مهندس پور از تا هشتم بهمن ماه سال جاری ادامه دارد.

و اما شهرستان تویسرکان، از آنجا که با فرهنگ و هنر رابطه نزدیکی دارد، کارگردانان و نیسندگانی در دل خود پرورش داده است که نه تنها در جشنواره های مختلف استانی بلکه در جشنواره ای ملی نیز خوش درخشیده اند، تا جایی که در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شاهد اجرای نمایش آیین دایره زدایی به عنوان یکی از28نمایش راه یافته به جشنواره در سراسر کشور هستیم.

"آیین دایره زُدایی از یک درگچ مانده قفقازی" عنوان نمایش هنرمندان تویسرکانی به نویسندگی و کارگردانی "سجاد طهماسبی" است که قرار است روز جمعه ششم بهمن ماه سال جاری در تالار هنر به روی سن رود.

از این رو به گفت و گو با سجاد طهماسبی گردان معروف تئاتر استان همدان نشستیم.

وی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: گروه نمایشی با با نام "قاب خالی" چندین و چند سال است فعالیت های افتخار آمیزی برای تویسرکان داشته است و راه یابی به تئاتر فجر از جمله این افتخارات است.

وی به معرفی بازیگران نمایش "آیین دایره زُدایی از یک درگچ مانده قفقازی"  پرداخت و اظهار کرد: وحید قلخانباز، فاطمه بیات، صادق قمری، سجاد باقری،  متین ظاهری، علیرضا مهران، امین مظفری، ملیکا گلمیرزایی، فاطمه اسفندیاری، پیمان نوری، صبا مالمیر، هدیه عبدالملکی، حسین عبدالمنافی، علی اصغر تکلو و رعنا فراهانی بازیگران این نمایش هستند.

این کارگردان تئاتر افزود:  اجرای موسیقی نمایش بر عهده حسین درویشی، محمد نیکومنش و فرزاد ظاهری است و امین مظفری طراح صحنه و آکسسوار و نیز امین الوندی طراح نور است.

طهماسبی با بیان اینکه طراح لباس و منشی صحنه،  فاطمه شاه میرزایی و طراح پوستر و بروشور، وحید نقیئی هستند، تصریح کرد: سجاد باقری، دستیار کارگردان، ملیکا گلمیرزایی گریم و عکاس نمایش را هم نرگس دارایی و علی موسوی عهده دار هستند.

وی مدت زمان اجرای نمایش را 70 دقیقه اعلام کرد و با اشاره به خلاصه ای از آن گفت: نمایش آیین دایره زدایی از یک در گچ مانده قفقازی  بر اساس ایده معروف دایره گچی قفقازی و تلفیق آن با ماجرای حضرت نوح ساخته شده است.

این کارگردان تویسرکانی اظهار کرد: این نمایش داستان دختری را روایت می کند که در دایره گچی قفقازی سال ها منتظر است تا مادر واقعیش به سراغش آمده و او را به سمت خود بکشد، اکنون 25 ساله شده و هنوز مادرها برای کشیدنش نیامده اند. تا اینکه فردی ظاهر می شود که مدعی است کشتی نجاتی ساخته و همه مردم به او ایمان آورده اند به جز همین دختر و  این دختر هم باید به او ایمان بیاورد، اما دختر می گوید تا مادرش را پیدا نکند ایمان نمی آورد و ما بقی ماجرا را در نمایش مشاهده می کنید.

به گزارش رودآور، سجاد طهماسبی متولد 1363 خرم آباد و دارای مدرک کارشناسی تئاتر گرایش طراحی صحنه از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.

از افتخارآفرینی های این کارگردان می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1395 نویسندگی و کارگردانی نمایش "مجلس مچاله خوانی" در جشنواره سی و پنجم فجر

1395 نویسندگی نمایشنامه "گنبد به دوش" به کارگردانی پوپک عظیم پور در جشنواره پانزدهم تهران مبارک

1394 نویسندگی و کارگردانی نمایش "مردان مداربسته" در جشنواره تیاتر استان همدان و معرفی به جشنواره فجر

1393 نویسندگی و کارگردانی نمایش "|فردهای منحصر به فرد" در جشنواره تیاتر استان همدان و شرکت در جشنواره تیاتر منطقه ای گناوه

1390 نویسندگی و کارگردانی نمایش "سونامی به صرف چای" در جشنواره تئاتر استان همدان

1388 نویسندگی و کارگردانی نمایش "انگیزه های مرسوم" در جشنواره تئاتر استان همدان و معرفی به جشنواره منطقه ای رودسر

1387 نویسندگی و کارگردانی نمایش "یک دیروز مداوم" در جشنواره تئاتر استان همدان

جوایز:

1392 کسب رتبه برگزیده نمایشنامه نویسی و کارگردانی برای نمایش مجلس حامله خوانی از پانزدهمین جشنواره تئاتر تجربه

1396 کسب رتبه اول نمایشنامه نویسی و دوم کارگردانی برای نمایش مجلس مچاله خوانی از جشنواره تئاتر استان همدان

1395 کسب رتبه دوم نمایشنامه نویسی و دوم کارگردانی برای نمایش بلوغ بشر در آشپزخانه تقدیر از جشنواره تئاتر استان همدان

1395 کسب رتبه برگزیده کارگردانی و تقدیر نمایشنامه نویسی از جشنواره تئاتر باران استان تهران برای نمایش مردان مدار بسته

** مجموعه خبری رودآور، مانند همیشه برای هنرمندان تویسرکانی حاضر در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر آرزوی موفقیت در تمامی بخش ها را از خداوند متعال خواستار است.

زنگنه

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان