آخرین اخبار

7. بهمن 1396 - 22:06   |   کد مطلب: 32593
کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه مقایسه ایران با کشورهای غربی از هر نظر جاهالانه است یا مغرضانه، گفت: شبکه های غریی با اخبار ژورنالیستی به دنبال تطهیر دروغین پهلوی ها هستند در حالی که واقعیت موضوع چیز دیگری است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در آستانه آغاز چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، انقلابی که با ریخته شدن خون های بسیاری به ثمر نشست تا حکومت طاغوتی پهلوی و 2500 ساله شاهنشاهی در ایران فرو ریزد، اما از همان روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هستیم که معاندین نظام از هر روشی برای تطهیر پهلوی‎ها در افکار عمومی بهره می گیرند و شبکه‎های پیام‎رسان متعدد و تبلیغات گسترده ماهواره ای با دروغ‎پراکنی درحال تطهیر آن ها هستند، تا انقلاب اسلامی را بی خاصیت جلوه دهند در حالی که واقعیت طور دیگری است و در این زمانه آنچه که موضوع و ریشه دشمنی ها را برملا می سازد بیان حقایق موجود از درخشش های مسائل مختلف پس ازانقلاب 57 ایران است.

در این باره به گفت و گو با کارشناس مسائل سیاسی داخلی و بین المللی نشستیم.

اگر آمارهای واقعی را در کنار هم قرار دهیم مقایسه منطفی و منصفانه ای درباره رشد همه جانبه ایران پس از پیروزی انقلاب داریم

«محمود قاسمی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: برای رسیدن به یک قضاوت منطقی در شرایط قبل و بعد از انقلاب در جمهوری اسلامی ایران، بهترین اقدام مراجعه به آمارهایی است که از مراجع رسمی و دانشگاهی یا مراجع بین المللی  به دست می آید، می شود در هر سال نسبت به آمارهایی که درباره مسائل مختلف سیایسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی نظامی ایران ارائه می دهند با کنار هم قرار دادن آن ها یک قضاوت و مقایسه منطقی درباه نظام جمهوری اسلامی ایران و رژیم منحوس پهلوی انجام داد.

با وجود افزایش جمعیت کل کشور، تنها سه و نیم میلیون بشکه صادرات نفتی داریم

وی اظهار کرد: در سال 56 ، 35 میلیون نفر جمعیت کشور بوده و روزانه پنج و نیم میلیون بشکه در روز صادرات نفتی داشتیم، هم اینک با وجود آن که جمعیت کشور بیش از 80 میلیون نفر است کمتر از سه و نیم میلیون بشکه صادرات نفتی داریم، همچنین طبق آمارهای موجودی که در مراکز دانشگاهی وجود دارد قبل از انقلاب 65 درصد جمعیت کشور روستایی بوده و 35 درصد شهرنشین، که این آمار امروزه به طور کامل برعکس شده است به گونه ای که هم اینک کمتر از 35 درصد روستایی و بیش از 65 درصد یعنی در حدود 70 درصد از جمعیت کشور شهر نشین هستند.

نرخ باسوادی قبل از انقلاب 40 درصد بود  پس از آن بیش از 90 درصد شد/قبل از انقلاب 50 درصد جمعیت ایران زیر خط فقر بود و امروز به کمتر از 10 درصد رسیده

این کارشناس مسائل سیاسی افزود نرخ با سوادی قبل از انقلاب کمتر از 40 درصد بود، این آمار امروز به بیش از 90 درصد نرخ باسوادی کشور رسیده است و طبق آمارهای جامعه جهانی قبل از انقلاب از کل جمعیت  35 میلیون نفری ایران، 50درصد زیرخط فقر بودند که رسمی و بین المللی است، در حالی که این آمار امروز به کمتر از 10 درصد رسیده است.

در شاخص بهداشت و درمان پیشرفت های چشمگیری داشتیم

قاسمی تصریح کرد: یکی از شاخص هایی که می توان درباره نظام جمهوری اسلامی ایران قضاوت کرد، شاخص درمان و خدمات پزشکی و بهداشتی است، به عنوان نمونه تعداد تخت های بیمارستانی قبل از انقلاب حداکثر55 هزار تخت بوده، که امروز به بیش از 300 هزار تخت رسیده و همچنان رو به افزایش است و رشد پنج برابری را نشان می دهد.

وی عنوان کرد: تعداد خانه های بهداشت روستایی قبل از انقلاب در کل کشور دو هزار و 400 باب بود، امروز با 21 هزار خانه بهداشت فعال روستایی، رشد هشت برابری رخ داده است و همچنین تعداد مراکز بهداشتی و درمانی در شهرها حداکثر 800 مرکز بوده و اما امروز به بیش از چهار هزار مرکز بهداشتی و درمانی رسیده که رشد پنج برابری در کشور را نشان می دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: تعداد دانشجویان رشته های پزشکی قبل از انقلاب 23 هزار نفر بوده در حالی که هم اینک بیش از 60 هزار نفر است و تعداد پزشکان متخصص در کل کشور قبل از انقلاب هفت هزار نفر بوده و امروز جمعیتی بیش از 100 هزار نفر را به عنوان پزشکان متخصص داریم.

قبل از انقلاب از کشورهایی همچون هند، بنگلادش و پاکستان، پزشک وارد می کردیم!

قاسمی گفت: یکی از موارد دیگر آن است که قبل از انقلاب ما از کشورهایی همچون هند، بنگلادش و پاکستان پزشک وارد می کردیم آن هم به دلیل اینکه پزشک نداشتیم و آنان نیز زبان ما را نمی دانستند و ارتباطشان با مردم بسیار سخت بود و از طرفی هم چندان پزشکان ماهری نسبت به سایر پزشکان نبودند، در حالی که امروز به برکت جمهوری اسلامی از ده ها کشور بیمار پذیرش می کنیم.

وی افزود: امروز موضوع پزشکان و جراحان ایرانی در حوزه قلب و عروق و مغز و اعصاب به شهرت جهانی دست یافته اند، بسیاری از کشورهای منطقه غرب آسیا به ویژه افراد متمکن و آنانی که می توانند حتی به کشورهای اروپایی برای درمان هم بروند، هم به دلیل مهارت پزشکان ایرانی و هم هزینه مناسبی بیمارستان های ما، با رغبت به ایران می آیند و زیر دست پزشکان ایرانی عمل می شوند.

در حوزه هوا و فضا جزء 10 کشور برتر جهان هستیم

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در حوزه هوا و فضا جز 10 کشور برتر جهان هستیم، مثل فرستادن ماهواره به فضا، فرستادن و بازگرداندن موجود زنده پس از فرستادن به فضا که در دولت گذشته اتفاق افتاد، همچنین در چند مورد که امروز می توانیم به عنوان علم روز به آن اشاره کنیم از جمله نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی، شکافت هسته ای، سلول های بنیادین، تولید رادیوداروها و ساخت ماهواره در این حوزه هایی که امروز حوزه های نخست جهانی از لحاظ علمی محسوب می شوند، نظام جمهوری اسلامی در بین 60 کشور اسلامی مقام دوم را دارد و در کل کشورهای دنیا مقام نوزدهم را و این آماری است که مجامع دانشگاهی به عنوان یک آمار رسمی اعلام کرده اند.

قاسمی تصریح کرد: یعنی در این موارد علمی مقام نوزدهم جهان را داریم که مشاهده می کنیم اگر به این نکات مهم با دیدگاه منطقی و فراجناحی نگاه کنیم، پیشرفت های بالایی به دست آورده ایم.

تولید گندم قبل از انقلاب تنها برای یک ماه جمعیت ما را کفاف بود/امروز با تولید 14 میلیون تن گندم در کشور خودکفا شده ایم

وی ادامه داد: در تولید گندم، حداکثر تولید گندم ما در قبل از انقلاب تنها برای یک ماه خوراک کشور آن هم جمعیت 36 میلیونی کافی بود و کشور  را تأمین می کرد، امروز با رقم تولید بیش از 14 میلیون تن به خودکفایی در تولید گندم رسیدیم و همچنین سازمان غله  جهانی یعنی فاو اعلام کرده که تولید ده ها رقم محصولات کشاورزی در ایران اعم از میوه و سایر تولیدات قبل از انقلاب حداکثر 28میلیون تن بوده که هم اینک به 120 میلیون تن در سال رسیده است و رشد 70 درصدی را نشان می دهد و باید گفت در حوزه تولید شکر قبل از انقلاب چهار و نیم میلیون تن تولید داشتیم و هم اینک به 10 میلیون تن رسیده است.

قبل از انقلاب بیش از 90 درصد تجهیزات دفاعی و نظامی ما از امریکا و اسرائیل غاصب وارد می شد/امروز در منطقه در حوزه تولید محصولات دفاعی حرف اول را می زنیم

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: در موضوعاتی دفاعی و امنیتی طبق آمارهای موجود بیش از 90 درصد تجهیزات دفاعی مورد نیاز ایران قبل از انقلاب  از امریکا و اسرائیل غاصب وارد می شد، اما امروز در حوزه های دفاعی به جایگاهی رسیده ایم که در منطقه غرب آسیا حرف اول را می زنیم به ویژه در حوزه موشکی.

پیشرفت های حوزه راه ها زمینی و هوایی و حوزه مخابراتی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست

قاسمی همچنین گفت: قبل از انقلاب راه های ارتباطی کشور حداکثر 170 هزار کیلومتر بوده اما امروز به یک میلیون و 200 هزار کیلومتر رسید است و نیز ما قبل از انقلاب در چند شهر انگشت شمار، فرودگاه داشتیم که می توانستند سفر هوایی داشته باشند، امروز علاوه بر مراکز استان ها در بسیاری از شهرستان ها هم توان مسافرت هوایی را داریم.

وی افزود: طبق آمارهای موجود قبل از انقلاب، کل شماره تلفن ثابت در کشور در شهر و روستا 850 هزار شماره بوده، اما امروز بیش از 100 میلیون تلفن ثابت و همراه در کشور داریم و نیز طبق اسنادی که شرکت مخابرات اعلام کرده کل روستاهایی که قبل از انقلاب از تلفن برخوردار بودند 512 روستا بوده در حالی که هم اینک  97 درصد روستای کشور تلفن ثابت و همراه دارند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: درباره فعالیت های عمرانی و موضوع سدسازی قبل از انقلاب در کل کشور 19 سد وجود داشته که آن هم شرکت های امریکایی، آلمانی، اتریشی و ایتالیایی احداث می کردند و ایرانی ها دخالتی نداشتند، امروز در کشور ما 200 سد وجود دارد که به دست مهندسان ایرانی ساخته شده و با افتخار می توانیم اعلام کنیم که ایران در این روزها در سدسازی در آسیا رتبه نخست و در جهان رتبه سوم را به خود اختصاص داده است که همه نشان دهنده رشد مهندسان داخلی است.

قاسمی تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب مهندسان ما با تأسی به جمله امام راحل(ره) که فرمودند"ما می توانیم" حتی در دیگر کشورهایی همچون کنیا، بولیوی، آرژانتین و بسیاری از کشورهای حتی امریکای لاتین سدسازی می کنند.

پیشرفت های حوزه تولید مور ماشین و فولاد را نمی توان نادیده گرفت

وی اظهار کرد: در حوزه صنعت ساخت موتورهای مختلف ماشین رشد بالایی داشتیم، به طوری که سالیانه دومیلیون دستگاه موتور ماشین در کشور تولید می شود، در صنعت خودروسازی هم گرچه ایرادها و انتقادهایی که البته درست هم هست وجود دارد اما کشور ما هم اینک به بیش از 12 کشور دنیا ماشین ساخت خودش را صادر می کند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: در حوزه فولاد حداکثر قبل از انقلاب 670 تن در سال تولید فولاد داشتیم الان به 20 میلیون تن رسیده است و در حوزه سیمان قبل از انقلاب جز کشورهای ضعیف بودیم، امروز تولیدات سیمان ما سالانه به بیش از 80 میلیون تن رسیده است.

قبل از انقلاب تنها 9 شهر گاز شهری داشتند

قاسمی ادامه داد: در گاز شهری در کل کشور قبل از انقلاب 9 شهر گاز شهری داشت در حالی که امروز بیش از 90 درصد شهرهای ما از نعمت گاز شهری برخوردار هستند و همچنین در ساختن بلندمرتبه سازی به طور معمول آنچه که در قبل از انقلاب بوده، مهندسان خارجی می ساختند، اما امروز به دست توانمند مهندسان داخلی انجام می شود.

وی با اشاره به سخنان امام خامنه ای(مدظله العالی) در روز نخست سال جاری در حرم مطهر رضوی، گفت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران خدمات زیرساختی نسبت به بعد از انقلاب 20 برابر، سدسازی در کشور 30 برابر، تولید برق14 برابر، صادرات غیرنفتی 57 برابر، تولید موادپتروشیمی 30برابر، تولید فولاد15 برابر، ارائه مقالات علمی 16برابر و تعداد دانشجویان 25 برابر شده است.

اصل مقایسه ایران اسلامی با کشورهای غربی غلط است و تنها برای ایجاد یأس و ناامیدی در افکار جوانان ما عنوان می شود

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: اینکه هرزچندگاهی برخی افراد مغرض یا آن هایی که به دلیل عدم داشتن اطلاع کافی، ایران را با کشورهایی همچون فرانسه و آلمان مقایسه می کنند، باید به آنان گفت در ابتدا اصل مقایسه غلط است، چرا که زمانی فردی خانه ای  در یک محدوده از یک شهر به طور مثال در محدود پایین شهر دارد، نمی تواند خانه اش را با بالای شهر مقایسه کند، این خانه در آن منطقه با خانه های اطرافش می بایست در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مقایسه شود و نه با خانه های بالای شهر.

قاسمی تصریح کرد: حال ما کشوری هستیم در قاره آسیا، اینکه کسی ادای روشنفکری و باسوادی می کند و می آید به دلیل آن که ذهن جوانان ما را با یأس و ناامیدی مواجه کند، ایران را با کشورهای اروپایی مقایسه می کند، در مجموع اصل مقایسه غلط است.

مقایسه ایران با کشورهای غربی از نظر پیشرفت جاهالانه یا مغرضانه

وی تأکید کرد: نه اینکه حق ما نیست که رشد کنیم، اتفاقاً ما معتقدیم مردم عزیز ما به قدری بزرگ هستند و به قدری احترامشان بالا است که باید بهترین شرایط زندگی و رفاه را داشته باشند و در این مطلب شکی نداریم، اما افرادی که ناآگاهانه یا مغرضانه می آیند و کشورهای پیشرفته اروپایی را در مقابل ایران قرار می دهند، این مقایسه جاهالانه یا مغرضانه است و پشتوانه منطقی ندارد.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: ما اگر شرایط امنیتی، سیاسی، فرهنگی و نظامی جمهوری اسلامی ایران را می خواهیم مقایسه کنیم باید با کشورهایی از جمله عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه و آذربایجان مقایسه کنیم، چرا که ما کشوری در این منطقه و با این همسایه ها هستیم، اینکه بیاییم برای آن که ذهن افرادی همچون دانشجویان را به شکلی دیگر هدایت کنیم، صحیح نیست.

کشورهای اروپایی با تلاشی 70 ساله بدون هیچ گونه مزاحمتی پیشرفت کردند/ایران اسلامی در کمتر از 40 سال با تمام مزاحمت های بیگانگان رشد کرد

قاسمی گفت: ابتدا باید گفت کشورهای اروپای 70 سال تلاش کردند، هیچ مزاحمتی همچون مزاحمت هایی که ما از سوی دشمنان خود داریم هم نداشتند، در طول 70 سال توانستند خودشان را به این مرحله برسانند ما 40 سال است که انقلابمان را به سرانجام رساندیم، 10 سال آن که کل کشور درگیر جنگ بود، هشت سال دفاع مقدس و دو سال هم گروهک ها تا قبل از جنگ تحمیلی کشور را بهم ریخته بودند.

وی افزود: همچنین دشمنان نظام ملت ما را با ترورها، تحریم ها و کودتاها رها نکردند و در این 30 سالی هم که نظام جمهوری اسلامی می خواست بدون دردسر کارها را پیش ببرد،مشاهده می کنیم که نمی توان حتی یک ماه را هم نام برد که کشور و ملت مزاحمت و دردسر، تحریم و اذیت و آزار از سوی بیگانگان نداشته است، با این وجود از همه نظر به ویژه در حوزه های زیرساختی پیشرفت های خوبی به همت جوانان این مرز و بوم به دست آورده ایم.

اینکه ما می گوییم مردم باید جلوتر از این باشند این حق مردم است، این همان آگاهی است که حضرت امام(ره) به ملت ما داد

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: پس اگر منصفانه مقایسه کنیم نظام جمهوری اسلامی با وجود این همه مشکلات بسیار نقاط درخشان و قابل تحسینی در پرونده خود دارد و در تمام زمینه ها مردم عزیز ما پیشرفت داشته اند، البته اینکه ما می گوییم مردم باید جلوتر از این باشند این حق مردم است، این همان آگاهی است که حضرت امام(ره) به ملت ما داد.

قاسمی تصریح کرد: در حقیقت این حق،  همان بصیرتی است که به برکت انقلاب ایجاد شده و امروز جوانان ما می گویند که حق ما بیشتر از این است، بنابراین کسانی که به صورت مغرضانه یا ناآگاهانه می آیند به طور مثال موضوع راه آهن و دیگر مسائل قبل از انقلاب را مطرح می کنند، اگر به آمارهای رسمی در هر دولتی چه چپ و چه راست که دولت ها در رابطه با پیشرفت های نظام داده اند، دقت کنند و نگاهی بیاندازند، می دانند که نباید از نظر علمی  و عقلی ارزشی برای حرف های بیگانگان قائل شوند.

شبکه های غریی با اخبار ژورنالیستی به دنبال تطهیر دروغین پهلوی ها هستند 

وی تأکید کرد: مطرح شدن این گونه قیاس های نابه جا، یک سری اخبار ژورنالیستی برای انحراف افکار عمومی و در ظاهر تطهیر کردن پهلوی های خائن به ملت است، که ما برای این نوع کارهایی که تنها برای ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه به ویژه در جوانان از طرف مخالفین نظام و از سوی شبکه های معاند ایران اسلامی مطرح می شود، ارزشی قائل نیستیم.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: ما معتقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران با تمام این دردسرهایی که هم اتحادیه اروپا و هم امریکا و هم برخی از شیوخ منطقه برای ملت ما ایجاد کرده اند، بسیار رشد قابل تحسین و قبولی داشته ایم که به یاری خدا به برکت همین حوانان عزیز این راه پر افتخار را ادامه می دهیم.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان