آخرین اخبار

22. مرداد 1397 - 23:22   |   کد مطلب: 32644
از سطوح برفی نور فرابنفشی بازتابش می‌شود که قرار گرفتن بیش‌از حد در معرض آن می‌تواند به برف کوری منجر شود.

 به گزارش رودآور به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

خطرات استفاده بیش از حد از گوشت قرمز 

گوشت مهمترین منبع تامین پروتئین است، می‌توان گوشت را در سه دسته گوشت قرمز، گوشت طیور و گوشت دریایی تقسیم کرد.

گوشت گاو، گوسفند، گوساله و شتر از پرمصرف‌ترین گوشت‌های قرمز هستند؛ باید بدانید که گوشت قرمز علاوه بر دارا بودن مواد ضروری همچون آهن، روی و ویتامین‌های گروه B، از منابع اصلی چربی اشباع است؛ به همین دلیل مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان پستان و سرطان روده بزرگ را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد؛ همچنین مصرف زیاد گوشت قرمز موجب ابتلا یا تشدید بیماری نقرس می‌گردد؛ در اثر تجزیه پروتئین‌ها در بدن اسید اوریک تولید می‌شود و بیماری نقرس هم به دلیل مقدار اسید اوریک خون بالا است.

  [برف کوری چیست/ خطرات استفاده بیش از حد از گوشت قرمز / راهی برای لیز نخوردن در روزهای برفی/ خواص شگفت انگیز زردچوبه ]

درمان مشکلات گوارشی با این ویتامین 

محققان دریافته‌اند که مصرف ویتامین D در افراد مبتلا به سندروم روده تحریک‌پذیر، علاوه بر تسکین درد‌های شکمی و کاهش نفخ، یبوست و اسهال؛ موجب تقویت کیفیت زندگی آن‌ها می‌شود. 
علاوه بر این موارد، کمبود ویتامین D خطر ابتلا به سرطان روده را هم افزایش می‌دهد و موجب بیماری التهاب روده می‌شود. 
به همین منظور توصیه می‌شود مبتلایان به سندروم روده تحریک پذیر همواره میزان ویتامین D خود را از طریق آزمایش مشخص و در صورت لزوم و با تشخیص پزشک از مکمل این ویتامین استفاده کنند.

  [برف کوری چیست/ خطرات استفاده بیش از حد از گوشت قرمز / راهی برای لیز نخوردن در روزهای برفی/ خواص شگفت انگیز زردچوبه ]
راهی برای لیز نخوردن در روزهای برفی 

لیز خوردن در روز‌های برفی همواره دردسرساز است؛ در حقیقت فشار پا بر روی یخ موجب افزایش ذوب یخ شده و یک لایه نازک از آب بین یخ و کفش به وجود می‌آید؛ این لایه سیال عامل لیز خوردن پا در روز‌های برفی است. 
بهتر است بدانید که بهترین روش برای پیاده‌روی در روزهای برفی، قرار دادن پا به شکل عمودی روی  سطوح یخ‌زده است، پایتان را روی زمین نکشید و محکم و آهسته قدم بردارید؛ همچنین از کفش‌های آج‌دار و ساق بلند استفاده کنید. 

به نظر می‌رسد پوشیدن جوراب هم موثر باشد؛ افرادی که جوراب به پا داشته باشند، به نسبت دیگران کمتر روی برف و یخ لیز می‌خورند.

[برف کوری چیست/ خطرات استفاده بیش از حد از گوشت قرمز / راهی برای لیز نخوردن در روزهای برفی/ خواص شگفت انگیز زردچوبه ]

خواص شگفت انگیز زردچوبه 

بسیاری از ما زردچوبه را برای رنگ، عطر و طعم آن استفاده می‌کنیم؛ اما باید بدانید که این ادویه خواص فوق العاده‌ای هم دارد. 
زردچوبه حاوی ماده‌ای به نام کورکومین است که موجب تسکین روده و بهبود انواع زخم می‌شود؛ کورکومین التهاب در بدن را کاهش می‌دهد و با اثر بخشی روی جریان گردش خون، موجب بهبود عملکرد مغز، حافظه و تمرکز می‌شود؛ به همین دلیل برخی زردچوبه را داروی سالمندانمی‌نامند. 
زردچوبه می‌تواند استرس و احساس خستگی را هم کاهش دهد.

برف کوری چیست؟

تاکنون تجربه کرده‌اید که نگاه کردن طولانی مدت به سطوح برفی چشمانتان را اذیت می‌کند؛ باید بدانید که از سطوح برفی نور فرابنفشی بازتابیده می‌شود که قرار گرفتن بیش‌ از حد در معرض آن حتی می‌تواند به برف کوری (Photokeratitis) منجر شود؛ در برف کوری عملکرد قرنیه چشم به شدت مختل می‌شود. 
استفاده از عینک آفتابی خصوصا عینک دوربسته (عینکی که کنار‌های آن نیز نیز دارای پوشش است) می‌تواند در جلوگیری از برف‌کوری مفید باشد؛ بهتر است زیاد هم به برف خیره نشوید.

  [برف کوری چیست/ خطرات استفاده بیش از حد از گوشت قرمز / راهی برای لیز نخوردن در روزهای برفی/ خواص شگفت انگیز زردچوبه ]

راه های جلوگیری از چاقی ناشی از یائسگی  

در تمامی افراد حفظ وزن متعادل و داشتن اندام متناسب با افزایش سن سخت‌تر و دشوارتر می‌شود؛ این موضوع در زنان بیشتر به دلیل تغییرات هورمونی دوران یائسگی است که با افزایش ریسک تجمع چربی همراه است. 
البته افزایش وزن در زنان تنها به دلیل هورمون‌ها نیست؛ به طور کلی با افزایش سن، حجم توده عضلانی بدن کمتر شده و میزان چربی‌ها بیشتر می‌شود. 
برای جلوگیری از چاقی در سنین یائسگی، چند راه حل ساده توصیه شده است؛ یکی از این راه‌حل‌ها نوشیدن آب به میزان کافی است؛ معمولا نوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز توصیه می‌شود. 
تمرین‌های روزانه ورزشی و نرمش صبحگاهی؛ پرهیز از مصرف روغن‌های با ترانس بالا و غذا‌های پرچرب، استفاده بیشتر از لبنیات و غذا‌های حاوی فیبر مانند میوه و سبزیجات را هم فراموش نکنید.

انتهای پیام/ 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان