آخرین اخبار

19. بهمن 1396 - 22:21   |   کد مطلب: 32817
مدرس بین المللی غواصی و مسئول امداد و نجات در سیلاب هلال احمر استان همدان از برگزاری مانور عملیاتی "نجات در آب های یخ زده" در همدان خبر داد.

 «داوود شهدوستی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: مانور تخصصی نجات در آبهای یخ زده ( ice rescue operation) با رویکرد امداد و نجات در آب های یخ زده با حضور نجاتگران غواص هلال احمر شهرستان های استان همدان امروز نوزدهم بهمن ماه، در سد اکباتان همدان برگزار شد.

وی اظهار کرد: در این مانور مهارت های خود نجاتی، روش های دسترسی به غریق، شیوه های نجات، کارگاه های نجات تخصصی و انتقال مصدوم و حیات بخشی و CPR در قالب مانور عملیاتی انجام گرفت.

مسئول امداد و نجات در سیلاب هلال احمر استان همدان افزود: در این مانور نجاتگران با مهارت های خود نجاتی در آب های یخ زده و انواع وسایل و ابزار های نجات آشنا شده و مهارت های تخصصی را به صورت عملی تمرین کردند.

شهدوستی تصریح کرد: این کورس عملیاتی مطابق با استاندارد های جهانی رشته نجات در محیط های آبی بوده که توسط اغلب سازمان های امدادی کار می شود. 
وی عنوان کرد: دوره های آموزشی و مانور های تخصصی در شرایط خاص هر ساله توسط معاونت امداد و نجات هلال احمر استان همدان برگزار و نجاتگران در این دوره ها با آخرین تخصص های نجات در محیط های واقعی آشنا می شوند.
به گزارش رودآور؛ در این دوره مهدی ربیعی غواص2ستاره بین المللی تویسرکانی نیز  حضور داشته است، ربیعی از رؤسای جمیعت هلال احمر و اداره ورزش شهرستان تویسرکان که زمینه حضورش را در این مانور فراهم کردند تقدیر و تشکر کرد.

زنگنه 

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان