آخرین اخبار

3. اسفند 1396 - 15:28   |   کد مطلب: 33024
معاونت فنی صدا و سیمای مرکز همدان با بیان اینکه شکل قطع شدن سیگنال های تلویزیونی در مواقع باد و باران در اکثر موارد ناشی از عدم تنظیم دقیق آنتن ها است، گفت: در چند روز آینده فایل آموزشی تنظیمات دقیق گیرنده های دیجیتال را صدا وسیمای مرکز همدان تهیه کرده و خدمت همه استانی ها پخش می شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ چندی است که شهروندان تویسرکانی از نحوه دریافت سیگنال های تلویزیونی گلایه مند هستند و این مطلب را به روش های مختلف بیان کرده اند

از جمله اینکه یکی از این شهروندان عنوان کرده که چرا باید تمامی شهرستان ها از لحاظ اآنتن دهی شبکه دیجیتال بدون مشکل باشند به جز تویسرکان؟ چرا هنگام بارش باران یا برف سریع شبکه های دیجیتال قطع می شوند؟ چرا شهرستان های دیگه تمامی کانال های دیجیتال اعم از تماشا، شما، العالم، الکوثر، امید و ایران کالا را دارند به جز تویسرکان؟

و یا اینکه شهروند دیگری هم اظهار کرده که مگر تویسرکان بیشترین حجم پوشش دیجیتال تلویزیون را ندارد، پس چرا بعضی شبکه ها به خوبی دریافت یا به طور کامل دریافت نمی شود مثل شبکه تماشا.

گرچه در پاسخ یک منبع آگاه آمده بود که "دریافت شبکه هایی همچون تماشا و اچ دی تنها برای مراکز استانها را درنظر گرفته شده است.
در استان همدان هم این امکان در فرستنده های شهر همدان تعبیه شده اما برخی از شهرستانهای شمالی  به علت نزدیکی به شهر همدان امکان دریافت دارند.
تویسرکان ملایر اسدآباد ونهاوند امکان دریافت شبکه های مذکور را ندارند.
و مطلب آخر اینکه، منظور از پوشش دیجیتال، گستردگی دریافت دیجیتال در کل جغرافیای شهرستان تویسرکان است."

در این باره همچنین «احمد ارجمندیان» معاونت فنی صدا و سیمای مرکز همدان به خبرنگار رودآور، گفت: شکل قطع شدن سیگنال های تلویزیونی در مواقع باد و باران در اکثر موارد ناشی از عدم تنظیم دقیق آنتن ها است.

وی اظهار کرد: در زمان پخش تصاویر به صورت آنالوگ، تنظیم آنتن تلویزیون بسیار ساده تر بود به طوری که از روی تصاویر امکان تنظیم وجود داشت ولی در سیستم دیجیتال از روی تصاویر نمیتوان جهت درس آنتن را تنظیم کرد.
معاونت فنی صدا و سیمای مرکز همدان افزود: در انتشار دیجیتال سیگنال های تلویزیونی میزان دریافتی سیگنال از طریق منوی کانال یابی دستی باید دیده شود و بر طبق آن جهت آنتن را جهت دریافت حداکثر دریافتی تنظیم کرد.
ارجمندیان تصریح کرد: اغلب هموطنان عزیز با حداقل سیگنال گیرنده های خود را تنظیم می کنند(بسنده کردن به داشتن تصاویر شبکه های تلویزیونی) و در مواقعی باد و باران این حداقل هم از حد استاندارد پایین تر آمده و تصاویر شطرنجی می شوند.

وی عنوان کرد: در چند روز آینده فایل آموزشی تنظیمات دقیق گیرنده های دیجیتال را صدا وسیمای مرکز همدان تهیه کرده و خدمت همه عزیزان پخش می شود.
معاونت فنی صدا و سیمای مرکز همدان ادامه داد: در ضمن سیستم سیگنال رسانی زمینی شهرهای نهاوند، تویسرکان و اسدآباد با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان راه اندازی شده که در تاریخ 16 بهمن ماه سال جاری به صورت رسمی بهره برداری و افتتاح شد با بهره برداری از سیستم مذکور فرستنده های اصلی این سه شهر از وابستگی به ماهواره بی نیاز شدند.

به گزارش رودآور؛ امید آن که متولیان امر هم و غم خود را درپاسخگویی به مطالبات مردم بدانند و هرچه سریعتر مشکلات دریافت سیگنال های تلویزیونی مرتفع شود.
زنگنه 
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان