آخرین اخبار

7. اسفند 1396 - 7:57   |   کد مطلب: 33084
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه استعمار همتراز با نفوذ است، گفت: دراویش افراطی در صدر گروه هایی هستند که استعمارگران تلاش می کنند آنان را تحت سیطره خود بگیرند و اسناد و اعترافات، سرنخ ها و عدله های فراوانی وجود دارد که انگلیسی ها به شدت به جریان صوفیه و متصوفه از باب اختلاف بنداز و حکومت کن در ایران علاقه مند هستند.

به گزارش خبرنگار رودآور، این روزها دشمن از برنامه های مختلف در راستای پروژه های نفوذ در کلان کشور گرفته تا اقشار مختلف مردم به خصوص اقلیت ها در راستای تهی کردن نطام بهره گرفته است.

در این باره «سیدمحمد معصومی» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، درباره نفوذ در فرقه ای همچون صوفیه و دراویش، گفت: ما اگر به تاریخ معاصر ایران نگاه کنیم، مسئله نفوذ هم تراز با مسئله آشنایی با دنیای مدرن و جدید است یعنی به وجود آوردن یک پدیده در ایران معاصر با عنوان استعمار.

استعمارگران در 100 سال اخیر تنها به فکر تاراج سرمایه ایران بودند

وی با بیان اینکه استعمار پدیده ای نوظهور در تمدن 100 ساله ایران است، اظهار کرد: این بدان معناست که کشورهایی که در بستر اندیشه و باور تمدن جدید و تمدن مدرن شکل گرفتند در برخورد با کشورهایی از جمله کشور ایران که صاحب تمدن هستند، آن ها را برای خودشان یک نوعی رقیب بین المللی می دانستند، کشور ما سرمایه های بسیاری داشته و دارد و استعمارگران می خواستند به صورت مجانی و یا با قیمت های بسیار پایین ثروت و سرمایه های ما را به تاراج ببرند.

استعمار همتراز با نفوذ است

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: استعمار به نوعی همتراز با نفوذ است یعنی در استعمار یک کشور استعمارگر از طریق پروژه نفوذ در سطوح مختلف ارگان های سیاسی و اقتصادی و حتی اجتماعی و فرهنگی یک کشور را تحت سیطره خود می برد و سعی می کند تا تمدن و فرهنگ آن کشور را با تهی کردن به سمت خود و به ورطه نابودی بکشاند.

در استعمار جدید، استعمارگران از پروژه نفوذ، کشور مورد نظر را به نابودی می کانند

معصومی تصریح کرد: دو نوع استعمار است، یک نوع استعمار قدیم و دیگری استعمار جدید، در استعمار قدیم، استعمارگران به طور عمده با جنگ سخت بر کشوری تسلط می یافتند و این گونه تمام سرمایه های آن کشور را به یغما می بردند ذر حالی که در استعمار جدید، کشورهای استعمارگر سعی می کنند به ظاهر هم شده با استقلال سیاسی نظام حاکم در کشور مستعمره کاری نداشته باشند، اما از طریق جنگ نرم، ناتوی فرهنگی و پروژه نفوذ در آن کشور، در نهایت منافع خودشان را تأمین می کنند.

پروژه نفوذ، پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر شد

وی عنوان کرد: ایران در 100 اخیر از پروژه استعمار چه سخت و جدید سخت در امان نبوده است تا جایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و قبل از آن تا حدود بسیاری استعمار سیاسی در این کشور احیاء شده بود و تصمیم گیری ها از سفارتخانه های کشورهای خارجی انجام می شد و پس از انتقال چند سفارتخانه پروژه نفوذ به ویژه در ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب بیشتر و جدی تر شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: راهکار اصلی دشمن برای تضعیف این نهاد نوپای سیاسی تحت عنوان انقلاب اسلامی ایران، پروژه نفوذ بود و با جدیت برای آن برنامه ریزی کرده و نقشه های خود را دنبال می کند.

خورده فرهنگ ها به طور عمده در سالیان سال با اکثریت، همزیستی مسالمت آمیزی داشتند

معصومی اظهار کرد: نفوذ هم در اینجا شکل هایی دارد، یکی همین نفوذ در خورده فرهنگ های یک جامعه است، خورده فرهنگ هایی که از قبل بودند و  کارکردهای خاص خودش را داشته و دارند، صاحبان همین خورده فرهنگ ها به نوعی  قبول می کردند که اقلیت هستند و تلاش می کردند با اکثریت فرهنگ جامعه هم همزیستی مسالمت آمیزی داشته باشند.

دروایش در ایران با اکثریت مردم، زندگی مسالمت آمیزی داشتند و دارند/استمارگران از برخی انحرافات فرقه ها در راستای منافع خود بهره ها می برند

وی افزود: صوفیه و دراویش و نفوذ در بین آنان دقیقاً در همین مصداق وارد می شود، جریان تصوف بعد از اسلام و دراویش در ایران بودند و زندگی می کردند و به نوعی در اکثریت جوامع هم به نوعی همزیستی مسالمت آمیز با فرق و جریان های دیگر داشتند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: اما این جریان ها به دلیل برخی تفکرات و عقاید، انحرافاتی هم داشته و دارند که به طور عمده عقیدتی است و از این رو متأسفانه در 100 تا 200 سال اخیر مورد توجه استعمارگران قرار گرفته اند و پروژه نفوذ به سمت آن سوق پیدا کرده است.

دراویش افراطی در صدر گروه هایی است که استعمارگران تلاش می کنند آنان را تحت سیطره خود بگیرند

معصومی گفت: بعد از پیروزی انقلاب هم پروژه نفوذ در این فرقه چند برابر شده و در صدر گروه هایی است که استعمارگران تلاش می کنند آنان را تحت سیطره خود بگیرند، به همین دلیل آنان جریان صوفیه و دراویش افراطی را با هدف برهم زدن نظم وحدت عمومی و یا از بین بردن سرمایه اجتماعی و اندیشه شیعه به عنوان یک جریان برانداز داخلی محسوب می کنند و در واقع استعمارگران از جمله انگلیس و امریکا می خواهند از دراویش افراطی علیه شیعه استفاده کنند.

وی عنوان کرد: اسناد و اعترافات بیشماری وجود دارد و سرنخ ها و عدله های فراوانی که انگلیسی ها به شدت به جریان صوفیه و متصوفه از باب اختلاف بنداز و حکومت کن در ایران علاقه مند و دوستدار آن هستند و طبیعی است که صوفیه به خاطر نزدیکی برخی تفکرت  عقاید شیعی و نیز ثروت و سابقه تاریخی طرفدارانی در ایران که دارد و یک لقمه چرب و نرم برای نفوذ در ایران از سوی مستکبران به حساب می آیند.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان