آخرین اخبار

10. اسفند 1396 - 5:20   |   کد مطلب: 33136
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های مستمر و جلسات مکرر با معاونان وزیر راه و حتی وزیر توانستیم کارشناسان این حوزه را قانع کنیم که برای مردم تویسرکان یک ایستگاه مسافربری احداث شود چرا که ساخت این ایستگاه می تواند در رشد و توسعه شهرستان بسیار تأثیرگذار باشد.

 به گزارش خبرنگار رودآور؛ سال های سال است که مردم تویسرکان مطالبات فراوانی در حوزه زیرساخت های این شهرستان به ویژه در حوزه راه و شهرسازی داشته و دارند و در این بین توجه به توسعه راه ها به گفته مردم این دیار می تواند زمینه ساز توسعه شهری، کاهش مهاجرت و رهایی از بن بستی شود.

در سال های گذشته ایجاد کارخانه و شرکت ها از سوی سرمایه گذاران به طور عمده به دلیل راه های نامناسب تویسرکان با استقبال اندکی روبرو بوده و توسعه راه ها می تواند زیرساخت های رفع معضل بیکاری را فراهم سازد.

یکی از برنامه های مفتح، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در چندین سال گذشته اهتمام به سر و سامان دادن جاده های مواصلاتی شهرستان بود.

*امروز تویسرکانی ها میزبان معاون وزیر راه و شهرسازی هستند

در این باره «محمدمهدی مفتح» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: تویسرکان برای توسعه همه جانبه نیاز به زیرساخت های اساسی از جمله مناسب بودن جاده ها و وضعیت بهداشت  و درمان دارد و در این حوزه دو محور جوکار ـ تویسرکان و تویسرکان ـ کنگاور، ایستگاه راه آهن باباکمال، بهسازی راه های روستایی و همچنین بیمارستان در دست ساخت قائم(عج)، از جمله طرح هایی بود که برای تکمیل شدن نیاز به پیگیری های گسترده داشت.

وی اظهار کرد: توجه ویژه به این پروژه ها از نظر اهمیتی که برای توسعه شهرستان تویسرکان دارد، نظارت و پگیری های مستمری انجام شد و با دعوت از مسئولان کشوری در راستای بازدید از روند اجرایی پروژه ها، آنان از نزدیک با مشکلات پیش روی مراحل اجرایی طرح ها آشنا می شوند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه افزود: از این روز امروز پنجشنبه دهم اسفندماه، تویسرکانی ها میزبان معاون وزارت راه و شهرسازی هستند و این مقام کشوری قرار است از پروژه های حوزه راه و شهرسازی تویسرکان بازدید کند.

مفتح تصریح کرد: دو بانده شدن محور جوکار ـ تویسرکان به جزء گردنه خیرآباد تقریباً به اتمام رسیده، همچنین بخشی از دو بانده محور تویسرکان ـ کنگاور تا سه راهی فرسفج زیربار ترافیک رفته است و همچنان که شاهد بودیم همزمان با دهه فجر سال جاری ادامه مراحل اجرایی نیز آغاز شد.

* سابق بر این در مسیر راه آهن غرب کشور در تویسرکان ایستگاهی پیش بینی نشده بود

وی در ادامه با تأکید بر اینکه توسعه راه های تویسرکان از جمله مطالبات به حق آنان است، عنوان کرد: در مسیر راه آهن غرب کشور شاهد بودیم که خط آهن ملایر به همدان از روستای باباکمال در شهرستان تویسرکان عبور می کند در حالی که متأسفانه ایستگاهی در این فاصله تعیین نشده بود، یعنی خط آهن از تویسرکان عبور می کرد ولی مردم به دلیل اینکه هیچ ایستگاهی برای این شهرستان پیش بینی نشده بود، بهره ای از این طرح عایدشان نمی شد.

*ایستگاه قطار، هدیه مفتح به تویسرکانی ها

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: به این دلیل با پیگیری های مستمر و جلسات مکرر با معاونان وزیر راه و حتی وزیر توانستیم کارشناسان این حوزه را قانع کنیم که برای مردم تویسرکان یک ایستگاه مسافربری احداث شود چرا که احداث یک ایستگاه در مسیر راه آهن غرب کشور یکی از مهمترین خواسته‌های مردمی است.

مفتح با بیان اینکه امروز ساخت ایستگاه راه آهن باباکمال می تواند در رشد و توسعه شهرستان بسیار تأثیرگذار باشد و از پروژه های حیاتی برای شهرستان است، گفت: در حال حاضر پیمانکار کار خود را آغاز کرده و کار تملک زمین ایستگاه تقریباً به اتمام رسیده است.

وی اذعان کرد: بازدید مسئولان متولی کشوری از پروژه مورد نظر می تواند در تسریع روند عملیات اجرایی آن مؤثر باشد و امیدواریم این طرح سریعتر به نتیجه برسد تا زمانی که خط مورد نظر راه آهن افتتاح شد، ایستگاه باباکمال نیز تکمیل و آماده بهره برداری باشد.

*رهایی از بن بستی با اتصال به راه آهن غرب کشور

به گزارش رودآور؛  از آنجا که خط اتصال راه آهن غرب کشور به کربلا اتصال داده می شود، تویسرکان نیز می تواند در مسیر اتصال راه آهن غرب کشور به عتبات عالیات قرار گیرد.

همچنین گفته شده که برای ساخت ایستگاه راه آهن در روستای باباکمال بیش از 300 میلیارد ریال اعتبار و 6 و نیم هکتار زمین نیاز است و امید آن که ساخت این ایستگاه منافعی برای مردم این دیار از نظر اقتصادی، فرهنگی و توریستی داشته باشد.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان