آخرین اخبار

18. اسفند 1396 - 10:34   |   کد مطلب: 33275
مسئول فوریت های پزشکی شهرستان تویسرکان:
آیین چهارشنبه سوری؛ روزی برای حسرت سلامت از دست رفته نشود
مسئول فوریت های پزشکی شهرستان تویسرکان گفت: والدین از فرزندان خود مراقبت کنند که به طور مخفیانه از نگهداری هر نوع ماده محترقه و آتش زا آن هم در حجم زیاد در هر بخشی از خانه خودداری کنند تا آیین سنتی چهارشنبه سوری، تبدیل به روزی برای حسرت سلامت از دست رفته فرزندانشان نشود.

«رضا عزیزی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ در آستانه چهارشنبه پایان سال گفت: با هماهنگی های انجام شده با آموزش و پرورش تویسرکان تعدادی از نیروهای ما در دبیرستان ها حضور یافتند و توصیه های لازم برای پیشگیری از خطرات احتمالی چهارشنبه سوری ارائه شد.

وی اظهار کرد: آیین و سنت چهارشنبه سوری در گذشته های دور به این شکل نبوده، بلکه تنها آتشی کوچک به پا می کردند و شادمانی، اما این روزها متأسفانه عده ای از انواع مواد محترقه استفاده می کنند، برخی خودشان دست به تولید می زنند، برخی دیگر خریدار و استفاده کننده هستند و بسیار هم پیش آمده که بر اثر همین مواد محترقه آسیب های جسمی و روحی بسیاری متحمل شده اند.

مسئول فوریت های پزشکی شهرستان تویسرکان افزود: در این میان هم برخی افراد دخیل در تولید و یا خرید مواد محترقه نیستند و تنها به عنوان یک عابر از کوچه و خیابان گذر می کنند و پیش آمده که به واسطه پرتاب مواد محترقه از سوی دیگرن دچار آسیب شدید جسمی می شوند.

عزیزی در توصیه هایی برای مراقب در چهارشنبه پایانی سال، گفت: اگر می خواهند آتشی به پا کنند، در کوچه های تنگ، پشت بام ها، پارکینگ منازل و اماکن پر جمعیت نباشد و به هیچ عنوان از روی آتش نپرند و یا درون آتش مواد آتش زا نریزند.

وی تصریح کرد: حتی در کنار آتشی که به پا می کنند مراقب باشند تا مواد آتش زا مانند نفت و بنزین و نیز خودروهای آنان نباشد و محل آتش بازی بر روی زمینی از شن و خاک باشد و اگر هم می خواهند از مواد محترقه مثل فشفشه و ترقه استفاده کنند، از نوع استاندار تهیه کنند و از نارنجک های دست ساز که حتی مرگ را به دنبال خود می آورند بهره نگیرند.

مسئول فوریت های پزشکی شهرستان تویسرکان اظهار کرد: والدین از فرزندان خود مراقبت کنند که به طور مخفیانه از نگهداری هر نوع ماده محترقه و آتش زا آن هم در حجم زیاد در هر بخشی از خانه خودداری کنند تا آیین سنتی چهارشنبه سوری، تبدیل به روزی برای حسرت سلامت از دست رفته فرزندانشان نشود.

زنگنه 

 

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان